Onko mulla joku puutos vai mistä johtuu luiden särky?

Vuoden verran sattunut luustoon. Aluksi vain harvoin, ehkä pari kertaa kuussa, mutta nyt 3-4kertaa viikossa.
Usein jalkoihin mutta muuallekin välillä.
Tuntuu kasvukivuilta jos joku muistaa lapsuudesta.
Voisiko olla esim kalsiumin puute? Voiko se edes tehdä kipeää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa päätön:
Tuli mieleen että olikohan luissa tuntoa ollenkaan? Missäpäin noita särkyjä on?
No siis samalla tavalla kun kasvukivut lapsena. Kyllä se mun mielestä luissa tuntuu... En sitten tiedä jos se jotenkin "säteilee" muualta tms..
 
Misu
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa päätön:
Tuli mieleen että olikohan luissa tuntoa ollenkaan? Missäpäin noita särkyjä on?
No siis samalla tavalla kun kasvukivut lapsena. Kyllä se mun mielestä luissa tuntuu... En sitten tiedä jos se jotenkin "säteilee" muualta tms..
Luu ei itsessään aisti kipua, mutta sitä ympäröivä luukalvo (periosteum) kylläkin. - Wikipedia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa päätön:
Tuli mieleen että olikohan luissa tuntoa ollenkaan? Missäpäin noita särkyjä on?
No siis samalla tavalla kun kasvukivut lapsena. Kyllä se mun mielestä luissa tuntuu... En sitten tiedä jos se jotenkin "säteilee" muualta tms..
Luu ei itsessään aisti kipua, mutta sitä ympäröivä luukalvo (periosteum) kylläkin. - Wikipedia
Ahaa..voisiko minua siis sattua siihen?
 
Misu
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Misu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa päätön:
Tuli mieleen että olikohan luissa tuntoa ollenkaan? Missäpäin noita särkyjä on?
No siis samalla tavalla kun kasvukivut lapsena. Kyllä se mun mielestä luissa tuntuu... En sitten tiedä jos se jotenkin "säteilee" muualta tms..
Luu ei itsessään aisti kipua, mutta sitä ympäröivä luukalvo (periosteum) kylläkin. - Wikipedia
Ahaa..voisiko minua siis sattua siihen?
Epäilemättä VOISI, en ikävä kyllä osaa sanoa enempää.. :) Mut esim. luun murtuessa kipu tulee just sen kalvon repeämisestä (tää nyt ei tietenkää suhun päde ).
 
anteeks...
sori siis pelotteluni, mutta äidilläni luu särky osoittautui syöväksi.. oli onneksi hitaasti etenevää, joten pari vuotta kun hän sitä ihmetteli, ei ollut ehtinyt mihinkään levitä ja kaikki on taas kunnossa :) mutta siis luusärylle monia vaihtoehtoja, suosittelisin lääkäriin menoa, joka voi sitten laittaa alulle sopivia tutkimuksia!

sairaanhoitaja
 
Alkuperäinen kirjoittaja anteeks...:
sori siis pelotteluni, mutta äidilläni luu särky osoittautui syöväksi.. oli onneksi hitaasti etenevää, joten pari vuotta kun hän sitä ihmetteli, ei ollut ehtinyt mihinkään levitä ja kaikki on taas kunnossa :) mutta siis luusärylle monia vaihtoehtoja, suosittelisin lääkäriin menoa, joka voi sitten laittaa alulle sopivia tutkimuksia!

sairaanhoitaja
Oho! No hyvä että sanoit otan tän yhtenä minimaalisena vaihtoehtona....
Pitänee käydä.
Saanko udella millainen syöpä oli :/
Onneksi kaikki taas hyvin! :)
 
anteeks...
onneks! :)

apua, olikohan siis ihan luusyöpä? olin itse silloin ysillä-lukion ekalla niin en muista kunnolla.. ja se oli hirveen pelottavaa aikaa kun tuloksia odoteltiin. mutta tosiaan, on siis äärimmäisen epätodennäköistä että sun vaiva johtuisi tästä, mutta ihan varmuuden vuoksi kannattaa hakeutua pikasesti lääkäriin.

tsemppiä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja anteeks...:
onneks! :)

apua, olikohan siis ihan luusyöpä? olin itse silloin ysillä-lukion ekalla niin en muista kunnolla.. ja se oli hirveen pelottavaa aikaa kun tuloksia odoteltiin. mutta tosiaan, on siis äärimmäisen epätodennäköistä että sun vaiva johtuisi tästä, mutta ihan varmuuden vuoksi kannattaa hakeutua pikasesti lääkäriin.

tsemppiä! :)
No on, mutta hyvä jos menen tarkistamaan. Tänä yönä en vielä ole sen takia mennyt nukkumaan että alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämäänkin. :/
 

Yhteistyössä