5-v neuvolassa lääkäri kiinnitti huomiota ja jatkotutkimukset tulossa. Itse en usko ADHA:ta olevan, ja haluaisin suuntaa-antavasti testata. Neuvolapsykologi on täytättänyt kartoituksen sekä vanhemmilla että päiväkodilla ja nyt analysoi vastaukset. Lääkärin kanssa katsotaan jatkoa kun analyysi on valmis. Vilkas ja vauhdikas poika on, mutta silti epäilen ettei mitään oikeasti taustalla kuitenkaan ole.Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:Testistä en tiedä, mutta miksi epäilette adhdta? Meillä on 5-vuotias poika, jolla epäillään jonkin asteista ylivilkkautta.
Aspergerissä ei välttämättä oo ylivilkkautta. Se on ainaki yks ero.Alkuperäinen kirjoittaja minuakin kiinnostaa:up
siis esim asperger testiin verrattuna.
Mitkä on aspergerin ja ADHD.n selkeimmät erot???
Tietääkö kukaan?
Näinpä ja adhd-lapset taas ei oo turhan tarkkoja vaan päinvastoin lelut jätetään lojumaan, sännätään seuraavaan hommaan, eikä siivota entisiä jne. Asperger lapset tosiaan monesti huolellisesti siivoaa jälkensä, eikä oikein tykkää ees sotkusta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja asperger lapset ovat tarkkoja tietyssä asioissa, ja älykkäitä.
Meidän 3v asperger poika osaa lukea mutta ei osaa leikkiä mitään leikkiä minuuttia kauempaa vaan vaihtaa toiseen , lähinnä ei saa leikkiä aikaseksi.
Ei, vaan assit ovat yleensä hirveän hyviä keskittymään. Mutta monella on se ADHD tms. yhdistyneenä AS-diagnoosiin. Näin myös minulla.Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:yritän vieläkin ymmärtää, vääntäkää nyt mulle rautalangasta:
Asperger ja adhd on yhteydessä toisiinsa, (ja tietty voi olla molemmatkin), mutta
jos on esim. vain asperger, onko se keskittymiskyvyn puute kuitenkin yksi piirre, ja älykkyys??
Mitkä on selvimmät oireet mistä aletaan epäilemään aspergeriä?
jos sosiaalisesti normaali ,voiko olla asperger???
ADHD:lla yleensä huono keskittymiskyky (saattaa puhua useastakin asiasta samaan aikaan), mutta hyvät sosiaaliset taidot, Aspergerilla huonot sosiaaliset taidot ja hyvä keskittymiskyky, tosin rajoittuneesti ja valikoidusti.up
siis esim asperger testiin verrattuna.
Mitkä on aspergerin ja ADHD.n selkeimmät erot???
Tietääkö kukaan?
Aspergerin aivan erityisesti erottaa muista siitä, että heillä on aina joku erityinen kiinnostuksen kohde, johon ovat hyvinkin jumittuneita. Esim dinosaurukset ja muistavat jokaisen otuksen nimet. Pojallamme oli avaruus, muumiot ja ihmisen anatomia. Tosin kaikki eri aikaan. Sitten alkoi piirtää kertakäyttölautasiin auton ratteja ja niitä oli tuhansia!!! Assit ovat joko tasolla 0 tai 100, joko mennään suihkuun ja vain hutaistaan nopeasti itsensä suihkun alla tai sitten siellä menee tuntikausia ihmetellen miten vesi virtaa tai käytetään kaikkia pesuaineita ja TUTKITAAN yleensäkin kaikkea!Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään;20210688:yritän vieläkin ymmärtää, vääntäkää nyt mulle rautalangasta:
Asperger ja adhd on yhteydessä toisiinsa, (ja tietty voi olla molemmatkin), mutta
jos on esim. vain asperger, onko se keskittymiskyvyn puute kuitenkin yksi piirre, ja älykkyys??
Mitkä on selvimmät oireet mistä aletaan epäilemään aspergeriä?
jos sosiaalisesti normaali ,voiko olla asperger???