Onko myrkynvihreä löysä kakka vauvalla ihan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan edelleen täällä lastenosastolla "tutkimuksissa", eikä nyt päästäkään niihin allergiatesteihin koska "mitään huolestuttavaa ei ole". Edelleen samat oireet, 2 kertaa 4 päivän aikana on oksentanut rajusti, kuulema ihan normaalia. Nyt tuli sitten 4 päivän kakkaamattomuuden jälkeen vihreää, löysää kakkaa ihan vaatteidenkin läpi. Kuulema vauvsn kakka voi olla "ihan minkä väristä vaan" ja sitä voi tulla "usein tai harvoin, paljon tai vähän". Jotenkin en jaksa uskoa että tää kaikki olis normaalia!

Itekin allergisen, hyvin hanalasti allergisen lapsen äitinä, luottaisin kyllä lastenosaston hoitajiin. Siellä niin monta kertaa olleena olen huomannut että moni äiti ja miksi ei isäkin uskoo lapsensa olevan allerginen, aivan kuin se olisi joku tavoiteltava juttu.

No jos tuo jatkuu, kannattaisiko kokeilla jotain toista maitoa eli välttää lehmänmaitoproteiinia? Maitoallergia kun se yleisin on...

Meillä ei uskottu allergioihin. Olen niin suutuksissa lastenosaston ja allergiapolin kanssa, että enpä mielelläni mene sinne. On kuulemma normaalia jos lapsi herää 15 min välein ja itkee mahaansa. Onneksi itse kokeilin erikoismaitoja.

meille ainakin neuvolalääri sanoi että vihreä (myrkynkin vihreä) on ihan normaalia ja voi johtua mm ilmavaivoista tms. rotavirus rokote saatiin pari viikkoa sitten, myös se voi värjätä kakan vihreäksi pari viikkoa rotan jälkeen.

On normaalia, mutta voi olla myös merkki jostain.. vaikkapa allergiasta. Meillä lapsilla vauvana ollut vihreää kakkaa. Ja ei vauvalta kyllä muuta tuu kun löysää kakkaa. Monesti myös kakkat tullu vaatteiden läpi ja ollut kahdenkin viikon kakka tauko. Vatsaakin ollaan huudettu välistä, ja paljon, nukuttu tosi huonosti ja muuta. Eikä oo mitään allergioita eli meillä tää kaikki on ollut ihan "normaalia".

Yhteistyössä