onko mulla vaihevuodet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 33v. Aiemmin kiertoni on ollut 24 päivää, ihan teknistä asti. Nyt se on lyhentynyt 22-23 päivään. Yksittäisiä Kiertoja jopa 21 päivää. Kertooko tämä nyt että mulla on vaihdevuodet alkamassa? Muuta oiretta ei ole, ovuloin edelleen, testissä/ultrassa näkyy.

Paha sanoa, mutta et ole ainoa, jolta on kierto lyhentynyt. Kyllähän ne vaihdevuodet siintävät jossakin vaiheessa, itse odotan kuin kuuta nousevaa, että vuodon määrä vähenisi.

no ei kai sentään, mä olen 48 vuotta ja kohta 49 ja säännöllinen kuukautiskierto 26-28 päivää. En tiedä onko se merkki ongelmasta jos on noin lyhyt kierto "nuorella naisella" vai onko se vain yksilöllistä, sinuna menisin lääkärille ja selvittäisin. Ainakin jos se häiritsee tai toivot esimerkiksi lapsia ?

Mulla on jo kaksi lasta. Kolmannen olisin halunnut vielä myöhemmin. Täytyy muutenkin varata lääkärille aikaa niin kysäsempä samalla tästäkin. Mut kyllä aika järkytys että vaihdevuodet.nyt.minulla.kahden pienen lapsen äidillä. Voi elämä.

Mulla kanssa ikää 45 ja jo pari vuotta sitten lakkasivat kuukautiset. Vaihdevuosioireita oli välillä, ei enää juurikaan. Tärkein oloa parantava tekijä on liikkuminen, ulkoilu, alkoholi pois kokonaan...

siis minä joka kohta 49 vuotta olen siis näköjään harvinaisuus,,,no sain viimeisen lapsenkin vielä 43-vuotiaana, ihan luomuna, pari kuukautta ilman ehkäisyä ja olin raskaana. Keskimääräinen ikä kuukautisten loppumiselle on virallisten tietojen mukaan 51 vuotta, tiedän ihimisiä joilla loppunut kuukautiset vasta 55-vuotiaana, joten aloittaja kun noin nuori nainen niin edelleen sanon että lääkäriin ja hormonimittauksia ja tutkimuksia, ei kyllä pitäisi vielä olla vaihdevuosista kyse <3