Onko nämä ihan hyvät lahjat sisarusten lapsille?

Pojalle 8v. 3 Batman kalsarit Zarasta, pääkallokuvioinen t-paita (itse en tykkää, mutta poika tykkää), raidallinen kanvaasivyö.

Tytölle 7v. Tummavioletti ohut neuletakki Lindex.

Tytölle 8v. Vaalenpunainen pitsitereinen tyköistuva pitkäh. t-paita Lindexiltä, pörrösormikkaat ja 3 sukat.

Tytölle 3v. Marimekon yöpaita, 2 alustoppia, tikkareita ja nämä pakattu nallekuvioiseen toilettitaukkuun kaikki.
 
Lapset eivät tykkää vaatelahjoista
Minä en osta sisarusten lapsille vaatteita lahjaksi, vaan jotain kivampaa. Jäi mietityttämään että miksi yksi sai vaan yhden lahjan ja muut noin monta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Hölmö kysymys varmaan, mut miks tyttö 7v. saa vaan yhen vaatteen ja muut monta. :ashamed:
Muuten kuulostaa kyllä hyvältä.
No kun se neuletakki oli kalliimpi ja valitettavasti tytöllä on jouluna myös synttärit ja saa synttärilahjaksi valokuva-albumin ja sukkapaketin meiltä. Sen lisäksi osa lapsista on mun kummilapsia, joten niille sitten vähän enemmän muutenkin...

:ashamed:
 
Tjaa
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Hölmö kysymys varmaan, mut miks tyttö 7v. saa vaan yhen vaatteen ja muut monta. :ashamed:
Muuten kuulostaa kyllä hyvältä.
No kun se neuletakki oli kalliimpi ja valitettavasti tytöllä on jouluna myös synttärit ja saa synttärilahjaksi valokuva-albumin ja sukkapaketin meiltä. Sen lisäksi osa lapsista on mun kummilapsia, joten niille sitten vähän enemmän muutenkin...

:ashamed:
Vaan ymmärtääkö se 7 v lapsi että se neuletakki on kalliimpi...
 
mun mielestä olisi tasapuolista lisätä seitsenvuotiaan pakettiin vielä jotain pientä, esim sukat tai panta,tms. Ja jos yksi saa tikkareita, pitäisi kaikkien saada. Mutta tämä nyt on vain yksi näkemys. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapset eivät tykkää vaatelahjoista:
Minä en osta sisarusten lapsille vaatteita lahjaksi, vaan jotain kivampaa. Jäi mietityttämään että miksi yksi sai vaan yhden lahjan ja muut noin monta...
Minä en taas ikinä osta leluja lahjaksi kenellekään! Ostan vaatteita, kirjoja tai levyjä tms. Yhden sisarukseni vanhemmat eivät juurikaan osta lapsille vaatteita niin sen vuoksi on kiva vaatteita ostaa, lapset ovat aina mielissään ja usein juhlissa heillä onkin minun ostamia vaatteita päällä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Hölmö kysymys varmaan, mut miks tyttö 7v. saa vaan yhen vaatteen ja muut monta. :ashamed:
Muuten kuulostaa kyllä hyvältä.
No kun se neuletakki oli kalliimpi ja valitettavasti tytöllä on jouluna myös synttärit ja saa synttärilahjaksi valokuva-albumin ja sukkapaketin meiltä. Sen lisäksi osa lapsista on mun kummilapsia, joten niille sitten vähän enemmän muutenkin...

:ashamed:
mitä valitettavaa siinä on? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Hölmö kysymys varmaan, mut miks tyttö 7v. saa vaan yhen vaatteen ja muut monta. :ashamed:
Muuten kuulostaa kyllä hyvältä.
No kun se neuletakki oli kalliimpi ja valitettavasti tytöllä on jouluna myös synttärit ja saa synttärilahjaksi valokuva-albumin ja sukkapaketin meiltä. Sen lisäksi osa lapsista on mun kummilapsia, joten niille sitten vähän enemmän muutenkin...

:ashamed:
mitä valitettavaa siinä on? :/

No ei varmaan mitään muuta kuin se tosiasia, että kyllä ne synttärit jää joulun varjoon kun ovat aattona...Juhlivat kyllä aika usein niitä viikko, pari ennen joulua. Tosi harvoin olen päässyt tytön synttäreille kun on omat jouluvalmistelut päällä kun juhlitaan synttäreitä. Että mulle se on valitettavaa.
 
jalmir harmaana
Miullakin ottaa silmään,kun yksi lapsista saa "vain" yhden lahjan,kun ei ne lapset niistä hinnoista mitään ymmärrä,mutta voi tuntua pahalta,kun muut saa enemmän,kuin itse.
Ja jos yhdellä on tikkareita,pitäis kyllä kaikilla olla.Se olisi tasapuolista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jalmir harmaana:
Miullakin ottaa silmään,kun yksi lapsista saa "vain" yhden lahjan,kun ei ne lapset niistä hinnoista mitään ymmärrä,mutta voi tuntua pahalta,kun muut saa enemmän,kuin itse.
Ja jos yhdellä on tikkareita,pitäis kyllä kaikilla olla.Se olisi tasapuolista.
no mutta saako lapset aina niin tasapuoliset lahjat?
meillä on kolme lasta, enkä pysty mitenkään kontrolloimaan sitä,että jokainen ostaa samanlaiset lahjat tytöille. eikä se edes haittaa mitään! ite yritän vähän miettiä että suht saman verran saisivat (eli kun muutama kummi ei muista mitenkään, niin ostan sitten ite yhdet lahjat enemmän jne). mutta enhän minä tiiä mitä vaikka kuopuksen kummisetä ostaa, eli en voi toisille ostaa samanlaisia :eek: ja sehän olis ihan hölmöö!
 

Yhteistyössä