"a p"
1-1,5 h ulkoilua vielä iltapäivällä. Ja ilman muuta rutiinit toistuvat samanlaisina joka ilta iltapaloineen, pesuineen, iltasatuineen jne.Olen itse lastentarhanopettajana ja meidän päiväkodissa lapsia ei herätetä tunnin unien jälkeen, koska se ei ole lapselle hyväksi. Tästä kyllä kerrotaan vanhemmille, jotka voivat sitten järjestää hoidon muuten jos ei kelpaa. Ikävää jos teidän lapsenne päiväkodissa vanhemmille ei kerrota rehellisesti päiväkodin käytännöistä.
Saako lapsesi liikkua tarpeeksi ulkona vielä päiväkodin jälkeen kotona (kun haet hänet jo välipalalta)? Se voisi olla yksi syy miksei uni illalla tule. Toinen tärkeä asia on iltarutiinit jotka toistuvat samanlaisina joka ilta.
ja minustakin tuo valehtelu on ikävää, olen kysynyt tässä syksyn mittaan muutaman kerran herättäväthän lapsen varmasti tunnin jälkeen ja ovat sanoneet kyllä herättävät. Aiemmassa päiväkodissa todella tehtiin niin ja lapsi meni klo 21 nukkumaan joka ilta, siksi olen sitä mieltä että lapsi nukkuu päivällä liikaa.