Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Kyllä sellanen ihminen on yleensä hoidon tarpeessa, joka eipysty elämään ilman rikoksia.
Mutta oman työni mukana olen huomannut, että kyllä ne ovat yleensä osa sitä ihmistä. Ei teko ja ihminen ole kaksi eria asiaa. On oikeesti olemassa pahoja ihmisiä.
En ole lukenut ketjua, johon tossa aiemmin viitattiin.
Oikeesti pahoja ihmisiä on olemassa vain kourallinen ja koskaan hekään ei oo ihan kokonaan pahoja, vaan heissä on myös hyvyyttä. Ei kukaan ihminen ole vain hyvä tai paha.
Yleensä kai rikolliset on jollain tapaa surullisia ihmisiä. Esimerkiksi psyykkisesti sairaita tai narkomaaneja. Mä olen tavannut ihmsiä, jotka on tehneet pahoja tekoja (esim tapon), mutta siltikään, he eivät ole kokonaan pahoja ihmisiä. Eivätkä välttämättä pahoja ihmsiä ollenkaan, vaan joku teko on voinut olla todella paha. Esimerkiksi juuri tappaja on ollut minulle aina todella hyvä ihminen ja muistelen häntä lämmöllä. Sairas tämä ihminen kylläkin saattoi olla.
Edes Hitler ei ollut kokonaan paha mies. Hän oli varmasti hyvä mies läheisilleen.
Tässä maailmassa on niin monta näköalaa, ettei meillä ole oikeutta tuomita ketään kokonaan vain oman näköalamme tähden.