onko normaalia että miehen käsitys hyvästä parisuhteesta on fyysinen läheisyys ja hiljaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Ollaan oltu monta vuotta yhdessä ja mies jatkuvasti sanoo nykyään että hän saa henkisen läheisyyden hiljaa lähellä olemisesta eikä jaksa vaihtaa ajatuksia/ kuunnella minun ajatuksia pitempään kun muutaman lauseen verran. Fyysinen läheisyys kelpaa kyllä milloin vain. Ei halua jutella, mutta hänelle saa sanoa asian parilla lauseella jos haluaa. Kun kerroin toiveeni fyysisestä JA henkisestä läheisyydestä niin hän sanoi että pitää sitten ottaa ero koska hän ei nyt voi tarjota mitään juttelu maratooneja. Haluaisin vain normaalia vuorovaikutusta ja sitä että voi toiselle jutella niin että toinen välittää. Kerroin että se yleensä lähentää ihmisiä kun saa jutskailla välillä jostain...mies sanoi että hän ärtyy mitä pidempään mun "avautuminen" kestää, ja hän ei ymmärrettävästi juttele takaisin. Vain korkeintaan sen että ärsyttää tuo jauhaminen voisko lopettaa.

En todellakaan halua puhua koko ajan vaan haluaisin tuntea että jos minulla on jotain ajatuksia niin toista kiinnostaa. Haluaisin kohdata erimielisyydet kunnioittavasti eikä niin että toinen heti ärsyyntyy ja huutaa koska ei jaksa jutella. Ei ymmärrä että fyysinen ja henkinen läheisyys ovat kumpikin tärkeitä parisuhteessa. Tai luulen että ymmärtää mutta joku nyt pidättelee...Pitää minua uhkana jos odotan häneltä fyysisen läheisyyden lisäksi jotain muuta. Sanoi etten minäkään taida välittää koska olen omissa oloissani iltaisin. Kerroin että olen ymmärtänyt että haluat olla rauhassa ja sanoin että jos tulen samaan huoneeseen niin on iso "riski" että rupean toteuttamaan omaa henkisen läheisyyden tarvetta eli rupattelemaan. Tokaisi vain että no sitten on parempi että pysytkin muualla. Ihmettelin että eikö me voida etsiä tasapainoa asioiden välillä niin sanoi että hänen tasapaino on se että sanon asiani parilla lauseella tai lopetan puhumisen heti kun hän käskee eikä jaksa kuunnella. Miten yksin puhelu hyödyttää tai se että puhun ihmiselle joka kuuntelee vastahakoisesti...Haluaisin vain normaalin parisuhteen.
Mikä miestä vaivaa vai odotanko yksinkertaisesti vain liikaa?

Avauksessa mainittujen lisäksi olis vielä hyvä jos nainen pitää huolta kodista ja lapsista ja tekee hyvää ruokaa. Niitä huolia ja murheita voi kertoa hyvin tyttökavereillekkin.

Mitä miehesi tekee päivät? Siis työkseen.

On ollut kotona jo pari vuotta sairaslomalla masennuksen takia...kun käy vieraita niin silloin on normaali, juttelee ja ottaa muut huomioon. Mutta kokee esittävänsä. Haluaisin ymmärtää että liittyykö tämä 100% masennukseen vai onko takana jotain muutakin... Minua ei kuulema jaksa kuunnella mutta ihmisille ketä näkee harvemmin on helpompi kuunnella ja heille jutella. Ei kyllä avaudu heille yhtään syvemmästä asiasta..
Ei kyse ole siitä että pitää saada murheita koko ajan toiselle jutella vaan että voi halutessaan jutella kaikkea maan ja taivaan väliltä...

On ollut kotona jo pari vuotta sairaslomalla masennuksen takia...kun käy vieraita niin silloin on normaali, juttelee ja ottaa muut huomioon. Mutta kokee esittävänsä. Haluaisin ymmärtää että liittyykö tämä 100% masennukseen vai onko takana jotain muutakin... Minua ei kuulema jaksa kuunnella mutta ihmisille ketä näkee harvemmin on helpompi kuunnella ja heille jutella. Ei kyllä avaudu heille yhtään syvemmästä asiasta..
Ei kyse ole siitä että pitää saada murheita koko ajan toiselle jutella vaan että voi halutessaan jutella kaikkea maan ja taivaan väliltä...

Mä tavallaan ymmärrän. Kun mä olen vähänkin kipeä, en jaksaisi jutella yhtään. Se tuntuu fyysisesti rasittavalta. Samoin toisen puheeseen keskittyminen on hankalaa. Luettu teksti on helpompi ymmärtää koska voi palata takaisin jos jotain meni ohi... Ehkä tuo todella johtuu miehen masennuksesta.

Ok, tilanteeseen on nyt siis tyytyminen. Elämä on jo pitkään mennyt miehen ehdoilla ja omat tarpeet on saanut unohtaa. On alkanut tuntua tosi väsyttävältä että seksi ja läheisyys mielessä saa aina vastakaikua ( tämä siis hyvä asia) mutta muuten suhde on tyhjää täynnä eikä henkistä läheisyyttä ole yhtään kun toinen ei jaksa jutella/ottaa kontaktia/ vaihtaa ajatuksia. Ja saan päivittäin haukut kun olen hänen mielestään niin paljon äänessä...

Hänen omien sanojensa mukaan on ihan sama puhunko iloista vai surullista, hän ärtyy kummassakin tilanteessa juuri kun tilanne olisi kääntymässä jutteluksi enkä pidä asiaa kahdessa lauseessa. Ristiriidat ja näkemys erotkin on hänen mielestään automaattisesti tappelua, ja ulos anti on sen mukainen..

Ei taida kuulostaa kauhean tasapainoiselta parisuhteelta, ja muuta en haluaisi kun normaalia...

En jaksa lukea noin pitkää stooria mutta otsikon perusteella olen samaa mieltä miehesi kanssa.

Niin minäkin olin otsikon perusteella mutta kyllä äkkiä muutin mieltäni kun luin millainen tapaus kyseessä...
Kyllähän masennus vie jutteluvoimia MUTTA tuo menee liian pitkälle. Saahan mies hoitoa? On tosi itsekästä että vaimon pitäs vaan hoitaa kotia ja antaa seksiä. Kylä miehenkin pitäs joustaa ja edes yrittää kuunnella välillä!
Oliko yhteisiä lapsiakin? Onko mies aina ollut tuollainen?

En osaa sanoa mitä tehdä...Mutta ei hyvältä kuulosta. Ainakin asumiseroa miettisin vakavasti. (Tietysti paskamyrsky tulossa miehen kavereilta ja suvulta tyyliin "jätti hyvän kiltin miehen jolla vähän masennusta". Vaikkeivat arjestanne tiedä mitään.)

Ei ap sun tartte alistua kaikkeen, on kauheaa jos pitää pelätä koska puoliso suuttuu jos jotain sanoo. On normaalia kaivata kommunikaatiota.

Yhteistyössä