Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Esimerkkitapaukseen enempää puuttumatta ei tietenkään ole hyvä haukkua lapselle sen enempää opettajia kuin muitakaan ihmisiä. Mutta jos on jokin erityistilanne jossa opettaja toimii räikeästi väärin lasta kohtaan niin kyllä sen saa mielestäni lapselle sanoa. Siis että opettaja toimi tuossa väärin, ei se ollut sinun vikasi.
Tuo on ihan totta ja opettajatkin tekee kyllä virheitä. Mutta mulla on aika hyvä esimerkki siitä, miten vanhemmat vaikuttaa lapseen... Tässä meidän talossa asuu yksi tuleva ekaluokkalainen. Yhtenä päivänä oltiin samaan aikaan pihalla ja kysyin häneltä, että no jokos odotat innolla koulun alkua. Vastaus: mä vihaan koulua.

No mä sitten kysyin, että miten sä voit nyt jo vihata koulua, kun et ole koskaan siellä ollutkaan?? Vastaus: siel on ihan tylsää. Mä lähen heti vetämään sielt. Että näin... tämän muksun äiti ja isäpuoli on molemmat sieltä yksinkertaisimmasta päästä ja uskon hyvin, että tämä lapsi on saanut asenteensa kotona. Samaista lasta huudellaan täällä vielä yhdentoista jälkeen illalla kotiin ja pihalla se kehuu, miten hän saa valvoa niin pitkään kuin haluaa ja heräilee vasta iltapäivällä.