V
vieras
Vieras
Eli siis, olen äiti joka ei jaksa juurikaan välittää säännöllisistä rytmeistä: ruokailurytmeistä, unirytmeistä yms. Olen lasten kanssa kotona ja elämme aika "spontaania" elämää:syömme silloin kun on nälkä (vaikka jokainen eriaikaan), nukumme päiväunia silloin kun väsyttää (tai lähinnä lapset nukkuvat) eikä meillä ole mitään tiettyä ulkoiluaikaa.Voi olla päiviä jolloin ei edes jakseta ulkoilla ja päiviä jolloin elämme ulkona lähes koko päivän.
Toisinaan voi mennä viikkojakin etteivät lapset saa ns. kunnon ruokaa kotona, jos en jaksa kokkailla. Silloin syömme valmisruokia, tilaamme pikaruokaa tai vierailemme mummolassa
Joskus annan esikoisen kokeilla luovuuttaan keittiössä (parina kertana hän on saanut aikaan jopa jotain syömiskelpoistakin).
Siivoan ja pyykkään silloin kun huvittaa ja joskus pakon edessä, mutta en säännöllisesti.
Minun lapsillani rutiinit ja rytmit ovat aina puuttuneet, mutta pian edessä voi olla tilanne jolloin palaan työelämään ja lasten on ehkä pakko mennä päiväkotiin, jos en saa heille sopivaa hoitajaa. Tilanne on siis alkanut mietityttämään minua...
Onko rutiinien puutteesta jotain muuta haittaa lasten kannalta kuin se, että päivähoitoon on vaikeaa sopeutua?
Kaikenlaiset neuvot ja mielipiteet vastaanotetaan
Ja olisi muutenkin kiva kuulla miten muiden kotona olevien perheiden arki hoituu, rutiineilla tai ilman.
Toisinaan voi mennä viikkojakin etteivät lapset saa ns. kunnon ruokaa kotona, jos en jaksa kokkailla. Silloin syömme valmisruokia, tilaamme pikaruokaa tai vierailemme mummolassa
Siivoan ja pyykkään silloin kun huvittaa ja joskus pakon edessä, mutta en säännöllisesti.
Minun lapsillani rutiinit ja rytmit ovat aina puuttuneet, mutta pian edessä voi olla tilanne jolloin palaan työelämään ja lasten on ehkä pakko mennä päiväkotiin, jos en saa heille sopivaa hoitajaa. Tilanne on siis alkanut mietityttämään minua...
Onko rutiinien puutteesta jotain muuta haittaa lasten kannalta kuin se, että päivähoitoon on vaikeaa sopeutua?
Kaikenlaiset neuvot ja mielipiteet vastaanotetaan