onko noloa mennä tarhaan ostoskassin kanssa lapsia hakemaan?

• Viestiketjun aloittaja äippätii
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:43 niksnöks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 vieras kirjoitti:
On. Sinuna jättäisin kassit autoon.
entäpäs jos ei oo autoo
Minä taas olen useinkin käynyt kaupassa pojun hakumatkalla ja kun autoa ei ole ollaan liikkeillä rattaiden kanssa (pikkusisko siis nukkuu yleensä päikkareitä tuplissa). Tuolloin jätän ostoskassit rattaiden alle pihaan. Sisään asti en ole koskaan vienyt.

lastenhoitaja
Riippuu mihin aikaan haet lapset.Jos juuri ennen sulkemisaikaa tulet niin eihän sitä hyvällä katsota.Ja on tainnut joskus lukea jossain säännöissäkin ettei ole sallittua.

Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 nimimerkki kirjoitti:
musta olis noloo mennä lapsia väsyttään mihinkään kaupparuuhkaan, kun voisivat sillä aikaa leikkiä muiden lasten kanssa päiväkodissa, jonka hoidosta minä maksan....
Samaa mieltä että mielummin sen hetken lapset päiväkodissa leikkimässä kun väsyneen lapsen kanssa vielä kauppaan.

Tohon maksuun ... se on aika pieni osa oikeista kustannuksista, mitä sää maksat.

no ei tod!!

mä oon kaupassa töissä, ostan ruuat töistä lähtiessä ja kipitän tarhalle ja siitä kotiin, en todella ala kävellä edestakas...

työkaverille oli heidän tarhassa sanottu että pitäisi ensin hakea lapset ja mennä sitten kaupan kautta kotiin, hoitoaikaa ei ole kuulemma tarkoitettu muuhun kuin työssä oloon...

:headwall: :headwall: :headwall:

työkaveri asuu tarhan vieressä, työpaikalle matkaa pari km....kaksi pientä lasta...

arvatkaa ihan huvikseen kumminpäin kamuni tekee???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 lastenhoitaja kirjoitti:
Riippuu mihin aikaan haet lapset.Jos juuri ennen sulkemisaikaa tulet niin eihän sitä hyvällä katsota.Ja on tainnut joskus lukea jossain säännöissäkin ettei ole sallittua.
Ja mikä siis ei ole sallittua? Kaupassa käyminenkö? :LOL: Kyllä kaupassa saa käydä ennen kuin hakee lapsen, mutta sovituista hoitoajoista ei saa myöhästyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:52 vieras kirjoitti:
\
Ja mikä siis ei ole sallittua? Kaupassa käyminenkö? :LOL: Kyllä kaupassa saa käydä ennen kuin hakee lapsen, mutta sovituista hoitoajoista ei saa myöhästyä.
Ei tällä vuosituhannella enää mutta vielä 90-luvun alussa piti mennä hakemaan lapsi heti suoraan töistä eikä kauppaan saanut poiketa eikä vapaapäivänä lasta viedä hoitoon. Mutta silloin maksettiinkin vain käytetyistä hoitopäivistä

vinny
\
\
Just näin se on.

Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:56 vieras kirjoitti:
\
\
Ei tällä vuosituhannella enää mutta vielä 90-luvun alussa piti mennä hakemaan lapsi heti suoraan töistä eikä kauppaan saanut poiketa eikä vapaapäivänä lasta viedä hoitoon. Mutta silloin maksettiinkin vain käytetyistä hoitopäivistä
Meinasin just tulla kirjoittamaan että 90 l. alussa oli tosi tarkkaa ja vanhemmille sanottiin suoraan jos oli kauppakassi mukana tai sattumalta tuli kotoa päin. Mä olin silloin työlistettynä ja mä en voinut ymmärtää sitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Sipi kirjoitti:
\
musta olis noloo mennä lapsia väsyttään mihinkään kaupparuuhkaan, kun voisivat sillä aikaa leikkiä muiden lasten kanssa päiväkodissa, jonka hoidosta minä maksan....
Samaa mieltä että mielummin sen hetken lapset päiväkodissa leikkimässä kun väsyneen lapsen kanssa vielä kauppaan.

Tohon maksuun ... se on aika pieni osa oikeista kustannuksista, mitä sää maksat.
Niinhän ne on kyllä, mutta tuskin 20 min kahdesti viikossa tekee oikeasti juurikaan muutosta mihinkään kuluihin???

Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:51 Sipi kirjoitti:
\

Niinhän ne on kyllä, mutta tuskin 20 min kahdesti viikossa tekee oikeasti juurikaan muutosta mihinkään kuluihin???
Jos vaikka 50 lapsen vanhemmat ajattelevat noin niin iltapäivästä pitäisi olla enemmän hoitohenkilökuntaa varsinkin pientenryhmässä, koska silloin on liikaa lapsia/ aikuinen.
Mä jouduin usein olemaan välivuorossa 15 min pidempään koska en voi jättää sisälle/ulos yhtä aikuista 9 pienen kanssa. Pakko aina odottaa että muutama haetaan.

No ei ole! Mä olen lähes aina kaupassa käydessäni mennyt hakemaan lapset vasta sen kauppareissun jälkeen. Muksut saa sne aikaa leikkiä kavereiden kanssa eikä tarvii toppavaatteissaan talvellakaan tulla kauppaan ja olla kuumissan. ( Käyn ruokakaupassa n. 2 kertaa viikossa)

Muutoinkin järjestelen hoitoajat niin että ehdin hoitaa työni, työmatkat ja ostokset ilman lapsia useimmiten. Lasten kanssa menen sitten lähinnä huvitteluostoksille.

Miksi olisi. Onhan se oletettavasti kaikkien kannalta ( tai ainakin vanhemman ja lapsen) kanssa helpompaa, jos aikuinen käy valmiiksi kaupassa kuin se, että lähtisi väsyneitten ja varmaan nälkäistenkin lasten kanssa kauppaan.

Vaikka, sitä ei tiedä kuinka tarkkaan ne päiväkodin tädit sitten koittaa niihin ostoskasseihin kurkistella?

Onko ostettu halpisshampoota tai olutta?

Kumpikin saataa herättää kauhistusta, ja se on illalla luettavissa vaikkapä täältä :whistle:

(vitsi, en tahdo ketään päiväkodin hlö.kuntaa loukata ;) )<br><br>

Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:43 Tallu kirjoitti:
Joskus, jos käyn kaupassa ennen kuin haen pojan, niin kassit odottavat autossa =) Silloin tosin olen päässyt töistä lähtemään vähän aiemmin.
Taas huomaa tämän perheiden autokeskeisyyden. Heti OLETETAAN että lapsellisella ihmisellä on auto. :headwall:

Olen hakenut 100 kertaa lapsen kauppakassin kanssa hoidosta, mitä sitten?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:52 mää vaan kirjoitti:
no ei tod!!

mä oon kaupassa töissä, ostan ruuat töistä lähtiessä ja kipitän tarhalle ja siitä kotiin, en todella ala kävellä edestakas...

työkaverille oli heidän tarhassa sanottu että pitäisi ensin hakea lapset ja mennä sitten kaupan kautta kotiin, hoitoaikaa ei ole kuulemma tarkoitettu muuhun kuin työssä oloon...

:headwall: :headwall: :headwall:

työkaveri asuu tarhan vieressä, työpaikalle matkaa pari km....kaksi pientä lasta...

arvatkaa ihan huvikseen kumminpäin kamuni tekee???
Ai jaa :eek: . Ja tämä siis tänä subjektiivisen päivähoito-oikeuden aikakautena :eek: ?

Aika erikoista logiikka mun mielestä päiväkodilta, jos työssäkäyvät vanhemmat eivät saisi käydä työmatkan varrella kaupassa mutta sitten kotonamakaavat vanhemmat voivat tuoda lapset päiväkotiin painuen takaisin kotiin :whistle: ...

Sen kun käyt.

Mitä järkeää viedä väsynyttä lasta kauppaan? Leikikoon muiden lasten kanssa tarhassa.

Kolmisen vuotta sitten olin opiskelemassa ja meidän bussipysäkki oli tarhan vieressä. Kerran tulin koulutuksesta, kasissa noin 5 koulumappia. Hoittajaa näki kun vein mapit kotiin ja vasta sitten tulin hakemaan lapsia (4 alle 4 ikäisiä). Jouduin puhutteluun. Siitä lähtien jäin yhdellä pysäkillä aikaisemmin ettei tarvitsisi kuunnella v..ttuilua. Olin väärässä. Sitä tuli enemmän kun eivät nähneet milloin tulen kotiin. Tarhasta maksettiin 180/lapsi.

Jokainen tekee just silleen kun luulee oikein.

Yhteistyössä