Uskoakseni on ihan normaalia, tai sitten minä olen epänormaali.
Itse odotan toivottua ja yritettyä vauvaa viikolla 9. Oksennan jatkuvasti ja olenkin ollut neljän seinän jo 3,5 viikkoa. Välillä tuntuu, että tulen hulluksi, sillä en ole moneen viikkoon nähnyt ketään muita, kuin tytärtäni, miestäni ja lääkäriä. Kovien kipujen vuoksi kävin ultrassa ja siellä se meidän pieni vauvamme oli. Jostakin käsittämättömästä syystä vain jäi se upea euforinen rakkauskokemus kokematta, minkä esikosta koin, kun hänet ultrassa näin.
Tuntuu etten tunne vauvaa kohtaan oikeastaan mitään, joka on täysin hullua ja niin minun normaalia minääni vastaan. Normaalisti minä tuntisin suurta rakkautta, mutta nyt on jokin hullusti.
Myös minua on ruvennut mietityttämään se, että miten tämä toinen lapsi muuttaakin aivan kaiken ja kun esikko on jo niin iso, niin olen hullu, kun lähdin tähän rumbaan uudestaan, enkä sittenkään tiedä haluanko lapsia enemmän, kuin yhden. Jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi esikko on jäänyt osaltani heitteille ja siitä jollakin tasolla syyllistän vauvaa ja olen hänelle asiasta "suuttunut". Kuulostaa hölmöltä, mutta jotenkin vain harmittaa esikon vuoksi :'(
Kuitenkin tiedän, että kun jokin kaunis päivä saan syliini sen pienen nyytin, niin nauran näille tunteille. Uskon tunteideni muuttuvan itseasiassa jo siinä kohtaan, kun pahoinvointi loppuu, jotta pääsen nauttimaan raskaudesta, kuten pääsin esikon kanssa tekemään.
Joten älä hätäile, et ole ainoa, joka ei osaa nauttia raskaudesta täysillä.