Onko ok viedä vaippoja lahjaksi kun menee vauvaa kattoon?

  • Viestiketjun aloittaja lapseton
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No, ei vaippoja. "Haistakaa pas.. vauvanne kanssa..." Kertakäyttötavaran arvoinenko syntynyt lapsi on? Unohda käytännöllisyys ja vie jotain kaunista. Jokin vaatekin on parempi, tai pehmolelu. Tai enkelikoriste kultasepäliikkeestä, pieni kestävä koriste-esine, ikkunakoriste, tms. mikä säilytetään vauvalle muistona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, ei vaippoja. "Haistakaa pas.. vauvanne kanssa..." Kertakäyttötavaran arvoinenko syntynyt lapsi on? Unohda käytännöllisyys ja vie jotain kaunista. Jokin vaatekin on parempi, tai pehmolelu. Tai enkelikoriste kultasepäliikkeestä, pieni kestävä koriste-esine, ikkunakoriste, tms. mikä säilytetään vauvalle muistona.
Mielipiteitä on toki monia ja mikään niistä ei ole oikea tai väärä. Mutta meillä on pehmot jääneet varastoon, mitä ihmettä niillä tekee? Koriste-esineet ovat niitäkin kaameampi vaihtoehto - enkelikoristeet olisivat menneet meillä kierrätykseen. Mä en vieläkään tiedä mitä sillä hopeoidulla kynttilänjalalla on tarkoitus tehdä. Olen säästänyt sen vain siksi, että miehellä on samanlainen omasta lapsuudestaan (jota ei myöskään käytetä yhtään missään)

Mutta vaatteet on yhä hyvä vaihtoehto, vaikkapa isommatkin koot.
 
Olen aika samoilla linjoilla työäidin kanssa. Isommat koot vaatteista on hyvä idea. Tosi moni tuo sitä pientä kokoa ja yhtäkkiä on sitten tosi paljon samaa kokoa, kun itsekin on niitä ostanut. Vaikka on entisiä lapsia, niin silti on varmasti kiva saada myös jotain uuttakin tulokkaalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, ei vaippoja. "Haistakaa pas.. vauvanne kanssa..." Kertakäyttötavaran arvoinenko syntynyt lapsi on? Unohda käytännöllisyys ja vie jotain kaunista. Jokin vaatekin on parempi, tai pehmolelu. Tai enkelikoriste kultasepäliikkeestä, pieni kestävä koriste-esine, ikkunakoriste, tms. mikä säilytetään vauvalle muistona.
...kaapin perälle työnnettynä.
Veikkaan, että useemman lapsen perheelle on sitä krääsää kerääntyny ja käytännölliset lahjat on oikein mukavia.
Kun olin saanut esikoisen, ehdottomasti mukavin lahja oli anopin tuoma ostoskassi, jossa oli paljon hedelmiä yms.
 
vieras
minä tykkäisin :) jos tiedät koon ja merkin niin vie ihmeessä :)
mutta rasvaa tms en haluaisi, ellet sitten siitäkin tiedä tarkkaan merkkiä :D
mä nyt oonkin vähän kranttu....*viheltelee*
 
Me saatiin ja olin enemmän kuin iloinen... Pari kuukautta meni silleen, ettei tarvinnu ostaa ite ainuttakaan pakettia. Olen jopa pyytänyt vaippoja, jos joku on kysyny, mitä vauvalle voisi ostaa. Kyllähän sitä jotku ihmettelee, mutta on varmasti tarpeellinen ja käyttökelpoinen lahja. Kyllä mä veisin kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, ei vaippoja. "Haistakaa pas.. vauvanne kanssa..." Kertakäyttötavaran arvoinenko syntynyt lapsi on? Unohda käytännöllisyys ja vie jotain kaunista. Jokin vaatekin on parempi, tai pehmolelu. Tai enkelikoriste kultasepäliikkeestä, pieni kestävä koriste-esine, ikkunakoriste, tms. mikä säilytetään vauvalle muistona.
...kaapin perälle työnnettynä.
Veikkaan, että useemman lapsen perheelle on sitä krääsää kerääntyny ja käytännölliset lahjat on oikein mukavia.
Kun olin saanut esikoisen, ehdottomasti mukavin lahja oli anopin tuoma ostoskassi, jossa oli paljon hedelmiä yms.
Peesaan tätä
 
minä
Eli kun olen varma, etteivät kestoile. Mielestäni käytännölliset lahjat ovat todella hyviä tilanteessa, jossa muutenkin on ollut paljon rahakulua. Itse olen aina kiertotietä yrittänyt selvittää mitä merkkiä käyttävät ja mikäli ei ole selvinnyt, olen vienyt Pampersia, jota ainakin mun tuttava perheissä on eniten käytetty.

Ja kun oma lapsi tuli, otin ilolla vastaan vaipat ja muut käytännölliset lahjat. Kaapin perälle heitin sitten ne iänikuiset runokirjat, etc.
 
vieras
Tottakai voi viedä vaippoja. Varsinkin jos jo useampi lapsi samaa sukupuolta niin vaatetta on varmasti ja lisääkin tulee. Kyllä me on saatu vaippoja lahjaksi ja olen itsekin vienyt. Ja vielä parempi lahja on jos tiedät mitä merkkiä perheessä käytetään, niin on varmasti mieluinen. Ja voihan siihen mukaan laittaa jonkun pikku "pysyvän" muiston. Body, sukat, pyyhe (niitä isossa perheessä tarvitaan).

Meillä turhat lahjat on ollut tuttipullot, kukaan kolmesta lapsesta ei niitä juurikaan ole käyttänyt ja aina on tullut lahjaksi, no ne on mennyt hyvin kirpparilla kaupaksi.
Kyllä minä ainakin arvostan vaippoja lahjana, niitä on pakko ostaa kuitenkin, eikä ne mitään ilmaisia ole, mun mielestä hyvä lahja.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Janeni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, ei vaippoja. "Haistakaa pas.. vauvanne kanssa..." Kertakäyttötavaran arvoinenko syntynyt lapsi on? Unohda käytännöllisyys ja vie jotain kaunista. Jokin vaatekin on parempi, tai pehmolelu. Tai enkelikoriste kultasepäliikkeestä, pieni kestävä koriste-esine, ikkunakoriste, tms. mikä säilytetään vauvalle muistona.
...kaapin perälle työnnettynä.
Veikkaan, että useemman lapsen perheelle on sitä krääsää kerääntyny ja käytännölliset lahjat on oikein mukavia.
Kun olin saanut esikoisen, ehdottomasti mukavin lahja oli anopin tuoma ostoskassi, jossa oli paljon hedelmiä yms.
Peesaan tätä
Ja täällä myös peesi. Suorastaan vihaan kaikkea krääsää...

 
Me pyydettiin vaippoja ihan tarkoituksella, kun vaatetta tulee joka tuutista ja oli itellä jo valmiina. Ekat kaks kuukautta ei tarvinnu ostaa ite yhtään vaippapakettia eli säästöä eikä tarvinut kaupasta kantaa muiden kantamusten lisäksi isoja vaippapaketteja. Ehdottoman hyvä "lahja", ainakin meidän mielestä :)
 
Jotenkin voisin kuvitella että ne jotka ovat tässä ketjussa teilanneet vaipat ovat lapsettomia tai yksilapsisia.
Saatan toki olla väärässä.

Mutta kyllä vaippoja ottaisin vastaan jos niitä joku haluaisi tuoda. Yhdelle ystävälle jopa niitä ehdotin kun kysyi mitä voisi tuoda.
Niille on takuuvarmasti käyttöä.

Mutta olen kuullut myös tapauksen jossa vauvalle vietiin vaippoja ja äiti loukkaantui, suorastaan suuttui mahdottomasti. He kun eivät kertakäyttövaippoja käyttäneet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Kyllä vaipat enkelit voittaa mennen tullen. Minä ainakin haluan itse valita koriste esineeni onhan tämä minun koti.
Jos vaihtioehtona on joko koriste-enkeli tai vaippapaketti niin ottaisin minäkin mielummin ne vaipat. Kaikista kivoin tietty olis joku välimuoto. ;)

Jotain muuta käyttötavaraa vaikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, ei vaippoja. "Haistakaa pas.. vauvanne kanssa..." Kertakäyttötavaran arvoinenko syntynyt lapsi on? Unohda käytännöllisyys ja vie jotain kaunista. Jokin vaatekin on parempi, tai pehmolelu. Tai enkelikoriste kultasepäliikkeestä, pieni kestävä koriste-esine, ikkunakoriste, tms. mikä säilytetään vauvalle muistona.
Vaate? No, meillä niitä oli jo niin paljon, että iso osa jäi käyttämättä. Lisäksi mun ja lahjan ostajan käsitys nätistä ja käytännöllisestä lastenvaatteesta voi olla ihan eri: ei, en tarvinnut 56-senttistä kauluspaitaa ja kravattia. Isommat vaatteet on ihan jees, tosin niitäkin meillä on muutenkin ollut yli oman tarpeen.

Pehmolelu? Ei. Vein niitä joskus yli 70 kpl kierrätykseen, useamman heitin roskikseen, ja silti lastenhuoneessa on tusinoittain pehmoja.

Enkelikoriste? Ei meille. Eikä muutakaan rihkamaa, siis koriste-esineitä.

Ristiäis/nimiäislahjat on asia erikseen, mutta kun vaan poikkeaa vastasyntynyttä katsomaan, niin vaippapaketti on mun mielestä erittäin jees. Mä itse asiassa kovasti toivoin, ettei kukaan vaan toisi vaatetta, pehmoja, tms :snotty:
 
vieras
Anoppi raijas meille vaippoja, halvinta ja huonointa merkkiä joku x-tra, sanottiin että käytetään kestovaippoja ei tarvita.
Mutta edelleen vaan toi.
Kirpparilla myin sitten avaamattomat paketit muutamna euron hintaan pois.
 
juuri näin
Paljon mielummin käytännöllinen vaippapaketti kuin jotain turhaa krääsää. yietysti jos löytää jonkun kivan vaatteen tai vastaavaa niin hyvä, mutta jos ei tunnu mitään keksivän (ja varsinkin kun tietää että niitä vaatteita on edellisten jäljiltä jo riittämiin) niin mielummin todella vaippoja kuin jotain väkisin keksittyä.
 
juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin:
Paljon mielummin käytännöllinen vaippapaketti kuin jotain turhaa krääsää. yietysti jos löytää jonkun kivan vaatteen tai vastaavaa niin hyvä, mutta jos ei tunnu mitään keksivän (ja varsinkin kun tietää että niitä vaatteita on edellisten jäljiltä jo riittämiin) niin mielummin todella vaippoja kuin jotain väkisin keksittyä.
Vaipoita kannattaa ehkä kysyä alkuun merkki tai sitten ostaa heti laadukkaampia. Ei tietenkään ole mitään iloa raahata halpisvaippoja joita ei lapsella voi edes käyttää.
 

Yhteistyössä