Onko niin, että raskaustestiin ei tule viivaa enää tietyillä viikoilla? Vaikka maha jo iso?

Siis, tuli ihan muista asioista mieleen :D
Kun joskus luin joitain amerikan nettisivuja, siellä oli että tietyssä vaiheessa raskautta raskaustestit ei näytä enää positiivista, vaikka olisi jo lähellä synnytystä, että ne mittaa hcg:n tiettyyn rajaan asti mutta sen yli menevä ei enää näy? Onko tää totta vai ei?

*no kukas enää testailee siinä vaiheessa*
 
tota
jos raskaustestin herkkyys on vaikka 10, niin kyllä se näyttää sen positiivisen vaikka arvo olis miljoona... miten se muka voisi olla näyttämättä jonkun tietyn rajan yli???
 
myöhäinen plussa
Mä tein testin ollessani noin viikolla 13 ja viiva oli hyyyyyvin hailakka, melkein haamu.
Lääkäri vaan totesi, että kun olin jo niin pitkällä, kohta sitä ei välttämättä olisi näkynyt enää ollenkaan. Eli uskon, että on totta.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja myöhäinen plussa:
Mä tein testin ollessani noin viikolla 13 ja viiva oli hyyyyyvin hailakka, melkein haamu.
Lääkäri vaan totesi, että kun olin jo niin pitkällä, kohta sitä ei välttämättä olisi näkynyt enää ollenkaan. Eli uskon, että on totta.
No mutta jos testi tarvii esim. 10 yksikköä hormonia että näkyy viiva, niin mihin se vaadittava 10 yksikköä sitten muka katoaa, jos hormonimäärä on vaikka 100000? En tajua.
 
haalistuu ja häviää
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
jos raskaustestin herkkyys on vaikka 10, niin kyllä se näyttää sen positiivisen vaikka arvo olis miljoona... miten se muka voisi olla näyttämättä jonkun tietyn rajan yli???
En minäkään tuosta rajasta kyllä ole kuullut mitään.Siitä vain kuulin jossain ohjelmassa puhuttavan,ettei rtesti näytä tummaa plussaa joillain rv25 ja yli.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
mä oon kuullut samaa, mut tiedä sitten...

Mut hei, sähän voisit pehmeäpupu testata, ja tulla sit kertomaan :D
Heh, taitais apteekissa kattoa mua kuin hullua jos menisin tän massun kanssa ostamaan raskaustestiä :D
Mut te, ketkä ootte jo vastanneet, laittakaas tietoa :wave:
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja näinhän se:
Raskaustestin mittaaman hormonin määrä laskee raskauden edetessä. Eli todellakin käy niin, ettei testi enää näyti positiivista raskauden loppupuolella.
Enpä tiiä mikä lasketaan "loppupuoleksi", mutta kävin just pissimässä tikkuun ja selvä positiivinen tuli samantien kun tikku kastui. Oon siis rv28.

Ja juu, hieman idiootiksi tunsin itseni tuolla vessassa kykkiessä, kun alkaa tätä mahaakin ihan jonkin verran olla :D Testi oli ihan perus-RFSU, mitä saa Prismasta.
 
Mäkin olen kuullut jonkun väittävän noin. Hmm, vaikee uskoa... On pitäny raskaana olevia kavereita pyytää testaamaan, mutta en oo ikinä muistanu. Ite tein rv 17 ja risat raskaustestin, ja kyllä se näytti positiivista ilman epäilystäkään. Mut jos joku vaikka jossain rv 40 paikkeilla testais :D
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mäkin olen kuullut jonkun väittävän noin. Hmm, vaikee uskoa... On pitäny raskaana olevia kavereita pyytää testaamaan, mutta en oo ikinä muistanu. Ite tein rv 17 ja risat raskaustestin, ja kyllä se näytti positiivista ilman epäilystäkään. Mut jos joku vaikka jossain rv 40 paikkeilla testais :D
Mulla meni nyt viimeinen testi viikolla 28, toivottavasti jollain muulla on vielä jäljellä. En ihan tän takia viitti uutta pakettia ostaa :D
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja testasin:
Mä testasin rv 20 ja sain todella paljon vahvemman viivan iltapäiväpissasta kuin raskauden alkuviikoilla aamupissasta.
Totta muuten, mulla oli kans tosi tumma viiva ja tässä raskauden vaiheessa se pissa ei ehdi montaa tuntia rakossa majailla, hyvä jos yhtä ;)
 

Yhteistyössä