Onko normaalia että koira syö omaa ulostettaan?

  • Viestiketjun aloittaja Eme
  • Ensimmäinen viesti
Eme
Aina kun koiran jättää yksin se paskoo ja syö tuotokset. Joka kerta kun se jää edes hetkeksi yksin niin sama juttu. Muuten on sisäsiisti mutta ei kestä yksinoloa vaikka on pienestä opetettu olemaan yksin.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vuh vuh:
Meilläkin koira syö välillä...kun sitä selvitettiin miksi,niin joku kertoi sen johtuvan pitkästymisestä!
Niin minäkin luulisin kun tämä ei ulkona eikä muualla tee sitä. Että olisi psyykkistä. Ei ainakaan pitäisi olla mitään puutostautia.
 
Meillä kans koira nuorena teki sitä.Meille kans sanottiin että pitää antaa ananasta,koska johtuu jostain puutoksesta..Enää ei ole vuosiin syönyt!Tosin vauvan kakkaa himoitsi kun vaippaa vaihtoi! :x
 
Zoe-F
Meidän koira tykkäs syödä pikkulehmän ulostetta. Ja emokoira oli ihan villinä ja juos sen takapuolen perässä. Kuulemma hyvää kun pelkkää sulanutta rehua :/
*muoks* Siis vasikan, oli äsken muistikatkos.
 
pöhlö
Mulle e.lääkäri sanoi, että pitää lisätä lihaa koiran ruokaan, niin paskan syöminen loppuu. Se vaan oli vähän vaikeeta, kun koira ei syönyt omiaan vaan toisten (naapurien) koirien paskoja:D

Mutta joo, liian kasvisvoittoista on sapuska, jos se paska koiralle maistuu. Meidän koirat tykkää muuten hirven, hevosen ja kaikkien muidenkin kasvisruokailijoiden kasoista.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Mulle e.lääkäri sanoi, että pitää lisätä lihaa koiran ruokaan, niin paskan syöminen loppuu. Se vaan oli vähän vaikeeta, kun koira ei syönyt omiaan vaan toisten (naapurien) koirien paskoja:D

Mutta joo, liian kasvisvoittoista on sapuska, jos se paska koiralle maistuu. Meidän koirat tykkää muuten hirven, hevosen ja kaikkien muidenkin kasvisruokailijoiden kasoista.
Entä kun meillä on kolme koiraa,kaikki saavat samaa ruokaa ja vain yksi syö paskaa?
 
pöhlö
Kyllähän koirilla voi olla yksilölliset tarpeet, että minkä verran ruoka sisältää mitäkin ja kuinka paljon sitä kokonaisuudessaan annetaan. Meidän koirat on saman kokoisia ja liikkuvat yhtä paljon, mutta silti syövät eri ruokaa, eri määrän. Koska toiselle ei sovi se, mikä toiselle käy.
 
Meidän koira on alkanut syömään meidän toisen koiran (pentu) jäätynyttä kakkaa. Ei siis syö jos kakkavahinko tulee sisälle vaan syö ulkona kun on jäässä ja joskus yrittää tuoda pökälettä suussaan sisälle :x
 
"vieras"
Juuh, ei ole tavatonta. Enimmäkseen ne kyllä syövät toisten ulosteita... Saavat näin hyödyllisiä bakteereja. Emokoirat monesti pitävät pentulaatikon puhtaana syömällä pentujen tuotokset. *yökkii*
 
tynpääntynyt
kertokaapa mulle miksi koira syö muitten koirien ulosteita. Mitä mun pitäis tehdä tuon suhteen, alkaa olla pikkuhiljaa tynpääntynyt tuohon paskan syöntiin siis koira tekee!
 
Lämmintä paskaa
Mulla menee vaa hermot! KOIRA SYÖ KAIKEN PASKAN! toisen koiran paskan,kissan paskan,hevosen paskan! kAIKEN PASKAN NAPSII! vittu jaksa enää siivota PASKAOKSENNUSTA! Mitä mä teen!!?? iha sairastaha tommonen on nam nam syödä lämmintä paskaa? kohta 2v tulee ikää ja ei toruamisesta opi ei sit mistää!
 
vierailija
Aina kun koiran jättää yksin se paskoo ja syö tuotokset. Joka kerta kun se jää edes hetkeksi yksin niin sama juttu. Muuten on sisäsiisti mutta ei kestä yksinoloa vaikka on pienestä opetettu olemaan yksin.
Hei
9-viikkoinen pentu söi omaa kakkaansa kaksi kertaa,aloitin Canius-maitohappovalmistekuurin ja kiinnostus loppui,onko tarve bakteeritasapainon saamisesta pienelle ?
Kaikkea toimintaa sisällä ja ulkona on,pentu ei ole koskaan yksin,”lauma” on koko ajan paikalla ja koulutuksen taso kunnossa.
TV. Kokeneet koiran omistajat
 

Yhteistyössä