onko mulla nyt alkamassa synnytys ? jelppikää, kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja esikoinen masussa
  • Ensimmäinen viesti
esikoinen masussa
Mulla on huomenna laskettu aika ja esikoista odottelen. Nyt olen aamu viidestä tuntenut alavatsan alueella menkkamaista jomotusta ja ovat muuttuneet selkeästi supistuksiksi - ei vielä kovin pahoiksi, mutta kuitenkin inhottaviksi. Reilu tunti sitten huomasin vessassa, että limatulpaa on alkanut irrota runsaasti..
Mulla on mies kahden tunnin ajomatkan päässä kotoa töissä - pitäskö mun sile ilmoitella vai voiko olla, että tää ei nyt kuitenkaan mihinkään johda? Onko teillä mennyt kauan synnytykseen limatulpan irtoamisesta ?

Mua niin pelottaa kävi. Että nytkö jo, vaikka tätähän tässä on odoteltu. Mutta osaanko mä edes synnyttää..
 
Hewletin Paccardi
ikäänhän ei noista synnytyksistä tiedä, kuinka kauan kestää, mutta kyllä sinuna ainakin ilmoittaisin miehelle että saapi olla valmiudessa :)
Onnea koitokseen ja tulehan ilmoittelemaan kuinka kävi!
 
Voipi se olla alkamassa. Tuntuuko sulla selän puolella se supistus? Mulla synnytyssuparrit tuntu selässä tosi ilkeesti.

Muuten mulla käynnisty tosi hitaasti. Limatulppaa ku lähti tulemaan, tais olla aika tasan tarkkaan 2 vrk ku tyttö synty. Ja hiljalleen mulla supisteli myös tuon 2 vrk ennenku kunnolla käynnisty synnytys. Mutta täähän on yksilöllistä..

 
airiin
no limatulppahan voi irrota vaikka 2 kk ennen synnytystä, mutta tuo kuvailemasti menkkamainen jomotus kuulostaa oikealta. jos olisin sinä, menisin laitokselle ja jos on alkanu, niin heti mies ajeleen sinne. voimia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Voipi se olla alkamassa. Tuntuuko sulla selän puolella se supistus? Mulla synnytyssuparrit tuntu selässä tosi ilkeesti.

Muuten mulla käynnisty tosi hitaasti. Limatulppaa ku lähti tulemaan, tais olla aika tasan tarkkaan 2 vrk ku tyttö synty. Ja hiljalleen mulla supisteli myös tuon 2 vrk ennenku kunnolla käynnisty synnytys. Mutta täähän on yksilöllistä..
ei kyllä selässä tunnu. ihan vaan alavatsalla juilii.
on niin paniikki olo, kun toisaalta toivoo, että alkais nyt mut sitten toisaalta iik.ei vielä.
 
Joo,kysele äidiltäs miten hänen synnytykset on menneet..MOnasti samaa kaavaa noudattaa!

Kuulostaa hyvältä,vauva sieltä on tulossa!!
Mutta voi todella kestää vielä että se 2 h on pikkuaika tuossa.Miten sun kohdunsuu,on kait ollut ihan kiinni ja täysmittainenko?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Joo,kysele äidiltäs miten hänen synnytykset on menneet..MOnasti samaa kaavaa noudattaa!

Kuulostaa hyvältä,vauva sieltä on tulossa!!
Mutta voi todella kestää vielä että se 2 h on pikkuaika tuossa.Miten sun kohdunsuu,on kait ollut ihan kiinni ja täysmittainenko?
viimeksi ollut lääkäritarkastus viikolla 36 ja silloin oli kohdunsuu pehmeä, mutta muuten ei mitään ihmeitä sielläkään. lääkäri sanoi tuolloin, että ei merkkejä synnytyksen alkamisesta .
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Voipi se olla alkamassa. Tuntuuko sulla selän puolella se supistus? Mulla synnytyssuparrit tuntu selässä tosi ilkeesti.

Muuten mulla käynnisty tosi hitaasti. Limatulppaa ku lähti tulemaan, tais olla aika tasan tarkkaan 2 vrk ku tyttö synty. Ja hiljalleen mulla supisteli myös tuon 2 vrk ennenku kunnolla käynnisty synnytys. Mutta täähän on yksilöllistä..
ei kyllä selässä tunnu. ihan vaan alavatsalla juilii.
on niin paniikki olo, kun toisaalta toivoo, että alkais nyt mut sitten toisaalta iik.ei vielä.
Voithan sä tosissaan synnärille mennä ainaski käymään. Etenki jos oot yksin kotona ja kauheesti jännittää. Jos on käynnistynyt niin siellä saat sitten rauhallisemmin mielin lepäillä kun on porukkaa ympärillä ennenkuin mies ehtii paikalle :hug:

Ja kyllä sä osaat synnyttää :) Mä ite kans mietin loppuraskaudesta että mistä sen ponnistamisen halun tunnistaa sit :ashamed: Kun se hetki tuli, ei ollut enää epäilyksiä :D Kätilö siinä myös sitten ohjaa, hyvin se menee!
 
kröhöm
Sain juuri toukokuussa esikoiseni, ja voin sen sanoa, että aina ei ensisynnytyksetkään kestä vuorokausia. Minulla ei ollut ollut minkäänlaisia supistuksia, kunnes sitten puoli viiden aikaan aamuyöllä alkoivat heti säännöllisinä ja kipeinä. Poika oli maailmassa 4h kuluttua.
Limatulppa irtosi juuri tuolloin puoli viiden aikaan aamulla.

Luulin myös että supistukset eivät ole niin kipeitä kuin niiden tavallaan pitäisi olla, mutta silti olin auennut sairaalaan mentäessä jo 6cm. Sinuna soittaisin kyllä ainakin sairaalaan, ja varmasti kyllä miehellekin. Viikkoja alkaa olla jo niin paljon kasassa, että saattaa hyvinkin olla jo sitä itse synnytystä :)

Niin, ja mielummin miehesi on varmaan yhden päivän turhaan pois töistä, kuin että ottaisi sen riskin että missaa esikoisenne syntymän..
 
vieras
Varovasti voit valmistella sitä miestä, että tänään voi tulla lähtö, tosin jos huomenna on laskettu aika, niin voi jo uumoilla muutenkin, että kai se tulossa on jossain vaiheessa.

Seurailet niitä supistusten välejä ja kivuliaisuutta. Harvemmin ne esikoiset ihan hetkessä putkahtavat esiin. Kun rupeaa liian kivuliaalta tuntumaan, voi sinne sairaalaankin lähteä ja tarpeen vaatiessa sinne voi mennä yksinkin ja ilmoittaa miehelle, että tulee perässä, todennäköisesti ehtii itse synnytykseen mukaan, vaikka mukavampaahan se on, jos on koko ajan mukana.
 
Mulla eka synnytys alkoi alaselkäsäryllä. Mistä supistukset pikkuhiljaa siirtyi tuntumaan mahan puolella. Limatulppa mulla tuli n. 1h- 1,5h päästä siitä kun tuohon selkäkipuun heräsin. Ja sitä tuli paljon. Mulla vauvan syntymään limatulpan irtoamisesta meni vain n. 3h - 3,5h.

Onko sulla kuinka pitkä matka synnärille? Ja onko supistukset käyneet kipeemmiksi?

Synnyttää kyllä osaat ihan varmasti. Kätilöt osaavat neuvoa. Ja luotat vain itseesi. :hug:
 
Sinuna soittaisin miehelle ja samaten myös sairaalaan. Kuulostaa siltä että synnytys on lähtenyt etenemään. Ja kyllä sinä osaat synnyttää! me muutkin naiset ollaan siitä selvitty ja hyvät, asiansa osaavat kätilöt neuvovat sitten koko ajan. Älä murehdi! Voimia koitokseen! :hug:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mulla eka synnytys alkoi alaselkäsäryllä. Mistä supistukset pikkuhiljaa siirtyi tuntumaan mahan puolella. Limatulppa mulla tuli n. 1h- 1,5h päästä siitä kun tuohon selkäkipuun heräsin. Ja sitä tuli paljon. Mulla vauvan syntymään limatulpan irtoamisesta meni vain n. 3h - 3,5h.

Onko sulla kuinka pitkä matka synnärille? Ja onko supistukset käyneet kipeemmiksi?

Synnyttää kyllä osaat ihan varmasti. Kätilöt osaavat neuvoa. Ja luotat vain itseesi. :hug:
ei oo pitkä matka synnärille - joku 15minuuttia autolla.
eikä nää supistuksetkaan ole pahentuneet.. ja vessassa käynti tuntuu helpottavan niihin .
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Joo,kysele äidiltäs miten hänen synnytykset on menneet..MOnasti samaa kaavaa noudattaa!
pakko sanoa että MONASTI menee aivan eri kaavan mukaan nimimerkillä 4 ennenaikasta synnytystä ihan omilla suppareilla
kuin äitillä 4 täysin yliaikaista ja käynnistämällä käynnistettyä;)

ja siskoni synnytti molemma täysin la päivänä omilla suppareilla ja toinen sisko yliaikasina molemmat mutta omilla suppareilla
ja kellään meillä myös äiti mukaan lukien ei ylipainoa ei sairauksia tms taustalla

ja kaverillani taas äitinsä kanssa toisinpäin,eli äiti synnytti nopeasti ja la aikana ja kaveri käynistyksellä pitkän kaavan mukaan yliaikasia lapsia
 
jkop
ei sulla vielä kiire ole, sitten kun muuttuvat säännöllisiksi ja kipeiksi. kotona kannattaa olla niin kauan kun vain kärsii. ihan turhaan vielä hötkyilet. tuollasta voi olla monta päivää ennen kun synnytys oikeesti alkaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mulla eka synnytys alkoi alaselkäsäryllä. Mistä supistukset pikkuhiljaa siirtyi tuntumaan mahan puolella. Limatulppa mulla tuli n. 1h- 1,5h päästä siitä kun tuohon selkäkipuun heräsin. Ja sitä tuli paljon. Mulla vauvan syntymään limatulpan irtoamisesta meni vain n. 3h - 3,5h.

Onko sulla kuinka pitkä matka synnärille? Ja onko supistukset käyneet kipeemmiksi?

Synnyttää kyllä osaat ihan varmasti. Kätilöt osaavat neuvoa. Ja luotat vain itseesi. :hug:
ei oo pitkä matka synnärille - joku 15minuuttia autolla.
eikä nää supistuksetkaan ole pahentuneet.. ja vessassa käynti tuntuu helpottavan niihin .
Tyhjeneekö sulla siis maha? Alahan kellotella niitä suppareita.. Soititko jo miehelles?

 
Mulla alko limatulppaa tulla pari päivää ennen synnytystä. Sitten heräilin yöllä kun oli outo olo ja selkään sattu :) Olis ollu neuvola samana päivänä joten menin sinne jo heti aamusta. Siellä tutki ja sitten menin vielä lääkärille sisätutkimukseen. Tuolloin oli kohdunkaula lyhentynyt ja kohdunsuu nippanappa kiinni. Meillä on matkaa synnärille 460km ja lääkäri sano että kantsis lähtee kohti sairaalaa. En ees ihan tosissani ottanu vielä silloin :ashamed: Siitä n. 5 tunnin päästä lähdettiin ajamaan ja matkalla supisteli. Puolen yön aikaan oltiin perillä. Menin vielä nukkumaan mutta heräilin jatkuvasti ja sitten tajusin että supistuksiin herään. Tuolloin supisti 6min välein. Aamukuudelta menin synnärille ja sinne jätiin kun kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki. Ilta seitsemältä sitten saatiin tyttö syliin :) Eli tuosta limatulpan lähtemisestä meni ehkä 2-4 päivää, hiukan vaikea arvioida...
 
jos
nyt maha tyhjenee niin luultavasti sinulle kohta alkaa kunnon supistuksetkin alat vain niitä kellottamaan ja tosiaan kun noin lyhyt matka sairaalaan niin voit odotella kotona melkein niin kauan kunnes ne on säännöllisesti 5-10min välein tai sitten jos ei vielä noin säännöllisiä niin heti kun tuntuu että haluat lääkettä kipuun (siis jos haluat tai tunnet tarvetta sille)
 

Yhteistyössä