Onko normaalia kohta 2v muksulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierazz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, tulen kommentoimaan vaikka mulla ei oo mitään henkilökohtaista kokemusta asiasta. Katsoin muinoin sellaista ohjelmaa kuin kasvun paikka, yhdellä perheistä oli poika joka juuri järjesteli autoja aina riveihin ja hermostui jos ne menivät sekaisin, perhe oli tullut hakemaan apua koska pojalla oli vaikeuksia syömisen kanssa,

johtui siitä että vanhemmilla (olisiko ollut äidillä) liikaan siisteyteen taipumusta ja poika jotenkin oli oppinut "pelkäämään" kaikkea epäjärjestystä, ruualla sotkemista, ruokaa ym..

tuli vaan mieleen kun he kiinnittivät myös huomiota juuri autojen järjestelyyn.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiintoista:
Hei, tulen kommentoimaan vaikka mulla ei oo mitään henkilökohtaista kokemusta asiasta. Katsoin muinoin sellaista ohjelmaa kuin kasvun paikka, yhdellä perheistä oli poika joka juuri järjesteli autoja aina riveihin ja hermostui jos ne menivät sekaisin, perhe oli tullut hakemaan apua koska pojalla oli vaikeuksia syömisen kanssa,

johtui siitä että vanhemmilla (olisiko ollut äidillä) liikaan siisteyteen taipumusta ja poika jotenkin oli oppinut "pelkäämään" kaikkea epäjärjestystä, ruualla sotkemista, ruokaa ym..

=)

Tuossa oli yksi syy miksi olen miettinyt muksun järjestelmällisyyttä. Nimittäin itse olen joissain asioissa turhan tarkka (siisteys) ja olen pelännyt että muksu oppii minulta turhaa pikkutarkkamaisuutta. Olen kyllä mielestäni paljon petrannut asian kanssa ja pystyn antamaan muksun esim. sotkea ruoan kanssa.

juuri tuota leikkisyttä ja kaikenlaista sotkemista sormivärein ym.
ja ruokapiknikkejä jossa myös vanhemmat hassuttelivat ruualla (tämä oli tärkeää että lapsi näki myös vanhempien hassuttelevan) he käyttivät "hoito keinona"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

=)

no tiedätkö meillä on mies kans tosi pilkuntarkka kaikesta ja oonki sille naljaillut, että on poika tullut isäänsä. ;) mulla ei kyllä koskaan olis hermoja niin tarkkaan työhön! ja illalla kun siivotaan lelut poika ajaa moponsa ja taaperokärrynsä "parkkiin" - aina samaan paikkaan tarkasti. luulenpa että on isältänsä jotain perinyt...

Tuossa oli yksi syy miksi olen miettinyt muksun järjestelmällisyyttä. Nimittäin itse olen joissain asioissa turhan tarkka (siisteys) ja olen pelännyt että muksu oppii minulta turhaa pikkutarkkamaisuutta. Olen kyllä mielestäni paljon petrannut asian kanssa ja pystyn antamaan muksun esim. sotkea ruoan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

=)

no tiedätkö meillä on mies kans tosi pilkuntarkka kaikesta ja oonki sille naljaillut, että on poika tullut isäänsä. ;) mulla ei kyllä koskaan olis hermoja niin tarkkaan työhön! ja illalla kun siivotaan lelut poika ajaa moponsa ja taaperokärrynsä "parkkiin" - aina samaan paikkaan tarkasti. luulenpa että on isältänsä jotain perinyt...

tuli vähän väärään piakkaan mun kommentti. uudestaan:

no tiedätkö meillä on mies kans tosi pilkuntarkka kaikesta ja oonki sille naljaillut, että on poika tullut isäänsä. mulla ei kyllä koskaan olis hermoja niin tarkkaan työhön! ja illalla kun siivotaan lelut poika ajaa moponsa ja taaperokärrynsä "parkkiin" - aina samaan paikkaan tarkasti. luulenpa että on isältänsä jotain perinyt

Luulenkin ettei hieveän huolissaan asiasta kannata olla ellei tapa mene liiallisuuksiin jotenkin tai ilmaannu terveyttä vaarantavia tapoja, Kuten tässä perheessä poika taisi olla noin 5 vuotias ja suostui ainoastaan syömään yhtä ruokalajia. Mutta välillä toki kannattaa näyttää että sotkukin on aivan sallittua.

jatkampa tätä keskustelua..
ku tuli vain mieleen, et minun mielestä "terveempi" ajatusmaailma on se, että minun lapsessa voi olla jotain vikaa (toki liiallisuuksiin menemättä), mitä se et ajattelis ettei minun lapsessa voi olla mitään vikaa, tai minun lapsi ei voi tehdä mitään ei sallittua! Mitä mieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Sääliksi käy lastasi, koska hän on kuitekin jossain vaiheessa niin vaikeasti hoidettava, että joudutte laittamaan hänet laitokseen.

Just. Sulla sen sijaan on aikuisiän idiotismi, ja se on paljon hankalampi fiksattava.

Sääliksi käy lastasi, koska hän on kuitekin jossain vaiheessa niin vaikeasti hoidettava, että joudutte laittamaan hänet laitokseen.

Erittäin omakohtaista kokemusta autismista omaavana voisin sanoa, että autismihan ei tarkoita lapsuusiäin psykoosia! Autistiset henkilöt eivät useinkaan välttämättä tarvitse kuvaamasi kaltaista laitoshoitoa, vaan heilläkin on mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään, itsensä toteuttamiseen. Pelkkä autojen rivittäminen ei tarkoita, että lapsella olisi autismi. Mutta täm sinun viestisihän oli provo, ei kukaan oikeasti ajattele noin, terve ihminen ainakaan. Tarkoituksesi oli pahoittaa aloittajan (ja meidän muuiden) mieli, luultavasti.

=)

No meillä taas on aika sotkuista eikä olla tosiaankaan turhan tarkkoja mistään mutta ihan samat on elkeet meidän pojalla kuin teilläkin. Ihan normaali kehitysvaihe siis! =) Me ollaan naureskeltu että miten se niin siisti ja järjestelmällinen onkin kun meiltä ei sitä ainakaan ole oppinut. Vie oma-aloitteisesti astiat tiskipöydälle vaikka multa ne tuppaa unohtumaan ruoan jälkeen pöydälle, ja vie vaatteita kaappeihin ja järjestelee erinäisiä esineitä riviin. Yks päivä oli asetellut kaikki kukat uuteen uskoon kukkapöydällä, kantanut toisesta huoneestakin kukat siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja autismista jotain tietävä:

Erittäin omakohtaista kokemusta autismista omaavana voisin sanoa, että autismihan ei tarkoita lapsuusiäin psykoosia! Autistiset henkilöt eivät useinkaan välttämättä tarvitse kuvaamasi kaltaista laitoshoitoa, vaan heilläkin on mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään, itsensä toteuttamiseen. Pelkkä autojen rivittäminen ei tarkoita, että lapsella olisi autismi. Mutta täm sinun viestisihän oli provo, ei kukaan oikeasti ajattele noin, terve ihminen ainakaan. Tarkoituksesi oli pahoittaa aloittajan (ja meidän muuiden) mieli, luultavasti.

Juuri näin :)

Voidaanpa jättää tämän arvoisan OV:n kommentti omaan arvoon. Kertoo vaan niin paljon itsestään :(