Onko naisen haluttomuuden syy mies?

• Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
Eilisen ketjun pohjalta, kuinka moni on sitä mieltä että jos naine ei nauti seksistä niin miehessä on vika? Entä jos mies tapaa peräjälkeen kaksi naista jotka ovat kuivapilluja niin missä on vikaa?
Frigidi-ketjun ap antoi naiselleen aikaa ja keskustelua, mutta ei lohjennut? Onko tästä johtopäätös, että vika oli mieheessä? Olisko pitänyt voimaottein herättää naisen seksuaalisuus?

Kuina moni nainen on sitä mieltä, että on itse syyllinen miehen haluttomuuteen?

Kuka on sitä mieltä, että jos nainen tutustuu kahteen mieheen joilta saa pataan niin vika on kyllä sit varmaan naisessa?

Vielä virtaa
Mun mielestä siinä mennään heti metsään jos aletaan syyttämään toista omasta haluttomuudesta. kyllä ne halut tulee tai ovat tulematta ihan omasta itsestään.

Enemmän minua kiinnostaisi tietää MIKSI niitä haluttomia naisia ja miehiä tuntuu olevan niin paljon? MISTÄ se haluttomuus alkaa?

Jossain kohtaa jokin on mennyt päälaelleen. Mun ikäuokan ihmiset tuntuvat nauttivan seksistä mutta nuoremmilla tuntuu olevan pinnalla tuo haluttomuus. Hyvin ikävää. :(

"mies1"
Toi "nainen ei halua --> miehen syy" lieneekin eräs meidän yhteiskunnan myyttejä, joista voisi kyllä pitää enemmän älämölöä julkisessa keskustelussa. Eli myytti menee niin, että miehen on "vaan osattava" ne jipot ja vippaskonstit, jolla odotteleva nainen saadaan syttymään kuten risuista tehty nuotio.

Naisten ja lasten ehdoilla pyöritetään nyt vähän liikaa vastaavia kysymyksiä maassamme. Eräänlainen "syyllisyydestä vapaaksi" -kampanja molemmista ollut käynnissä, vääränlainen jumalointi, ainakin 15 vuotta, noin Halosesta asti. De-patriarkaalistaminen näin hienosti sanoen. Toivottavasti keskustelu pian hieman tasoittuu, ehkä se on (onneksi) jo vähän niin tehnytkin. Muutos "pehmeämpään" suuntaan - naisten ja lasten vallan kasvu - ei ole ollut vain huono asia, mutta ehkä se on paikoin mennyt jo överiksi, esimerkiksi tuollaisessa ajatusrakennelmassa.

"Heidi"
entäs jos on pitkässä parisuhteessa. välillä on haluttomia kausi ja välillä taas seksi kiinnostaa koko ajan. mistä tämä johtuu?
Juuri näin se on meillä mennyt. Haluttomuuskausia on ollut, kun lapset olivat pieniä, on ollut paljon riitoja tai stressiä, esim. työkiireitä tai muita huolia. Nyt 27 vuoden jälkeen on taas vilkas kausi menossa seksissä.

"vierailija"
Alkuperäinen kirjoittaja Vielä virtaa;29855054:
Mun mielestä siinä mennään heti metsään jos aletaan syyttämään toista omasta haluttomuudesta. kyllä ne halut tulee tai ovat tulematta ihan omasta itsestään.

Enemmän minua kiinnostaisi tietää MIKSI niitä haluttomia naisia ja miehiä tuntuu olevan niin paljon? MISTÄ se haluttomuus alkaa?

Jossain kohtaa jokin on mennyt päälaelleen. Mun ikäuokan ihmiset tuntuvat nauttivan seksistä mutta nuoremmilla tuntuu olevan pinnalla tuo haluttomuus. Hyvin ikävää. :(
Olisiko syynä se, että nykyään seksiä tungetaan silmät ja korvat täyteen joka paikassa? Siitä on jo ylitarjontaa, joka puolella kerrotaan, millainen naisen tulisi olla että olisi seksikäs ja haluttava. Mä säälin nykyajan nuoria naisia ja tyttöjä, sen verran paineita heille ladataan jatkuvasti. En yhtään ihmettele, jos torjuntareaktiona iskee haluttomuus. Kun niitä kriteereitä on melko mahdoton täyttää.

Vierasmiess
[QUOTE="vierailija";29855079]Olisiko syynä se, että nykyään seksiä tungetaan silmät ja korvat täyteen joka paikassa? Siitä on jo ylitarjontaa, joka puolella kerrotaan, millainen naisen tulisi olla että olisi seksikäs ja haluttava. Mä säälin nykyajan nuoria naisia ja tyttöjä, sen verran paineita heille ladataan jatkuvasti. En yhtään ihmettele, jos torjuntareaktiona iskee haluttomuus. Kun niitä kriteereitä on melko mahdoton täyttää.[/QUOTE]

Tämän tyrkyttävät ovat pääsääntöisesti naisia, pl. joku marginaalinen 18v. poikapissisryhmä.

Naisilla on joku kiero ajatusmaailma, että kauniimmalla olisi parempi ja nautinnollisempi seksielämä, miehellänsä isompi ja kestävämpi muna. Saako kaunis paremmat orkutkin? Nainenko ei ole pinnallinen? Hah

Vielä virtaa
[QUOTE="vierailija";29855079]Olisiko syynä se, että nykyään seksiä tungetaan silmät ja korvat täyteen joka paikassa? Siitä on jo ylitarjontaa, joka puolella kerrotaan, millainen naisen tulisi olla että olisi seksikäs ja haluttava. Mä säälin nykyajan nuoria naisia ja tyttöjä, sen verran paineita heille ladataan jatkuvasti. En yhtään ihmettele, jos torjuntareaktiona iskee haluttomuus. Kun niitä kriteereitä on melko mahdoton täyttää.[/QUOTE]

Näin olen asiasta ajatellut. Liika on liikaa kaikessa ja tuo ylitarjonta asettaa vaatimuksia mitä ei mun aikana ollut. Luojan kiitos että elin nuoruuden pariutumisvaiheen jo vuosia sitten. Se oli hyvin simppeliä ja paineetonta aikaa. Miehelle kelpasin omana itsenäni, ulkoisista vioista huolimatta ja kelpaan edelleen. Sama toisinpäin.

realismia
Jos nyt ei alettaisi taas leijumaan vaan ollaan ihan realistisia. Omalla kohdalla vuosien haluttomuus johtuu nimenomaan miehestä, ei mistään muusta. Ei siihen tarvita sen maagisempia syitä. Jos toinen on kusipää arjessa, sitä on turha luulla että sängystä löytää enkeliä.

Vierasmiess
Jos nyt ei alettaisi taas leijumaan vaan ollaan ihan realistisia. Omalla kohdalla vuosien haluttomuus johtuu nimenomaan miehestä, ei mistään muusta. Ei siihen tarvita sen maagisempia syitä. Jos toinen on kusipää arjessa, sitä on turha luulla että sängystä löytää enkeliä.
Eikö tuossa seksi ole pieni murhe?
Ihan kuten jos nalkuttavaa akkaa ettei huvita panna, mutta ai niin silloin kyse onkin miehen haluttomuudesta. Ei naisessa ole vikaa. :)

"mies1"
Tahatonta ironiaa, heh... :) No, olkoon. Sovitaan että tuo on realismia ja faktaa.

"Maria"
Se että nainen on haluton omaa miestä kohtaan ei tarkoita että hän olisi muuten haluton. Silloin selvästi syy on miehessä. Näin on useimmiten. Oma mies ei kiinnosta koska hän on ilkeä vaimolleen/huono sängyssä. Mutta toisten miesten kanssa seksi salaa kiinnostaakin.

"vierailija"
Tämän tyrkyttävät ovat pääsääntöisesti naisia, pl. joku marginaalinen 18v. poikapissisryhmä.

Naisilla on joku kiero ajatusmaailma, että kauniimmalla olisi parempi ja nautinnollisempi seksielämä, miehellänsä isompi ja kestävämpi muna. Saako kaunis paremmat orkutkin? Nainenko ei ole pinnallinen? Hah
Oletko sä nainen, vai mistä tiedät mitä naiset ajattelee? Jos sulla on tuollainen ajatusmaailma, ei se tarkoita sitä, että muillakin on.

Väittäisin kyllä, että ihan yhtälailla ne miehetkin lataa naisille niitä paineita. Seksiä tuputetaan joka paikassa, liikaa. Kyllä se alkaa ärsyttää ja aiheuttaa torjuntaa.

Tämmösiä asioita on täältä turha kysellä, sillä vastauksen tietää ihan kysymättäkin: vika on aina ja ehdottomasti miehessä.

Ja poikkeuksena voin kertoa ettei oma ajoittainen haluttomuuteni johdu miehestä, vaan vika on miussa ihessäni..

"mies1"
[QUOTE="Maria";29855181]Se että nainen on haluton omaa miestä kohtaan ei tarkoita että hän olisi muuten haluton. Silloin selvästi syy on miehessä. Näin on useimmiten. Oma mies ei kiinnosta koska hän on ilkeä vaimolleen/huono sängyssä. Mutta toisten miesten kanssa seksi salaa kiinnostaakin.[/QUOTE]

M. O. T. ks. ketjun avausviestini. Nainen on siis yleensä syytön.

Aina mukava nähdä miten ihmiset ajattelevat kuten olen uskonut heidän ajattelevan, eräänlainen oikean elämän laboratoriokoe.

"random"
Mitä? Siis pyörittävätkö naiset koko mediaa? Muoti-, mainos- musiikki-, elokuva- ja mallibisnestä? Naisetko photoshoppaavat ja muokkaavat kuvaa naisesta mediaan? Täähän on mulle ihan uutta tietoa, olin luullut, että aika miesvoittoisia aloja olisivat.

"mies1"
[QUOTE="random";29855225]Mitä? Siis pyörittävätkö naiset koko mediaa? Muoti-, mainos- musiikki-, elokuva- ja mallibisnestä? Naisetko photoshoppaavat ja muokkaavat kuvaa naisesta mediaan? Täähän on mulle ihan uutta tietoa, olin luullut, että aika miesvoittoisia aloja olisivat.[/QUOTE]

Asia ei taida olla aivan noin simppeli, mutta jääköön tarkempi analyysi.

Sekä naiset että miehet on nykyään aivan helvetin pinnallisia. Mahdolliselle tulevalle partnerille ladataan jo etukäteen sellaiset reunaehdot ettei niitä täytä kovinkaan moni ihminen maailmassa. Esim yksi mun sinkkukaverini haluaa ehdotuomasti miehen ja perheen, mutta miehen täytyy olla vähintään 185cm pitkä, palomiehen tai poliisin kroppa, akateeminen (että pystyy keskustelemaan samalla tasolla tän tradenomin kanssa), sen verran hyvin pinkka kunnossa että voi ostaa kaverilleni sopivan ihanan asunnon ilman kovin isoja lainoja ja pystyy viemään kaveriani vkl-reissuille, kalliisiin ravintoloihin ja ostella lahjoja. Lisäksi tän miehen täytyy olla romanttinen ja viettää paljon aikaa naisensa kanssa mutta hänen täytyy olla hienolla tittelillä hyvinpalkatussa työssä.

Löytääkö joku muukin tuosta listasta epäkohtia ja ristiriitaisuuksia?

• Tykkää
Reactions: Echo
"nainen"
Onko olemassa mitään biologista pohjaa sille, että ihmisen pitäisi olla jatkuvasti halukas seksiin? Miten kauan tämmöinen käsitys on ollut vallalla, että seksiä pitää haluta ja harrastaa vähintään kaksi-kolme kertaa viikossa tai sulla on ongelma, oot jotenkin viallinen?

Joku tuolla jo kirjoittikin, että nykyajan ylikorostunut seksuaalisuus ja aiheen jatkuva esilläolo luo käsitystä, että on NORMAALIA haluta seksiä koko ajan ja EPÄNORMAALIA, jotenkin sairasta, jos ei halua. Mutta onko se näin?

Yhteistyössä