Onko normaalia vai anoreksiaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelee

Vieras
Nainen joka painoi ennen ekaa raskauttaa suunnilleen 65kg (pituus n.160cm), pulskistui aikalailla raskausaikana eli tuli muitakin kiloja kuin vauvasta johtuvat.

Nyt lapsi on 8kk ja äiti painaa korkeintaan 45kg ja häntä ei edes tunne samaksi ihmiseksi kuin ennen raskautta.

Onko tuollainen mahdollista normaalin rajoissa??

En usko että anoreksiaa olisi. Itselläni pituutta 166cm ja ennen ekaa raskautta painoin n.56kg ja heti raskauden jälkeen painoin n.55kg, muutama kuukausi lapsen syntymän jälkeen painoin enää juuri tuon 45kg. Ja sen jälkeen painoa ei ole tullut. Nyt kolme lasta ja painoa 47-49kg. Heiluu tuon väliä kokoajan,eikä mullakaan ole mitään anoreksiaa.

Mulla kyllä todetttiin imeytymishäiriö (keliakia ) Ja samoin kilpirauhanen tekee tehtävänsäettei paino vaan pääse nousemaan. Haluaisin painoa itselleni lisää semmoset 10-15kg lisää..

Tuollainen laihtuminen saattaa olla ihan normaaliakin joillekkin ihmisille. Anoreksiahan on sairaus, joten vaikea sanoa, kun ei tiedä muita oireita. Jos ruoka maistuu, niin silloinhan se ei anoreksiaa ole. Aineenvaihdunta on vaan ollut raskauden jälkeen vilkasta. minäkin laihduin paljon raskauksien jälkeen, vaikka kiloja ei tullut 2 raskaudesta kuin yhteensä vain 15 kiloa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:
En usko että anoreksiaa olisi. Itselläni pituutta 166cm ja ennen ekaa raskautta painoin n.56kg ja heti raskauden jälkeen painoin n.55kg, muutama kuukausi lapsen syntymän jälkeen painoin enää juuri tuon 45kg. Ja sen jälkeen painoa ei ole tullut. Nyt kolme lasta ja painoa 47-49kg. Heiluu tuon väliä kokoajan,eikä mullakaan ole mitään anoreksiaa.

Mulla kyllä todetttiin imeytymishäiriö (keliakia ) Ja samoin kilpirauhanen tekee tehtävänsäettei paino vaan pääse nousemaan. Haluaisin painoa itselleni lisää semmoset 10-15kg lisää..

Ja mun kilpirauhanen tekee töitä toiseen suuntaan ja lihon vaan koko ajan, tasan ei käy kilojen jako...Meni ihan ot, mutta kun kateus iski.

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:

Ja mun kilpirauhanen tekee töitä toiseen suuntaan ja lihon vaan koko ajan, tasan ei käy kilojen jako...Meni ihan ot, mutta kun kateus iski.

No mulla seilaa liikkiksellä ja vajaalla... mut joillakin vajaatoiminta myös laihduttaa,ihan ihmisestä kiinni. :/ Ja toisaalta kade ei kannata olla.. tämäkin on ärsyttävä vaiva,kun ei painoa tule vaikka mitä tekisi :ashamed:

Mä tiedän aika montakin äitiä, joita ensimmäinen raskaus on laihduttanut, itseni mukaanlukien. Ehkä se elämäntyyli ja ravitsemus monella muuttuu terveempään suuntaan, vauvaelämä vie mukanaan niin, ettei ehkä muista syödä, vaunulenkkeilee ja innostuu liikkumisesta muutenkin. Imetys laihdutti ainakin minua ja paria kaveriani alipainon puolelle. Laihtuminen tasaantui, kun imetys loppui.