H
Hoitoala
Vieras
Huoh vain itsellesi jos et ymmärrä lukemaasi.Huomaa, että aloittaja ei ole niitä penaalin terävimpiä lähäreitä.. huoh!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Huoh vain itsellesi jos et ymmärrä lukemaasi.Huomaa, että aloittaja ei ole niitä penaalin terävimpiä lähäreitä.. huoh!
Mulla ei ole mikään sekaisin. Mun sopimus on sellainen tällä hetkellä, että tunteja voikin yhtäkkiä olla nolla suunnitelluissa työvuorolistoissa. Jos olisin kuukausipalkalla, niin olisi aina varmasti täydet työtunnit kun tuntimäärä lukisi työsopimuksessa. Jos nyt joudunkin olemaan vieläkin kuukausia tuntilaisena, niin en voi koskaan olla varma, että on täydet työtunnit.
Kyllä kuukausipalkkaa saava määräaikainen sijainen on paremmassa asemassa kuin tuntilainen. Se on ihan kylmä fakta.
Enkä ole missään kohtaa puhunut kuukausipalkkaisesta työstä vakituisena. Te itse tulkitsette asian niin.
Huoh. Tuolla on kuukausipalkkalaiset aina töissä pidempiä pätkiä, useampia kuukausia! Ja näillä kuukausipalkkalaisilla on täydet työtunnit kuten työsopimuksessakin lukee. Ei mitään tuollaisia mitä sä väität.Ee-ei. Vaan määräaikaisillekin (näille sun "kuukausipalkkalaisille") voidaan antaa seuraavalle listalle vaikka 10%:n työsopimus, tai 10 työsopimusta, jossa on 10% työaika. Tai määräaikaisuus voi olla 2päivän mittainen.
Jos nyt vaan puhuisit pidemmästä määräaikaisuudesta ja täysistä työtunneista, niin voisit edes puhua samasta asiasta kuin kaikki muutkin (mukaanlukien työnantaja).
Niin että mitä sä sitten kysyitkään?Mä tiedän miten tämä homma menee.
Joo, kirjoitin epäselvästi. Lähinnä tarkoitin, että itse yrittäisin vaatia sitä kokopäiväistä/täysaikaista sopparia. Tuntityöläiseltä ne tunnit voidaan halutessa vetää nollaan, mikä on ihan todennäköinen vaihtoehto, jos alkaa palkattomia vapaita pitämään.Edelleenkään en ole vaatimassa vakituista paikkaa vaan pidempää sijaisuutta kuukausipalkalla.
Ap:n kysymys lukee selvällä suomella otsikossa ja lisää selviää viestistä.Niin että mitä sä sitten kysyitkään?
Huoh. Tuolla on kuukausipalkkalaiset aina töissä pidempiä pätkiä, useampia kuukausia! Ja näillä kuukausipalkkalaisilla on täydet työtunnit kuten työsopimuksessakin lukee. Ei mitään tuollaisia mitä sä väität.
.
Kauhee nipo.Joo varmasti voi ollakin.
Mutta mikään työaikalaki tai minkään alan työehtosopimus ei tunne mitään "kuukausipalkkalaista".
Onko sulla alkanu teini-ikä?Kauhee nipo.
Kyllä minä ymmärsin lukemani mutta ap itse kirjoitti myöhemmin että kyllä hän tietää miten tämä homma meneeAp:n kysymys lukee selvällä suomella otsikossa ja lisää selviää viestistä.
Rautalanka: ap haluaa pidemmän määräaikaisuuden ja työsopimukseen kirjattu täysi tuntimäärä sekä lomat kertyy. Eikä niin että on epävarmaa kuinka paljon tunteja on kulloinkin.
Onko tämä jotenkin selvempää niille jotka työskentelee alalla missä tällainen on yleistä? Itsekin olen hoitoalalla ja ymmärsin heti mitä ap tarkoittaa. Itsekin olen ollut tuossa tilanteessa ja lähdin pois kun ei luvattu pidempää sopimusta varmasti täysillä työtunneilla vaikka jatkuva tarve oli.
Niin kun mä tiedän. Pidemmällä määräaikaisella sopimuksella olevilla on työsopimuksessa tietty tuntimäärä ja palkka on kuukausipalkka. Tuntimäärä on varma eikä tunteja voi yhtäkkiä olla vähempää. Tämän lisäksi lomapäivät kertyvät ja on mahdollista pitää palkallista kesälomaa.Kyllä minä ymmärsin lukemani mutta ap itse kirjoitti myöhemmin että kyllä hän tietää miten tämä homma menee
Mitä helvettiä sitten täältä kyselet? Soita liittoon ja kysy sieltä vaikka tiedätkin miten se meneeNiin kun mä tiedän. Pidemmällä määräaikaisella sopimuksella olevilla on työsopimuksessa tietty tuntimäärä ja palkka on kuukausipalkka. Tuntimäärä on varma eikä tunteja voi yhtäkkiä olla vähempää. Tämän lisäksi lomapäivät kertyvät ja on mahdollista pitää palkallista kesälomaa.
Tuntityöntekijöillä on työsopimuksessa 0-145h ja palkka maksetaan tehtyjen tuntien mukaan joita voikin olla yhtäkkiä ihan vähän tai ei ollenkaan. Tämän lisäksi monesti tuntityöntekijän sopimus tehdään vain kuudeksi viikoksi kerrallaan eli sen verran mitä listat aina on. Kesä oli toki poikkeus kesälomien takia. Kesälomat maksetaan joka palkan yhteydessä eikä ole mitään takeita siitä, että saisit edes palkatonta pitää.
Miten tuo on niin vaikea käsittää ja miten on niin vaikeaa käsittää se, että kuukausipalkkaa saava on paremmassa asemassa? Miksi on niin vaikea käsittää, että mä tiedän miten omalla työpaikalla nämä jutut menee?
Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Mä tiedän miten sopimukset ja palkanmaksut menee, mutta enhän mä sitä voi päättää minkä sopimuksen kukin saa. Etkö tosiaan ymmärrä mitä mä kirjoitan? Kova pätemisen tarve sulla ainakin on, mutta mitään et näytä tajuavan.Mitä helvettiä sitten täältä kyselet? Soita liittoon ja kysy sieltä vaikka tiedätkin miten se menee
Soita liittoon, eihän mekään voida sitä sopimusta sulle antaa.Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Mä tiedän miten sopimukset ja palkanmaksut menee, mutta enhän mä sitä voi päättää minkä sopimuksen kukin saa. Etkö tosiaan ymmärrä mitä mä kirjoitan? Kova pätemisen tarve sulla ainakin on, mutta mitään et näytä tajuavan.
Ulosottoon saa maksuvapaita kuukausia.Jos sulla on ulosotossa velkoja niin eikös sinne mene kesälomarahat silloinkin kun kaikki tulis kerralla?
Voi luoja.Soita liittoon, eihän mekään voida sitä sopimusta sulle antaa.
Mene idiootti muualle pätemään kun et tajua mitään ap:n kirjoituksista.Soita liittoon, eihän mekään voida sitä sopimusta sulle antaa.
Luottamusmieheltäkin voi kysyä. Mutta taitaa olla niin ettei liittoon kuulutaMene idiootti muualle pätemään kun et tajua mitään ap:n kirjoituksista.
Kyllä mä kuulun liittoon. Ap:sta en tiedä. Sä olet kuitenkin se joka täällä pätee vaikka ei ymmärrä mitä ap kirjoittaa.Luottamusmieheltäkin voi kysyä. Mutta taitaa olla niin ettei liittoon kuuluta
No kyllä todellakin kuulun liittoon. Se ei kuitenkaan vaikuta siihen, että sä et nyt ymmärtänyt mitä mä olen kirjoittanut.Luottamusmieheltäkin voi kysyä. Mutta taitaa olla niin ettei liittoon kuuluta
Ei määräaikaisellakaan ole mitään lain takamaa lomaoikeutta. Se määräaikaisuus voi olla kuukauden, ja sen jälkeen saat palkan ja lomarahat.No kyllä todellakin kuulun liittoon. Se ei kuitenkaan vaikuta siihen, että sä et nyt ymmärtänyt mitä mä olen kirjoittanut.
Eli asiat jotka mä tiedän vaikka sä väittäisit mitä: pidempiaikainen sijainen on kuukausipalkalla, lomapäivät kertyy, työsopimuksessa kiinteä tuntimäärä.
Lyhytaikainen sijainen on tuntipalkalla, lomapäivät ei kerry vaan maksetaan rahana, työsopimuksessa 0-145h.
Missään en ole väittänyt, että mä tiedän kuka saa minkäkin sopimuksen. Mutta jatka toki inttämistä jos sulle tulee siitä parempi olo. Mä lähetän nyt työhakemuksia muihin työpaikkoihin.
Edelleenkö sä idiootti jankutat täällä.Ei määräaikaisellakaan ole mitään lain takamaa lomaoikeutta. Se määräaikaisuus voi olla kuukauden, ja sen jälkeen saat palkan ja lomarahat.
Mutta "kiva" jos teillä määräaikaiset saa pitkiä sopimuksia.
Mutta sulla ei ole mitään "oikeutta" pidempään määräaikaisuuteen... Työnantajan ei ole mikään pakko sitä sulle antaa. Käy kysymässä, aina voi kysyä.