Onko olemassa joku sellainen koirarotu, joka ei aiheuta allergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
sataprosenttisen varmaa ei ole mikään eli kaikkiin koirarotuihin pitää meidän perheen allergikko etäisyyttä varsinkin jos lääkkeet ei ole otettuna ennaakkoon. Ja kotiin meille ei sisälle tule minkäänlajin koira eikä kissakaan taas toisen allergikon vuoksi

Mitäs, teille ei sit voi tulla sellaisetkaan joilla on koiria, vaikkei ne olisi mukana? Vaatteissahan sitä hilsettä on roimasti ja jos on oikein allerginen niin siitähän ne oireet tulee.

Itse olen kerran antanut koiran lainaksi kolmeksi päiväksi perheeseen jossa allergiaa hevosille ja koira ei tehnyt oireita. Tänä päivänä perheen lapset ovat iloisia koiranomistajia.
Omalla tavallaan kyllä säälittää ihmiset jotka ovat allergisia koska niin paljon kaikkea kivaa jää kokematta

Posliinikoirat ehkä... Niin siis oikeasti, kyllä kaikki koirat tosiaan hilseilevät. Eikös se vähäisempi allergisoivuus perustu siihen, että koiran turkki on niin tiheä, että hilse jää sen sisään paremmin "loukkuun", vai olenko ymmärtänyt väärin...?

Tulipahan kokeiltua omaa sietokykyä viikonloppuna. Olin yötä siis paikassa missä on koiria. Koirat eivät olleet kotona, mutta mitäs se asiaa muuttaisi. Kuuden tunnin välein piti ottaa Bricanyl, kolmantena päivänä alkoi helpottamaan oireiden suhteen. Nokka tukossa, silmiä ei pahemmin kutittanut, mutta hengitys kävi raskaaksi. Kyllä se vaan niin on, etten siedä minkään sortin koiria. Kaikista saan oireita. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hippopotaamus:
Ainakin villakoirat on sellaisia,niillä ei ole sitä hilsettä mille yleensä herkistytään,siis jos allergiaa on.Itellä kääpiövillis ja aivan ihana koirarotu. =)

olen itse saamassa kääpiövillakoiraa vaikka olen allerginen päätän yrittää voisiko joku kertoa minulle että kannattaako minun hommata villakoira vaikka olen allerginen? aion antaa sen nimeksi tara =)

Koiran pissa ja sylki ovat suurempia allergian syitä kuin hilse. Joten jos löydät umpiokoiran, niin se tuskin allergisoi. ;)
Pentuaikana etenkin niitä pissalätäköitä saa korjata olan takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tikari:
Ainakin villakoirat on sellaisia,niillä ei ole sitä hilsettä mille yleensä herkistytään,siis jos allergiaa on.Itellä kääpiövillis ja aivan ihana koirarotu. =)

olen itse saamassa kääpiövillakoiraa vaikka olen allerginen päätän yrittää voisiko joku kertoa minulle että kannattaako minun hommata villakoira vaikka olen allerginen? aion antaa sen nimeksi tara =)

Sinun ei kannata hommata villakoiraa, sen sijaan sinun kannattaa olla entistäkin tarkkaavaisempi koulusi äidinkielen tunneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Alkuperäinen kirjoittaja tikari:

Sinun ei kannata hommata villakoiraa, sen sijaan sinun kannattaa olla entistäkin tarkkaavaisempi koulusi äidinkielen tunneilla.

Okei anteeks, toi oli ilkeetä ja nyt oikeesti kaduttaa. :)

Minulla on ystäviä joilla on astma ja heillä on biscon frisebiscon frise joka ei aiheuta heille allergiaa. Minäkin saatan hankkia bichon frisen koska pidän koirista ja minulla on livä astma. Ja bichoniit ovat aivan ihania

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Bichon Frise ja villa koira.. niin ja taitaa vehnäterrierikin kuulua niihin...

Nää on semmottisia vähemmän allergisoivia, mutta entäs jos on jo allerginen, niin voikos sillon ottaa?

Ai jaa? :o Villakoirista saan ihan tolkuttomat oireet ja vehniksestäkin olen saanut. Silti olen asunut samanaikaisesti kolmen muun rotuisen koiran kanssa. Ja niistä ei oo oireita tullu.

Mut ei semmosta koirarotua oo olemassakaan, joka ei allergiaa aiheuttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja hahmo:
Minulla on ystäviä joilla on astma ja heillä on biscon frisebiscon frise joka ei aiheuta heille allergiaa. Minäkin saatan hankkia bichon frisen koska pidän koirista ja minulla on livä astma. Ja bichoniit ovat aivan ihania

Mun kummi tädillä on laboradorion noutaja ja beatle eikä ole tullut allerciaa kun olensiellä käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hahmo:

Mun kummi tädillä on laboradorion noutaja ja beatle eikä ole tullut allerciaa kun olensiellä käynyt.

:laugh:
Kummitätikin kirjoitetaan yhteen ja olensiellä erikseen.

Riippuu kuinka allerginen mies on.

Bedlingtonin terrieri on yksi sellainen ja villakoirat ja lagotot.

Ei kokonaan allergisoimatonta koiraa ole, mutta tiedän että näitä koiria on ollut lievästi allergisissa perheissä (kuten meidän).

Yhteistyössä