Onko normaali määrä läksyä kakkosluokkalaiselle?

Läksynä yhdelle iltaa:
- matikan tehtävä ja uuden kertotaulun opettelu huomiseksi (nämä siis testataan ja pitäisi saada aina 10/10 oikein)
- 1 sivu käsialavihkosta kaunotehtäviä
- Astrid Lindgrenin satukirjan lukeminen vanhemmalle ääneen (aikaa meni 45min)

Mun mielestä tosi paljon. Näihinhän menee tuntikaupalla, enkä ymmärrä mitä tollainen kirjan ulkolukukin oikein opettaa... :whistle:
 
"viides"
No meidän tokaluokkalaisella oli tänään yksi sivu käsialavihosta, ja aukeaman verran ääneenlukua lukukirjasta. Tokaluokalla nimenomaan on tärkeää lukea paljon ja saada lapsen lukutaito sujuvaksi, koska kolmannella alkaa vieras kieli ja ns. lukuaineita. Se varmaan on sinänsä sama, lukeeko lapsi ääneen vai ei, mutta ainakin läksy tulee takuulla luettua, kun sen tekee ääneen :)
 
"viides"
[QUOTE="viides";22361210]No meidän tokaluokkalaisella oli tänään yksi sivu käsialavihosta, ja aukeaman verran ääneenlukua lukukirjasta. Tokaluokalla nimenomaan on tärkeää lukea paljon ja saada lapsen lukutaito sujuvaksi, koska kolmannella alkaa vieras kieli ja ns. lukuaineita. Se varmaan on sinänsä sama, lukeeko lapsi ääneen vai ei, mutta ainakin läksy tulee takuulla luettua, kun sen tekee ääneen :)[/QUOTE]

Ja siis unohdin vastata aloittajan kysymykseen, eli lapsesi läksymäärä oli kyllä aika iso, mutta ehkä sitten muina päivinä läksyjä voi tulla vastaavasti vähemmän?
 
Siis kyllä on ihan normipäivän läksymäärä meillä eli ei mitenkään erityistapaus. Toi lukukirja oli uutta ja kun nyt nopsaan laskin noi aukeamat niin 11 aukeamaa ja jokaisella ihan reippaasti luettavaa (et ei tosiaan mitään pari lausetta per sivu).

Ja siis esim. toi kertotulu on mun mielestä tosi tiiviiseen tahtiin kun aloitettiin just ennen syyslomaa ja etenemisnopeus on se 1 kertotaulu päivässä tai kahdessa riippuen miten on matikan tunteja. Tyttö ei varmaan nopeimmasta päästä ole tekijänä mutta ei hitainkaan ja 1 luokan kevättodistus oli kaikkien arviointien kohdalta paras mahdollinen et sillon ei koulusta tullut mitään viestiä mistään ongelmista.

Nyt on siis vaihtunut koulu ja opettaja muuton myötä ja mä en oikein ymmärrä tätä nykyisen opetustapaa. Esim. matikan tunnilla voi antaa tehtäväksi sivun tekemisen itsenäisesti ja kilpailun siitä taululle kuka on nopein. Ja sitten koko luokka yrittää tehdä hirveetä kyytiä tehtävät et pääsee kirjoittamaan nimensä taululle ja sinne sit kirjoitetaan ekasta viimeiseen asti "nopeusjärjestys". Eikö tossakin olis tärkeämpää se huolellisuus ja keskittyminen kuin nopeus?
 
"äiskä"
Aika paljolta kuulostaa minunkin mielestä. Mut tässä taas näkee, kuinka paljon nuo kouluhommat poikkeaa toisistaan,joka paikassa on niin eri tavat. Meidän tokaluokkalaisella tytöllä tulee läksyksi ehkä yksi noista listatuista, suunnilleen siis, vaihtelee toki päivittäin. Perjantaisin ei tule lainkaan läksyjä.
 

Yhteistyössä