Onko mulla oikeus loukkaantua tästä :(

  • Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"pettynyt"
Olen raskaana ja olen huomannut erään tutun alkavan eteentyä minusta.. Me nähdään ehkä maximissaan 2 kertaa vuodessa kun välimatkaa niin kauan. Olen niin innoissani vauvastani ja laitan hänelle melkeen joka viikko raskauskuulumiseni. En vaan voi ajatella muuta kun ihanaa raskauttani ja oikeastaan me ei muusta keskustella kun raskaudestani. :)

Viimeksi sitten nähtiin niin pakko oli näyttää hänelle kaikki lastentarvike sivut millainen sängyn voisi vauvalle ostaa ja katseltiin ultrakuviani. Olin siellä iltaan asti,kun oli niin ihana jutella jollekkin tästä raskaudesta ja silitellä mahaa kun mieskin vaan töissä ja muissa projekteissa.

Nyt olen huomannut, että kun laitan kaverille mahakuulumiset tämä ei enää ole innostuneen oloinen vaan vastaa lyhyesti vaan "juu :)". EI myöskää enää kysele mun kuulumisia...Tosi loukkaavaa ettei häntä kiinnosta raskauteni! :( Hänellä on itsellään jo 3-vuotias lapsi ja silloin hänen raskausaikana en kyllä paljon ollut mukana. Mitä joskus kysyin kuulumiset, mutta tuskin se siitä on vihainen kun ei ole sanonut mitään?

Tekisi vaan mieli kokoajan jutella hänelle tästä asiasta, mutta mikähän sitä vaivaa?
 
"pettynyt"
[QUOTE="vieras";29071566]onhan tää provo? mä en ainakaan tollasta kaveria kauaa jaksais :D[/QUOTE]

Mitenniin? Ei ole provo. Mitä pahaa muka siis olen hälle tehnyt? Hän se tässä kyllä itsekäs kaveri on mielestäni kun alkaa tuollainen yht äkkiä olemaan.. :O
 
losjks
Hah, taidat olla sama tyyppi joka eilen kirjotteli että vituttaa kun kaveri puhuu vaan raskaudestaan eikä huomioi kummilastaan. Nyt vaan esiinnyt sinä kaverina että saisit sellaisen vastauksen kuin haluat :D
 
"pettynyt"
Ehkä sitä ihan oikeasti vaan kyrpii toisen itsekeskeisyys :eek:D
Mikä itsekeskeisyys? :( Nähtävästi en siis saisi iloita raskaudestani vai? Minusta tuollainen ei ole hyvän ystävän käytöstä. Todellä röyhkeää, että viesteihin vastataan vaan parilla sanalla ja ei itse enää ota yhteyttä lainkaan. Hän kun oli raskaana nii itse sanoi, että hän mielellään juttelisi muusta kun lapsesta ja raskaudesta vain. No, sillo mulla ja miehellä oli taloprojekti joten juteltiin aikaslailla siitä... Kai se nyt olisi osannut sanoa, että pitäisi jutella vaikka siitä raskaudestaan enemmän jos olisi halunnut?

Ja jonkun mielestä kirjoitan hassusti, no olen aika menevä tapaus siitä varmaan tämä kirjoitustyylikin :D
 
"vieras"
Sikäli, että tää ei oo _täysin_ tuulesta temmattu tarina, on ap oikeesti se 3v:n äiti / kaveri, mutta tietää vaan palstan luonteen: sympatiaa täältä on turha hakea. Harmi, että oli noin läpinäkyvästi kirjotettu.
 
"pettynyt"
Hah, taidat olla sama tyyppi joka eilen kirjotteli että vituttaa kun kaveri puhuu vaan raskaudestaan eikä huomioi kummilastaan. Nyt vaan esiinnyt sinä kaverina että saisit sellaisen vastauksen kuin haluat :D
En ole sama tyyppi. Kaipaan vaan vertaistukea kun jätetään raskaana aivan yksin ilman kavereita yms. Miehellä menee kaikki aika muissa hommissa ja mulla ei ole täällä oikein kavereita. Vai olenko mä muka ainut jolla viimeisemmätkin kaikonneet ilman syytä....

Nähtävästi perus tämän palstan meininkiä on että lyödään lyötyä. :(
 
[QUOTE="pettynyt";29071630]Mikä itsekeskeisyys? :( Nähtävästi en siis saisi iloita raskaudestani vai? Minusta tuollainen ei ole hyvän ystävän käytöstä. Todellä röyhkeää, että viesteihin vastataan vaan parilla sanalla ja ei itse enää ota yhteyttä lainkaan. Hän kun oli raskaana nii itse sanoi, että hän mielellään juttelisi muusta kun lapsesta ja raskaudesta vain. No, sillo mulla ja miehellä oli taloprojekti joten juteltiin aikaslailla siitä... Kai se nyt olisi osannut sanoa, että pitäisi jutella vaikka siitä raskaudestaan enemmän jos olisi halunnut?

Ja jonkun mielestä kirjoitan hassusti, no olen aika menevä tapaus siitä varmaan tämä kirjoitustyylikin :D[/QUOTE]

Saat saat mut iloitseminen on ihan eri asia ku että tunget sitä sikiötä jatkuvalla syötöllä kaverin kurkusta alas.
 
tsemppiä ap
Joo kyllä sulla on oikeus loukkaantua. Tyhmä kaveri. Jokainen kunnon kaveri soittelis kuule joka ilta ja keskustelis sun raskaudesta monta tuntia ja toki ainakin mun paras kaveri ihan menetti yöuniakin kun oltiin ensin aamulla ja sit päivällä pohdittu mun tulevan lapsen hiuksien väriä. Ja yleensä me vielä illalla ja välillä yölläkin viestiteltiin, kaveri kysyi monesti ihan vaan viestissä, et nukkuuko pikkukaveri jo, onko mahassa rauhoittunut?
Kerran mä siis suutuin ihan tajuttomasti ku kaveri ei vastannut mulle yöllä klo.01.04 mun olis pitäny kysyä siltä, et ostaisinko vaaleankeltaiset vai vaalean violetit pinnasängyn suojat. Meni ihan yöunet ton takia. Kaverilla oli siis virta loppunut, mutta tajus kyllä heti aamulla kun menin kahville vähän silleen, et what, loppuuko meidän kaveruus tähän, eikö sua kiinnosta MUN raskaus. Kaveri pyyteli monta tuntia anteeks ja ylisti kuin hehkeä äiti musta tulee ja sit me tietenkin lähdettiin yhdessä katseleen niitä pinnasängyn suojia. Ei kyl sit vielä ostettu kun mun raskaus oli vasta viikolla 14. Ja sen verran hyvä tää mun kaveri on, et sen mies ihan hermostu sille kun me yhdessä vietettiin kaikki vapaa aika minkä siis tietty mun hanipuppeli oli töissä niin se sano, et antaa paskan miehen mennä. Miehiä tulee ja menee, mut ystävät on ikuisia.
Et kyllä sulla on aika suurikin syy loukkaantua ja hei jos sitä kiinnostaa oma perheensä enempi ku sun raskaus niin jätä se sika, mutta kosta sille eka. Lähetätä vaikka nimettömän kirjeen sen miehelle, et se sun kaveris on pettänyt sitä. Saapahan sit maistaa omaa lääkettään kun jää YKSIN ei oo sit ketään joka haluis kertoilla sille omia tarinoita ja jos sillä sattuu oleen muita ystäviä tai perhettä niin pilaa kans kaverin ja niiden välit. Silleen salaa, et pääset sit sen kaveris kaverin kans ihmetteleen millainen KAVERI teillä oli. Kato kosto on suloinen ja säkin saatat saada siitä kaveris ex-kaverista uuden parhaan kaverin jos vaan pelaat korttis oikein.
 
"kyynel"
Aivan kauheeta :(
Mun neuvo ois nyt sulle että heivaa tuollainen "ystävä".Ei tuollainen ole edes ystävä,ei edes kaveri!!!
Etenkin tässä täytyy nyty ottaa huomioon eräs tärkeä seikka,meinaa se että tällä sun "kaverillasihan"oli siis myös itselläänkin lapsi,just! Siis tätä en voi ymmärtää että millainen ÄITI kohtelee toista raskaana olevaa noin.Hän on myös aikanansa raskautensa kokenut,joten tietää varsin hyvin miten tärkeää olisi siitä puhua ja siis ylipäätään huomioda se.
Mua oikeesti pistää kyllä vihaksi tuollaiset itsekeskeiset oman navan tuijottaja mammat,argh!

Mulla on itselläni 2 lasta,eikä oikeen ollut juuri ketään tosiystävää jonka kanssa jakaa raskauden ilot ja surut.
Mitä jos molemmat minä ja sinä ap rekisteröidyttäisiin,niin voisin laittaa sulle yksäriä:)
Kuka tietää,vaikka välimatkammekaan ei oisikaan pitkä...voisin tulla katsomaan sun ultrakuvia. :)

Ihan miltä susta itsestäsi tuntuu,pallo on heitetty sinulle! :)
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";29071646]Sikäli, että tää ei oo _täysin_ tuulesta temmattu tarina, on ap oikeesti se 3v:n äiti / kaveri, mutta tietää vaan palstan luonteen: sympatiaa täältä on turha hakea. Harmi, että oli noin läpinäkyvästi kirjotettu.[/QUOTE]

Niin,mutta eikös tämä ole aika hyvä juttu, että täällä palautetaan maan pinnalle. Yleensä kun suomessa ystävät ei naamatusten totuutta sun paskamaisuudesta kerro. Vaan on tapana vaan myötäillä. Riippuen tietenkin rahan määrästä. osaksi, miten tutut suhtautuvat sinuun.
 

Yhteistyössä