Onko oikein?

Ystäväni lainasi rattaita minulta lapselleen Risteilyn ajaksi. Rattaita ei ole sen jälkeen kuulunu. No näimme miehemme kanssa, että näitä rattaita käyttävät tämän ystäväni anoppi ja appi, kun hoitavat lapsenlastaan , jolle rattaat menivät lainaksi. Ja tämä ei ollut ainoa kerta kun näimme , että rattaat olivat isovanhemmilla. Mielestäni ystäväni olisi voinut kysyä minulta asiasta.

Vai?
 
ei oo oikein
risteilyn ajaksi lainattu, palautus sen jälkeen. sano että saisitko takaisin, tarvitset ite niitä. vaikket tarviiskaan. jos ihmettelee mihin tarvitset (eli on tosi tökerö tyyppi) niin sano et käyt kaupasta pottusäkin ja siinä kuletat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:20 Malviina kirjoitti:
No jos niitä lainataan risteilylle, niin ne palautetaan sen jälkeen, höh :eek:
Näin minäkin luulin, mutta sitten ei kuulunut ja en jotenkaan kehdannut alkaa kyselemään. Kun oletin, että hän kyllä palauttaa ne itse. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:21 enga kirjoitti:
Oletko pyytänyt takaisin? Jospa ystävä käsitti asian niin että sai kärrit omaksi :whistle:
Ei , kyllä ne annettiin vaan lainaksi, en missään vaiheessa sanonut että omaksi saavat. Tosin tämä ystäväni on ennekin tehnyt niin että "omii" tavaroita. Mutta luulin ja uskoin että rattaat palauttaa.
 
Tänään laitoin messengerissä, että tarvitaan takaisin rattaat, että koska voisin hakea ne, niin hän sitten ei mitään kertonut ,että rattaat ovat isomummolassa, kertoi vaan , että jos hän voisi tuoda ne viikonloppuna.

Mutta siis, minua sieppaa se, että hän on rattaita pitäny kuin ominaan ja antanut lainaan muuallekkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:21 enga kirjoitti:
Oletko pyytänyt takaisin? Jospa ystävä käsitti asian niin että sai kärrit omaksi :whistle:
Ei , kyllä ne annettiin vaan lainaksi, en missään vaiheessa sanonut että omaksi saavat. Tosin tämä ystäväni on ennekin tehnyt niin että "omii" tavaroita. Mutta luulin ja uskoin että rattaat palauttaa.
No pyydät rattaat takaisin sanot että tarvit itse niitä. Mulla taas on toisin päin että mun yks tuttu antoi mulle omaksi erään tavaran ja nyt pyysi sen takaisin koska haluaa sen myydä..... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:26 enga kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:21 enga kirjoitti:
Oletko pyytänyt takaisin? Jospa ystävä käsitti asian niin että sai kärrit omaksi :whistle:
Ei , kyllä ne annettiin vaan lainaksi, en missään vaiheessa sanonut että omaksi saavat. Tosin tämä ystäväni on ennekin tehnyt niin että "omii" tavaroita. Mutta luulin ja uskoin että rattaat palauttaa.
No pyydät rattaat takaisin sanot että tarvit itse niitä. Mulla taas on toisin päin että mun yks tuttu antoi mulle omaksi erään tavaran ja nyt pyysi sen takaisin koska haluaa sen myydä..... :whistle:
Tuo on mielestäni törkeää, eikö hän muista, että on antanut ne sinulle vai mikä on syy tuohon käyttäytymiseen?

ap
 
tahvo
minusta on myös omituista, että et pyytänyt rattaita jo aikaisemmin. Minä ainakin olisin avannut sanaisen arkkuni jo paljon aikaisemmin...varsinkin jos ne on ollut ties missä käytössä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:26 enga kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:21 enga kirjoitti:
Oletko pyytänyt takaisin? Jospa ystävä käsitti asian niin että sai kärrit omaksi :whistle:
Ei , kyllä ne annettiin vaan lainaksi, en missään vaiheessa sanonut että omaksi saavat. Tosin tämä ystäväni on ennekin tehnyt niin että "omii" tavaroita. Mutta luulin ja uskoin että rattaat palauttaa.
No pyydät rattaat takaisin sanot että tarvit itse niitä. Mulla taas on toisin päin että mun yks tuttu antoi mulle omaksi erään tavaran ja nyt pyysi sen takaisin koska haluaa sen myydä..... :whistle:
Tuo on mielestäni törkeää, eikö hän muista, että on antanut ne sinulle vai mikä on syy tuohon käyttäytymiseen?

ap
Minultako kysyit? No ei vissiin muista että antoi tän tavaran (vauvan potkukoira) mulle tai siis tytölle ja nyt se pitäis antaa takaisin ... en jaksa alkaa tän ihmisen kans väitteleen :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:30 tahvo kirjoitti:
minusta on myös omituista, että et pyytänyt rattaita jo aikaisemmin. Minä ainakin olisin avannut sanaisen arkkuni jo paljon aikaisemmin...varsinkin jos ne on ollut ties missä käytössä!
Mutta eikö hänen kuka lainaa, kuulu palauttaa tavara, noin niinkuin oikeaoppisesti?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:30 tahvo kirjoitti:
minusta on myös omituista, että et pyytänyt rattaita jo aikaisemmin. Minä ainakin olisin avannut sanaisen arkkuni jo paljon aikaisemmin...varsinkin jos ne on ollut ties missä käytössä!
Mutta eikö hänen kuka lainaa, kuulu palauttaa tavara, noin niinkuin oikeaoppisesti?
Tottakai. Mutta miksi ihmeessä pyydellä vuoden päästä, jos ei ole aikaisemminkaan kaivannut rattaita?
 
Jotkut käsittää lainaamisen vähän eri tavalla kuin toiset. Tunnen ihmisiä, joille tavaraa kun lainaa, käsittävät sen lainaksi niin kauan kunnes eivät itse enää tarvitse tai kun lainaaja pyytää omaisuuttaan takaisin.

Joskus toki tavara voi jäädä niille teilleen ihan laiskuuttaan. Mun miehellä on ollut erään hyvän päivän tuttunsa sarjakuvat jo viisi (!) vuotta lainassa, kun kumpikaan ei jaksa/muista tehdä asialle mitään.
Mutta tietysti sarjakuvat on ihan eri asia kuin vaunut/rattaat... Sinuna kysyisin tyypeiltä, että saatkos omaisuutes takaisin. Tuskin he suuttuu siitä vaan palauttavat muina miehinä eivätkä nää asiassa mitään ongelmaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 17:26 vieras kirjoitti:
Tänään laitoin messengerissä, että tarvitaan takaisin rattaat, että koska voisin hakea ne, niin hän sitten ei mitään kertonut ,että rattaat ovat isomummolassa, kertoi vaan , että jos hän voisi tuoda ne viikonloppuna.

Mutta siis, minua sieppaa se, että hän on rattaita pitäny kuin ominaan ja antanut lainaan muuallekkin.
Jaa tätä en huomannutkaan, kun ryntäsin jo vastaamaan =)
Ymmärrän että potuttaa. Mutta semmosta se on. Jotkuu on "leväperäisempiä" kuin toiset, minkäs teet *olankohautus*
 

Yhteistyössä