Onko mulla nyt sikainfluenssa!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi ei

Vieras
Pari päivää sitten heräsin aamulla siihen että nielaiseminen teki kipeää. Nyt sitten nenä vuotaa, kurkku "karhea" ja yskittää välillä. Tukkoinen olo on mutta ei kuumeinen tai heikko. Olen 18v enkä ole matkustellut. Apua :( !!

kuule tavallinen flunssa.. miulla sikataudin jyllätessä noita kohdalle sattunut jo kaks ..ja kuulun iän, terveyden ja raskauden takia riski ryhmään.. ei silti pelota..

Oireet

Yleensä sairaus alkaa korkealla kuumeella (yli 38 astetta), johon liittyy kurkkukipua, yskää ja nuhaa. Usein esiintyy jäsensärkyä, päänsärkyä, vilunväristyksiä ja väsymystä. Joskus esiintyy oksenteluja.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00908

Eli taidan mitata kuumeen.. Noita vilunväristyksiä mulle tulee mutta niitä tulee ihan muutenkin kun on sellainen "sairaus", joten vaikee luokitella mitkä tulisi flunssan oireina ja mitkä muuten vaan.

Kiitos tosi paljon teille :)

Enemmän flunssalta kuulostaa.Influenssa alkaa usein hirveän huonolla ololla,voimattomuudella,vilunväreillä ja pian on kauhea kuume,lihassäryt ja sitten vasta kurkkukipua ja/tai yskää.Oksentamistakin tosiaan voi olla ja sellainen olo,että ajattelee,että onko ikinä ollut näin kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Enemmän flunssalta kuulostaa.Influenssa alkaa usein hirveän huonolla ololla,voimattomuudella,vilunväreillä ja pian on kauhea kuume,lihassäryt ja sitten vasta kurkkukipua ja/tai yskää.Oksentamistakin tosiaan voi olla ja sellainen olo,että ajattelee,että onko ikinä ollut näin kipeä.

Kaikkea muuta noista oli eilen ja sunnuntaina, mutta ei kuumetta eikä oksentamista.. joten käyn koulua enkä pohdi mitään possutauteja.. :kieh: eikä kyllä ole olokaan mitenkään älyttömän huono.. voimaton kylläkin..

Periaatteessahan mikä vaan "nuhakin" VOI OLLA possutautia. Yllättävän vähäisillä oireilla todettu silloin, kun sitä vielä rutiinisti testattiin. Mutta onko sillä taudin nimellä sitten väliä silloin, kun hengissä kuitenkin säilytään :)

Yhteistyössä