onko noloa lähettää sukulaislapselle pelkkä kortti rippionnitteluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhis

Vieras
kutsuttu juhliin, mutta ei mahdollisuutta/rahaa mennä ja kortti ostettu, mutta onko noloa laittaa se pelksätään, ilman lahjaa/rahaa. ei olle mitenkään erityisen läheisiä, vaikka kyseessä onkin veljeni tyttö

ei ole.

kyllä tuommoinen 15v ymmärtää (tai ainakin pitäis :whistle: ) et joskus on sellainen tilanne et rahaa ei vaan ole.
toki muistaa voi pienelläkin asialla, joku pieni koru tms joka ei montaa euroa maksa.
voithan korttiin vaikka laittaa, et seuraavan kerran kun näette, viet juhlakalun vaikka jätskille tms..

Ei oo noloo jos ei oo kummilapsi. Mun poika pääs viime sunnuntaina ripille ja olisin toivonu et esim. mun sisko jonka olimme kutsuneet olis ees kortilla muistanu. Tärkeintä on et huomio toisen ja kortti on hyvä muisto.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
ei ole.

kyllä tuommoinen 15v ymmärtää (tai ainakin pitäis :whistle: ) et joskus on sellainen tilanne et rahaa ei vaan ole.
toki muistaa voi pienelläkin asialla, joku pieni koru tms joka ei montaa euroa maksa.
voithan korttiin vaikka laittaa, et seuraavan kerran kun näette, viet juhlakalun vaikka jätskille tms..

Samaa mieltä.

jos on "vain sukulainen" eli et kamalan paljoa tekemisissä ole, niin kortti riittää vallan hyvin. itse sisarusten lasten rippijuhlissa olen paikan päällä käynyt mutta esim serkun lasta en välttämättä muistaisi ollenkaan kun en edes tiedä heidän rippijuhliaan kun ei niin tiiviisti olla yksissä eikä taas pippaloihin koko laajaa sukua kutsuta.

miksi siis kaikille pitää nykyään antaa rahaa joka käänteessä`? ei kenenkään budjetti kesää kestä.. ihna ihme touhua. eihän se kirkkoon liittyminen tarkoita että pitää saada satanen joka sukulaiselta!

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
miksi siis kaikille pitää nykyään antaa rahaa joka käänteessä`? ei kenenkään budjetti kesää kestä.. ihna ihme touhua. eihän se kirkkoon liittyminen tarkoita että pitää saada satanen joka sukulaiselta!

sitä minäkin ihmettelen. aina vaan rahaa ja rahaa. minä taas liputan aina persoonallisen lahjan puolesta varsinkin läheisille ihmisille. Ja jokaiselle sukulaisella ja kummin kaimalle ei tarvitse antaa mitään jos ei juhliin edes mene.
aikaan kun itse rippikoulun kävin ei edes lahjoja annettu. kummilta tuli rippiristi, toiselta kirja (jotakin aforismiteemaa jota rakastan) ja mummolta virsikirja. Nuo kuuluu mielestäni enemmän rippikouluteemaan ja siihen että siitä muistokin jää eikä rahat mene jonnekin ei ollenkaan rippikouluun liittyvään muun rahan mukana eikä mitään muistoa jää. aikanaan tosiaan yhden ruusun jos vieraat antoi, niin siinä se oli. itselläni on kuva kirkon edesta "syli täynnä" ruusuja eli sitä se tuntui mutta olikohan niitä reilut kymmenen

Yhteistyössä