Onko normaalia imettää vuoden ikäistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kjjkhkshkjfhffd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kjjkhkshkjfhffd

Vieras
..monia kertoja päivässä? Mitä tehdä kun lapsi alkaa kiukutella/raivota tissin perään?! tähän asti olen joka kiukkuun antanut tissiä, mutta nyt on pakko tehä asialle jotain..
en jaksa enää!
miten saan lapsen kiukun pois ilman tissiä?

On normaalia imettää vuoden ikäistä monta kertaa päivässä.

Raivon tyynnytteleminen tissillä sen sijaan voi olla vähän kyseenalaista. Tulee mieleen ajatus lohtusyöntiin opettamisesta. Jos kohta en usko että satunnaisesti tarjoillusta lohtumaidostakaan automaattisesti mitään onglemaa syntyy...

Viimeksi muokattu:
miten mä saan pidettyä nää imetyshetken VAIN ruokahetkinä, ruuan jälkeen??!
millä mä saan syömään ruokaa jos toinen kiukuttelee ihan tosissaan tissin perään?

miten mä saan pidettyä nää imetyshetken VAIN ruokahetkinä, ruuan jälkeen??!
millä mä saan syömään ruokaa jos toinen kiukuttelee ihan tosissaan tissin perään?

Tuota... Imetystä voi jatkaa lapsentahtisena myös 1v synttäreiden jälkeen. Minusta on outoa tehdä imetyksestä "vain ruokailua" kun se ei sitä ole. Minä antaisin tissiä lapselle ennen kun hän rupeaa raivoamaan.

Minä imetän yhä 2,5v ikäistä lasta. Imetykset eivät minusta ole verrattavissa kiinteisiin aterioihin joita nautitaan tiettyihin aikoihin.

On normaalia imettää monta kertaa päivässä - nälän/janon sammutukseen (tai unimaitona). Sen sijaan ei ole normaalia/kannatettavaa imettää joka kiukkuun/itkuun/harmiin. Mietipä niitä äitejä jotka ei imetä (tai koti-isiä);antaako ne maitopullon/-mukin joka harmiin?? Ei tod. Kannattaisi opettaa lapselle että tissi=osa ruokailua,ei lohduke. Muutaman päivän varmaan kiukkuaa ja vinkuu tissiä,mutta tiukasti vaan sanot että saa sitten kun syödään..

Tuota... Imetystä voi jatkaa lapsentahtisena myös 1v synttäreiden jälkeen. Minusta on outoa tehdä imetyksestä "vain ruokailua" kun se ei sitä ole. Minä antaisin tissiä lapselle ennen kun hän rupeaa raivoamaan.

Minä imetän yhä 2,5v ikäistä lasta. Imetykset eivät minusta ole verrattavissa kiinteisiin aterioihin joita nautitaan tiettyihin aikoihin.

kuvottavaa imettää noin vanhaa lasta... Jotenkin niin oksettavaa kun lapsi osaa kävellä ja puhua ym ja imee sitten tissiä katsoessaan lastenohjelmia! YÖK!!

Mä vähensin imetyksiä kertalaakista. Keksin jo etukäteen imeysajat, aamuimetys ja iltapäivällä välipalaks . Tätä ennen imetin n. 5 kertaa päivässä. Hyvin meni vaikka tyttö kitisikin tissin perään ja yritti kaivaa paitaa :D Keskityttiin sitten muihin juttuihin, esim. leikin hänen kanssaan leluilla. Seuraavana päivänä ei ongelmaa enää ollu!

[QUOTE="Nena";22624853]ok mulle. imetin kuopusta 1v4kk ikään, olisin voinut pidempäänkin, mut piti laittaa hoitoon...[/QUOTE]

Miten hoitoon vieminen vaikuttaa imettämiseen... muuten kuin vihdoinkin lapsi saa kunnon ateriarytmin ilman välipalamaitoja, jota meidän neiti harrasti ennen hoitoa sekä vieläkin vapaapäivinä. Eli on alkanut syömään paljon paremmin muuta, kun itse en ole enään kokoaikaa paikalla.

Mun mielestä hampaita ajatellen olisi hyvä, ettei taapero olisi kokoajan vähäväliä tissillä.

kuvottavaa imettää noin vanhaa lasta... Jotenkin niin oksettavaa kun lapsi osaa kävellä ja puhua ym ja imee sitten tissiä katsoessaan lastenohjelmia! YÖK!!

Kuulisit tytön tissijuttuja :heart: Kun lopetettiin yöimetys ja aamulla sitten mentiin sohvalle tissittelemään ja kysyin tytöltä, että meinaako olla siinä koko päivän niin vastaukseksi tuli "mmhffJOO!" ja sitten kun lopulta oli valmis niin kertoi syöneensä nyt koko tissin :D

Joo, itellä 1 v 8 kk lapsi, ja olen niin onnellinen, kun saan imettää lasta, joka osaa puhua jo lauseita. Just hauskaa! Tosin en enää imetä ihan "lapsentahtisesti", vaan kolmisen kertaa päivässä, tähän rytmiin tyttö on jo tottunut ja hyväksyy sen.

Yksivuotiaan imetys useita kertoja päivässä on täysin normaalia. Kysymys onkin, repiikö asia sinun hermojasi tai vaikuttaako jaksamiseesi. Itselleni kävi niin, että uuden raskauden myötä vähän yli yksivuotiaan tississä roikkuminen alkoi väsyttää ja ärsyttää siinä määrin, että aloin kiinnittää lapsen huomiota muualle ja lykätä maidon antamista, jotta sain imetyskertoja vähennettyä. Tällä hetkellä tämä tahti sopii meille ihan tosi hyvin. Mitään epänormaalia tai väärää tiheässä imetyksessä ei siis ole, mutta mielestäni oma jaksaminen on sen verran tärkeä juttu, että jos lapsen lähestyminenkin aiheuttaa jo "voi ei, tuolta se taas tulee ja vaatii tissiä" -olon, kannattaa tilanteelle yrittää tehdä jotain.

Meillä on lopetettu tissittely rapiat 2 v, koska alko ottamaan hampaisiin. Olkaa sitten tarkkoja sen maidon kanssa ettei vie tilaa normaalilta ruoalta, meillä meni rauta alas kun lapsi kuittaili ruokaa maidolla.

On ihan normaalia, mutta itse olen pitänyt sitä 1v takarajana vieroittamiselle. Mitä pidempään imettää, sitä tärkeämpi juttu siitä tulee lapselle ja sitä hankalampi on imetyksestä päästä eroon. Turha kuvitella, että lapsi itse jonain päivänä sanoisi, että kiitti, mulle riitti. Ei ainakaan kukaan ystäväpiiriini kuuluvista, pitkään imettävistä äideistä, ole päässyt helpolla siinä asiassa.

Juuri äsketttäin seurasin yli 2-vuotiaan sukulaislapsen menoa juhlissa. Häntä imetetään yhä useammaan kerran päivässä, juuri silloin kun lapsi itse haluaa imeä. Aika hurjaa kyllä, että ihan suurinpiirtein vartin välein oli äidin paidassa kiinni ja halusi tissin suuhunsa. Jos ei äiti olisi juuri sillä hetkellä ehtinyt/pystynyt, alkoi lapsi huutamaan kovaan ääneen "anna, anna, anna" ja paukuttamaan tissejä. Itse en kyllä jaksaisi, häpeäisin varmasti tuollaisissa tilanteissa olla lapsen kanssa. Mutta hyvä että jotkut pokkana pystyvät imettämään julkisilla paikoillakin pitkään.

Minä tekisin vieroituksen/imetyskertojen vähentämisen niin, että tarjoaisin rintaa vain ruoka-aikojen mukaan, mielellään ruokailun jälkeen. Muina aikoina antaisin lapsen kiukuta aivan rauhassa. 1-vuotiaatkin jo saavat kiukkukohtauksia kun asiat eivät mene oman tahdon mukaan, mutta silti ei kaikessa tarvitse antaa periksi. Yrittäisin kiinnittää huomion muuhun tai antaa kiukuta rauhassa.

[QUOTE="vieras";22625513]On ihan normaalia, mutta itse olen pitänyt sitä 1v takarajana vieroittamiselle. Mitä pidempään imettää, sitä tärkeämpi juttu siitä tulee lapselle ja sitä hankalampi on imetyksestä päästä eroon. Turha kuvitella, että lapsi itse jonain päivänä sanoisi, että kiitti, mulle riitti. Ei ainakaan kukaan ystäväpiiriini kuuluvista, pitkään imettävistä äideistä, ole päässyt helpolla siinä asiassa.

Juuri äsketttäin seurasin yli 2-vuotiaan sukulaislapsen menoa juhlissa. Häntä imetetään yhä useammaan kerran päivässä, juuri silloin kun lapsi itse haluaa imeä. Aika hurjaa kyllä, että ihan suurinpiirtein vartin välein oli äidin paidassa kiinni ja halusi tissin suuhunsa. Jos ei äiti olisi juuri sillä hetkellä ehtinyt/pystynyt, alkoi lapsi huutamaan kovaan ääneen "anna, anna, anna" ja paukuttamaan tissejä. Itse en kyllä jaksaisi, häpeäisin varmasti tuollaisissa tilanteissa olla lapsen kanssa. Mutta hyvä että jotkut pokkana pystyvät imettämään julkisilla paikoillakin pitkään.

Minä tekisin vieroituksen/imetyskertojen vähentämisen niin, että tarjoaisin rintaa vain ruoka-aikojen mukaan, mielellään ruokailun jälkeen. Muina aikoina antaisin lapsen kiukuta aivan rauhassa. 1-vuotiaatkin jo saavat kiukkukohtauksia kun asiat eivät mene oman tahdon mukaan, mutta silti ei kaikessa tarvitse antaa periksi. Yrittäisin kiinnittää huomion muuhun tai antaa kiukuta rauhassa.[/QUOTE]

Minä taas tunnen useita joilla lapset ovat vieroittuneet itsestään, 18kk-5 vuotiaina. Ja monia joilla äidintahtinen vieroitus on sujunut ihan hyvin isommankin lapsen kanssa.

Jos lapsi kokoajan roikkuu tisseissä on ongelma usein jossakin ihan muualla kuin imetyksessä. Lapsella voi olla tylsää, nälkä tai hän voi olla esimerkiksi sairastumassa. Imetyksen lopettaminen ei näitä syitä poista. Jos minun kaksivuotiaani käy tiheästi rinnalla on usein kyse siitä, että hänellä on tylsää. Joku muu lapsi voisi tämmöisessä tilanteessa viestiä itkemällä, toinen tekemällä jotain kiellettyä, kolmas heittämällä hirveät raivarit. Imetyksen lopettaminen ei siis korjaa ongelmaa.

Ja aivan varmasti lapsi vieroittuu itsekseen JOSSAKIN vaiheessa :D

Yhteistyössä