Onko netissä julkaistun kuvan kommentointi aina ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mä vaan"

Vieras
Fb:ssä leviää kuva naisesta, jolla on päällään paita, jossa on tiikerin päästä kuva. Kuvan "juju" on siinä, että naisen vatsamakkarat saavat tiikerin pään ikäänkuin 3D kuvaksi eli "oikeat muodot esiin" kaksi uloitteisesta kuvasta. Kuvalle on naurettu paljon ja se on saanut tuhansia tykkäyksiä. Kysynkin, että olenko mielestäsi liian herkkä tai nipo tai huumoritajuton tai joku muu, kun itse en kehtaisi kuvaa julkisesti kommentoida esim" ha ha ha!" Tai tykkäämällä siitä, kun se on mielestäni nauramista sen naisen lihavuudelle. Eli siis pilkkaamista. Vai onko? Meillä on siis erään tuttuni kanssa aiheesta nyt erimielisyyttä. Minusta kuvan kommentointi on naisen halveeraamista, tuttuni mielestä se on vain hauska ja sitä kuvaa on ihan ok kommentoida ja sille voi hyvällä omalla tunnolla nauraa.

Miksi omalla kustannuksella tehdylle pilalle ei saisi nauraa tai kommentoida humorilla? Jos humori on tahatonta kuvan pitäisi itse ymmärtää poistaa tai siitä voisi huomauttaa asian omaiselle henkilölle. Kuvien käyttämiseen tai jakamisee sen sijaan pitäisi minun mielestäni olla lupa (huolimatta siitä että jakamisen voi estääkin)

Kuvaa en ole nähnyt, mutta minusta on hienoa että haluat ajatella onko kuvalle nauraminen oikein tai ei. Tällä tavoin maailmassa yleensä alkaa tapahtumaan ja muutoksia tulemaan, jos joku havahtuu näkemään ihmisten tyhmyyden/ajattelemattomuuden yms. Eli uskaltaa poiketa valtavirrasta.

Moni suurmies tai -nainen on lähtenyt ihan samasta kuin sinä :) Jos hekin olisivat vain hihitelleet ja olleet saama mieltä muiden kanssa tuskin tietäisimme apatheidista, tyttöjen silpomisista, naiset eivät vieläkään äänestäisi, lapsia käytettäisin työvoimana jnejne.

[QUOTE="kkmm";29302996]Miksi omalla kustannuksella tehdylle pilalle ei saisi nauraa tai kommentoida humorilla? Jos humori on tahatonta kuvan pitäisi itse ymmärtää poistaa tai siitä voisi huomauttaa asian omaiselle henkilölle. Kuvien käyttämiseen tai jakamisee sen sijaan pitäisi minun mielestäni olla lupa (huolimatta siitä että jakamisen voi estääkin)[/QUOTE]

Mun mielestä se kuva kyllä näyttää siltä että joku täysin random on ottanut kuvan, eikä kyseisellä naisella ole aavistustakaan siitä että on joutunut kuvatuksi, saatika sitten että hänen kuvansa olisi päätynyt nettiin.

Mutta asiaan. Ymmärrän toisaalta että jotkut pitää kuvaa hauskana. Itse nyt en asiaa niin hauskana pitänyt, eikä kyllä tulisi mielenkään tykkäillä tai kommentoida kuvaa. Ehkä vähän mautonta huumoria omasta mielestäni.

Ja se on mielestäni törkeää jos kyseinen tiikeripaita-nainen ei tosiaan tietäisi tulleensa kuvatuksi ja joutuneensa nettiin. Toki jos itse tietää asiasta ja se on hälle OK, niin ei siinä mitään sitten. Mutta jos ei tiedä tulleensa kuvatuksi, niin vähintä mitä kuvan lataaja mielestäni olisi voinut tehdä, on naaman rajaaminen pois..

[QUOTE="wieras";29303007]Mun mielestä se kuva kyllä näyttää siltä että joku täysin random on ottanut kuvan, eikä kyseisellä naisella ole aavistustakaan siitä että on joutunut kuvatuksi, saatika sitten että hänen kuvansa olisi päätynyt nettiin...[/QUOTE]

Siinä tapauksessa minusta typerämpää arveluttavampaa on se että kuva on päätynyt ylipäätään julkaistavaksi ja todennäköisesti kommentoisin sitä asiaa kuvasta ja mikäli se on täysin varmaa että kuva on julkaistu ilman lupaa tekisin siitä ilmiannon riippumatta siitä aiheuttaako se huumori pitoisia kommenteja vai ei.

Yhteistyössä