Onko nainen naiselle susi?

• Viestiketjun aloittaja "Aava"
  • Ensimmäinen viesti
Mun kokemuksen mukaan ei todellakaan.

Silloin, kun on vaikeaa ja tarvit apua, ne jotka auttaa on toiset naiset.
Ihan sama, onko kyseessä tuttu vai tuntematon, mutta naiset jeesaa.

Mä oon elämässäni saanut eniten tukea ja apua naisilta.
Oikeastaan jokaisessa kriisissä ja karikossa ne on olleet naisia, joiden avulla on selvitty - oma isä tosin poikkeuksena.

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti
erggi
Meikäläinen vihaa näitä yleistämisiä ja stereotypioita, taitaa olla ihmisen peruspiirre että pitää lokeroida ihmisiä. Joskus varmasti voi pitää paikkansa stereotypiat, mutta ei niihin kannata sokeasti uskoa, koska hyvin monta kertaa ne eivät pidä paikkaansa.

erggi
Mun kokemuksen mukaan ei todellakaan.

Silloin, kun on vaikeaa ja tarvit apua, ne jotka auttaa on toiset naiset.
Ihan sama, onko kyseessä tuttu vai tuntematon, mutta naiset jeesaa.

Mä oon elämässäni saanut eniten tukea ja apua naisilta.
Oikeastaan jokaisessa kriisissä ja karikossa ne on olleet naisia, joiden avulla on selvitty - oma isä tosin poikkeuksena.
No mulla taas toisinpäin eli eniten apua olen saanut miehiltä, johtuisikohan siitä että parhaat ystävät on miehiä :) Sinulla luultavasti parhaat ystävät on naisia.

"Nainen"
Voi olla. En sano että kaikki on, mutta kyllä naisille on luonteen omaisempaa "puukottaa selkään" ja kuppikuntaistua. Vallankin työelämässä. Vapaalla ehkä toisin. Olen ollut naisvaltaisella alalla ja vaihtanut liki 15 vuotta sitten täysin miesvaltaiselle alalle. En sano etteikö miehilläkin olisi ongelmia, mutta työkavereina kyllä naiset oli paljon kammottavampia ja pikkusieluisia. Miehet puhuu suoraan, jos ei nappaa niin ei nappaa. Mutta naiset. Siinä edessä seistään niin "Ystävän" ja selän takana jauhetaan paskaa ja juonitaan oman edun nimissä.

Mä itse olen pähkäillyt että takana saattaa olla se fakta että naisilla tuntuu luonnostaa olevan heikompi itsetunto. Sitä sitten on helppo pönkittää muita mollaamalla, oli syytä tai ei. Itsekin olen tuohon syylistynyt ja uskallan siksi näin sanoa. On meinaan tullut kurkittua sinne peiliin ja mietittyä omaakin käytöstä.

erggi
Joo, mutta siis yleensäkin naiset on auttaneet. Asuntoasioissa ym.
Ihan kaikessa mahdollisessa, eli ei kyse pelkästään lähisuhteista tai edes tuttavista.
Edelleen, minua on auttaneet ihan kaikessa aina eniten miehet, olipa kyse muuttoavusta, rahasta, ihan mistä hyvänsä niin näin se on mennyt. Eikä kyse ole lähisuhteista tai edes tuttavista. Joten taaskaan ei voida stereotypisoida ja niputtaa vaikka kuinka tekisi mieli. Tämä on se todellisuus missä minä olen elänyt ja elän, sinulla on erilaiset kokemukset.

Edelleen, minua on auttaneet ihan kaikessa aina eniten miehet, olipa kyse muuttoavusta, rahasta, ihan mistä hyvänsä niin näin se on mennyt. Eikä kyse ole lähisuhteista tai edes tuttavista. Joten taaskaan ei voida stereotypisoida ja niputtaa vaikka kuinka tekisi mieli. Tämä on se todellisuus missä minä olen elänyt ja elän, sinulla on erilaiset kokemukset.
Oletko itse siis mies?

Anyway, laitoinkin jo ensimmäisen viestini alkuun "mun kokemuksen mukaan..", eli en ole yrittänytkään kertoa mitään yleispätevää.

Tapauskohtaista. Jotkut naiset on naiselle susia eivätkä auta vaikka mikä olis, ovat vain vahingoniloosia. Toiset sitte auttaa ja sellaasetki auttaa jotka muuten saattaa olla ei niin läheisiä, mutta vaikialla hetkellä halutaan olla apuna jos vain pystytään.

Kuten Ciervolla, niin oma isä on se joka on johon voi tukeutua. Vakaa kuin kallio.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Minusta ei ole sukupuolikohtaisia eroja tässä, mukavia tyyppejä kohdellaan hyvin ja tavallaan lika barn leka bäst -sanonta pitää kutinsa.
On ihan upeaa kuinka esim yöelämässä naiset ovat toisilleen ystävällisiä ja kilttejä, vaikka ollaan ventovieraita. Tietynlaista naisten välistä sisaruutta, mutta vielä tuntemattoman kanssa se on huikeeta<3

välillä varmaan
Mun mielestä se tarkottaa selän takana pahan puhumista kun edessä päin ollaan kuin oltaisiin parhaita kavereita. Säkin siis tavallaan osallistut siihen vaikket haluaisikaan ja se tuntuu pahalta muttei sille voi mitään. Kyllä mä olen tietoinen että mustakin on puhuttu paskaa selän takana mut niin mäkin olen tehnyt ja se on vaan tapa toimia ja mä ymmärrän sen. Se on ihan eri juttu kuin joidenkin vihaaminen kun silloin ei oikein tunneta toisia vaan vihataan niin paljon kun pystytään. Esimerkkinä joku tulee vaikka jumppaan ja mun kaveri sanoo meille vihaavansa sitä tulijaa ja sitten se vihaa sitä joka kerta yhä enemmän ja enemmän. Sitten kun se jankkaa siitä alkaa näkemään samat piirteet mitkä alkaa ärsyttää muitakin ja sitten kaikki vihataan sitä. Kait siinä on kyse myös siitä että on kavereiden puolella. Tyhmäähän se on mut ei vaikuta koskaan muuttuvan.

"Kokenut"
Tiedän omasta kokemuksesta et joskys naiset on toisilleen susia esim.opiskelu/työpaikoissa kokemusta on monelta alalta, siloin toivoisin että ois miehiä lisää naisvaltaisille aloille se tasapainottaisi kovasti asiaa.

M1es1
Naisvaltaisella alalla esimiestehtävissä JA kyllä allekirjoitan täysin tuon väitteen, kaksi naista pärjää hyvin jos tulee 3s alkaa kiusaaminen melko varmasti, 4 niin kiusaaminen on 100% varmaa.

Myös tilanteet joissa naiset kokevat kilpailua niin meininki menee jopa sairaan puolelle.

"Niin"
Meikäläinen vihaa näitä yleistämisiä ja stereotypioita, taitaa olla ihmisen peruspiirre että pitää lokeroida ihmisiä. Joskus varmasti voi pitää paikkansa stereotypiat, mutta ei niihin kannata sokeasti uskoa, koska hyvin monta kertaa ne eivät pidä paikkaansa.
Nainen haluaa 95% itselle hyvää ja 5 % toiselle naiselle se on FAKTA

SE kuka muuta väittää puhuu paskaa vai väitättekö haluavanne vähemmän kuin toinen saa?

mies1harm.
Eivät naiset aina ole olleet kavalia: suomalaiset feministiset tulkinnat yhteiskunnasta kuitenkin ruokkivat kilpailunhalua naisten kesken kun aiemmin naiset tekivät tiimityötä enemmän.

"dille"
Eiköhän se ole niin että ihminen on ihmiselle susi jos niikseen tulee, sukupuolesta riippumatta. Tietyllä lailla jos joku oikei tahallan haluaa pahaa tai ilkeillä tai piikitellä niin nainen ehkä tietää tai arvaa mitkä on toisen naisen kipeät kohdat.

jyyyy
Tutkijat Bradley Ruffle ja Ze'ev Shrudiner lähettivät työpaikkahakemuksia kuvien kera yli 2500 työpaikkaan. Jokaiseen työpaikkaan he lähettivät kaksi samankaltaista hakemusta: yhden kuvalla ja yhden ilman kuvaa.

Kaikkien kuvien viehättävyys oli arvioitu jo aiemmin.

Kauniita naisia ei pyydetty haastatteluun, jos he olivat lähettäneet kuvan hakemuksen kanssa. Tutkimuksen mukaan kauniiden naisten täytyy lähettää 11 hakemusta ennen kuin heidät kutsutaan työhaastatteluun, kun taas yhtä pätevä tavallisen näköinen nainen pääsee haastatteluun jo lähetettyään 7 hakemusta.

Tutkimuksen mukaan 93 prosenttia ihmisistä jotka valitsevat työhaastatteluun kutsuttavat hakijat ovat naisia. Kauniita naisia ei siis kutsuta työhaastatteluun, koska työnantajapuolen naiset ovat heille mustasukkaisia ja syrjivät heitä.

Ruffle ehdottaakin naisia jättämään kuvat pois hakemuksista kokonaan.

Tässä on oikea syy sille, miksi kauniiden naisten on vaikea saada töitä - Uutiset - Talouselämä

Yhteistyössä