Onko nyt liikkeellä oksennustautia/ripulia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmeissään

Vieras
Onko jossainpäin Suomea liikkeellä oksennustautia ja ripulia. Meillä poika 1v4kk ja syönyt viikon TOSI huonosti. Siis ihan jonku jogurtin olen saanut menemään päivän aikana ja pari lusikallista lämmintä ruokaa. Maitoa on vaan juonut. Ajattelin että johtuu hampaiden tulosta kun nekin vaivanneet jo kuukausi tolkulla. Eilen poika sitten yhtäkkiä oksensi kirkasta nestettä ja haisi ihan kamalalle. No me aateltiin että liittyy refluksiin kun hänellä on sellainen vaiva ollut jo vauvasta asti. Muuten ei vaikuttanut yhtään sairaalta. Sitten mentiin aamulla ottamaan influenssarokote ja illalla tuli ihmeellinen kakka. Ihan märkää ja keltaista. yöks. Siis vesiripulita vaikutti. Poika edelleen ok. No sitte yöllä kolmelta herättiin siihen kun poika oksensi oikein kunnolla. Kakkaa ei ole nyt tullut mutta siis niiiiiin järkyn hajuisia rupsuja että oon jo monesti luullut että siellä on kakka ja kun avannut vaipan niin ei mitään.
Nyt aamulla poika suostui reippaasti syömään puolet viilistä ja ei mennyt kuin hetki niin oksensi sen. Tässä hän kuitenkin leikkii ihan normaalisti ja hyväntuulisena.
Kavereiden lapset ei oo kyllä olleet tässä taudissa että en oikein keksi mistä oltais tää saatu vai ei kai tää nyt influenssarokotteesta tullu. Meillä poika reagoinut aina kun joku rokote laitettu. Huutanut kurkku suorana mahakipuja.

Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Mun mielestä kun sitä on aina liikkeellä... :/
Niin no varmasti onkin, mutta me ei olla viimeaikoina paljoa liikuuttu missään ja täällä keski-pohjanmaalla on ollut viime aikoina liikkeellä sitkeää flunssaa.

meilläkin ollaan jonkunlaisessa vatsataudissa, oksettaa muttei oksenneta :P Mut oon kuullu Rota-viruksestakin täällä nyt lähipäivinä, mut kyllähän noita aina on liikkeellä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meilläkin ollaan jonkunlaisessa vatsataudissa, oksettaa muttei oksenneta :P Mut oon kuullu Rota-viruksestakin täällä nyt lähipäivinä, mut kyllähän noita aina on liikkeellä!!!
Hui...rotaa:( Meillä on kyllä poika rokotettu rotaa vastaan, mut toivotaan ettei tämä nyt tästä enään pahene.

Kuumimmat

Yhteistyössä