Onko muka normaalia?! Riidellessä mies uhkailee aina väkivallalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "örri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"örri"

Vieras
Puolitoista vuotta ollaan oltu yhdessä ja riitoja on ollut aika paljon. Mies on kovin kiivasluontoinen ihminen, kuten olen myös itsekin. Riidellessä kuitenkin mies usein uhkailee, varoittelee lyövänsä tai heittävänsä minut pihalle ym. Emme asu yhdessä. Kun tosissaan raivostuu, niin saattaa tulla tönimään, on ottanut ranteesta kiinni niin että jäi mustelma, ottanut kerran hiuksista kiinni ja kerran löi nyrkillä reiteen. Käytös tuolloin muutenkin uhkaavaa, katsoo todella pahasti. Kuin en tuntisi koko ihmistä silloin, muulloin on todella kiltti ja välittävä.

Mies sanoo, että ei ole koskaan ollut tällainen, minä kuulemma olen tehnyt hänestä tällaisen. Tulee olo, että en saa kyseenalaistaa mitään, en puhua tietyistä aiheista, koska mies automaattisesti suuttuu, joka taas sututtaa minut -> syttyy riita. Onko mahdollista, että olen oikeasti niin ärsyttävä, että ansaitsen tämän?

Mitä mieltä olette tästä? En kehtaa keneltäkään tutulta kysyä ulkopuolisen mielipidettä.

Kuulostaa mun exältä ja siksi onkin nykyään exä. Uskoin jopa jossain vaiheessa että syy on oikeasti mun, koska sanoi aina riidellessä että sun vika kun oon tälläiseksi tullut. Vuosia sitä kesti kunnes tajusin lähteä ja kauas. En vaan kovin kauas päässyt koska meillä on yhteiset lapset ja yhteishuoltajuus.

Ainahan se vika on muissa :| ei kukaan halua olla väkivaltainen. Koita ny petrata vähän jos haluat, että suhteenne kestää. Ei susta kuoleena ole teidän suhteessa mitään iloa ja siihen se menee jos et ny lopeta sitä ärsyttämistä.

Surullista, että tämmöistä tarttee edes kysyä. Ei ole ollenkaan normaalia! Töniminen ja kiinni pitäminen on jo väkivaltaa. Väkivallalla uhkailu sairasta ja henkistä väkivaltaa, joka hyvin todennäköisesti ajan kanssa muuttuu fyysiseksi väkivallaksi (jota se tosin jo onkin). Vielä kun mies syyttä sua, on väkivaltahelvetti eessäpäin...Älä jää tuohon suhteeseen, väkivalta tulee vain pahenemaan ja mies tulee syyttämään aina sinua. Sinä et ole syyllinen ja et voi mitenkään vaikuttaa miehen käytökseen tai "pelastaa" häntä. Hän tarvitsee apua ja ilmeisesti sinkäin, koska olet väkivaltaan alistunut.

Varmaan tuo on joissain perheissä ja piireissä ihan normaalia, sen verran moni kuolee puolisonsa käden kautta.

Mutta väärin ja tuomittavaa tuo ainakin on, ja sille on tultava loppu. Heti. Tavalla tai toisella.

[QUOTE="örri";29812862]

Mies sanoo, että ei ole koskaan ollut tällainen, minä kuulemma olen tehnyt hänestä tällaisen. Tulee olo, että en saa kyseenalaistaa mitään, en puhua tietyistä aiheista, koska mies automaattisesti suuttuu, joka taas sututtaa minut -> syttyy riita. Onko mahdollista, että olen oikeasti niin ärsyttävä, että ansaitsen tämän?
[/QUOTE]

Nyt nainen selkä suoraksi, ET ole syypää miehen väkivaltaisuuteen! Aggressiivisuus on miehessä itsessään, etkä sinä sitä ominaisuutta ole häneen tuonut. Ällöttävää manipulointia ja vastuunpakoilua edes väittää sellaista!

Sun vastuusi hommassa rajoittuu siihen, ettet salli itseäsi kohdeltavan huonosti ja jää revittäväksi ja muksittavaksi. Jo ekasta käsiksikäymisestä sun olisi pitänyt ilmoittaa, että et sellaista katsele, mutta ei se toivottavasti vieläkään ole myöhäistä. Nyt äijälle ehdot selviksi tai sitten voimia eroon! Vaihtoehtoja on noi kaksi, ei muita.

Miehellä huono itsetunto, jos uhoo noin. Onkohan lapsuudessaan sattunut jotain, hyljätty, oma äiti joutunut väkivallan uhriksi?
Suosittelen kaihtamaan kyseistä miestä. Etsi sellainen, joka osaa käyttäytyä.

Ex kanssa uhkaili ja syytti minua ja osan uhkailuista toteuttikin. Sitten alkoi uhkailla että tappaa ja siinä vaiheessa päätin ottaa eron. Ota ero, ei kannata asiaa edes sen enempää miettiä.

niin, kai sulle on jo tullut selväksi, että ei ole normaalia ja lopeta suhde heti !!! Saatat joutua muuttamaan ja salaamaan uuden osoitteesi. Pyydä apua kaikilta ystäviltäsi.

Mietippäs sitä niin, että miten ihminen kohtelee sitä, jota rakastaa? Suojelee, ihailee, jopa palvoo. Ei loukkaa, ei alista, ei uhkaile eikä varsinkaan lyö.

Mies on itse elänyt lapsuutensa perheessä, jossa isä hakkasi äitiä ja kuulemma pappakin hakkasi mummia. Isä myös joskus hakkasi miestä vyöllä. Eli elänyt väkivaltaisessa ympäristössä. Silloin kun riitaa ei ole kaikki on taas hyvin. Siksi niin vaikea erota tämän takia.

[QUOTE="örri";29813455]Mies on itse elänyt lapsuutensa perheessä, jossa isä hakkasi äitiä ja kuulemma pappakin hakkasi mummia. Isä myös joskus hakkasi miestä vyöllä. Eli elänyt väkivaltaisessa ympäristössä. Silloin kun riitaa ei ole kaikki on taas hyvin. Siksi niin vaikea erota tämän takia.[/QUOTE]

Eroa silti. Miksi tuhlaisit ainoan elämäsi väkivaltaiseen mieheen, kun voit ottaa kiltinkin?

Ne kiltit on vähän ujoja, yleensä insinöörejä.

[QUOTE="örri";29813455]Mies on itse elänyt lapsuutensa perheessä, jossa isä hakkasi äitiä ja kuulemma pappakin hakkasi mummia. Isä myös joskus hakkasi miestä vyöllä. Eli elänyt väkivaltaisessa ympäristössä. Silloin kun riitaa ei ole kaikki on taas hyvin. Siksi niin vaikea erota tämän takia.[/QUOTE]

jeps, ympäristön syy tuo.

mies on ihana, kulta. Minusta sinun ei kannata erota. Olethan jo vuoden ollut tuupittavana. Kyllä Se loppuelämäkin menee ja onneksi asutaan suomessa, niin pääsee terveyskeskukseen paikattavaksi halvalla.
ajattele jos asuisitte ulkomailla, mikä raha menisi lääkäriin.

mutta ehdottomasti pikaisesti naimisiin ettei kukaan nainen vie tuota kultakimpaletta.

ajattele itekin miten tylsää olisi elää jossain rakkaus suhteessa, jossa mies ei edes olisi silloin tällöin.
olisi hiukan tylsää.

ja ehdottomasti teette lapsia, opetatte poikanne käyttämään tulevaa aikaansa nyrkkeilysäkkinä ja tyttölapsia vedätte remmillä säännöllisesti, oppii oikean pari suhteen mallin.

onnea teille

Ei mies ole mikään raivoava mielipuoli. Eron sattuessa ei sentään olisi tarvetta vaihtaa osoitetta salaiseksi. Jonkinlainen vihanhallintaongelma sen sijaan taitaa olla kyseessä. En kehtaa sanoa mitään yhteisille tuttaville, koska en voi tietää ovatko miehen puolella. Yhteisen kaverin mielestä mieheni on todella kiltti ja ihana ihminen. Ärsyttää.

:( aha

Sinä siis oikein vakavissasi siellä mietit, mitä hyviä puolia miehessä on ja puntaroit suhdettanne.

Viisas ottaa eron, se, joka on alistettu jo kohtaloonsa ei siihen pysty. Sinä olet alistunut ja ilman apua et pääse suhteesta.
Kerro läheisellesi tuosta, niin saat avun eron tekemiseen. Yksin et siihen pysty.

Tuo mies ei sovi kenellekään naiselle.
Haluatko sinä ihan tosissasi kasvattaa hänen kanssaan seuraavan sukupolven, joka alkaa pitää väkivaltaa normaalina.

Mietin, että miksi sinä suostut tuohon.
Oletko elänyt perheessä, jossa on ollut väkivaltaa. Onko isäsi ollut äitiäsi kohtaan tuollainen tai mistä johtuu tuo, että et lähde,vaan alistut.

Niin, itse en osaa edelleenkään nähdä itseäni alistettuna. Mies ei muuten kontrolloi, määräile tai vahdi elämääni. Ajattelen, että jos olisin itse rauhallisempi, osaisin lopettaa riidan ajoissa mies ei suuttuisi niin paljon. Kuitenkin aina sama kaava toistuu. Tai no ei aina, mutta viime aikoina on tapeltu taas enemmän.

[QUOTE="örri";29813988]Niin, itse en osaa edelleenkään nähdä itseäni alistettuna. Mies ei muuten kontrolloi, määräile tai vahdi elämääni. Ajattelen, että jos olisin itse rauhallisempi, osaisin lopettaa riidan ajoissa mies ei suuttuisi niin paljon. Kuitenkin aina sama kaava toistuu. Tai no ei aina, mutta viime aikoina on tapeltu taas enemmän.[/QUOTE]

Ei voi olla sinun vastuulla säännellä käytöstäsi niin, ettei kilahtelija kilahtele :headwall: Enkä tarkoita, että sinun on hyvä huutaa ja tapella. Vaan sitä, että se sun "vikojen" korjaaminen ei lopu ikinä, ja se tulee aina löytämään jonkun syyn, josta raivostua. Ja joka on aina jollain tapaa sinun tekoasi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="örri";29813988]Niin, itse en osaa edelleenkään nähdä itseäni alistettuna. Mies ei muuten kontrolloi, määräile tai vahdi elämääni. Ajattelen, että jos olisin itse rauhallisempi, osaisin lopettaa riidan ajoissa mies ei suuttuisi niin paljon. Kuitenkin aina sama kaava toistuu. Tai no ei aina, mutta viime aikoina on tapeltu taas enemmän.[/QUOTE]

:( Jos olisin rauhallisempi, jos en sanoisi näin, jos seisoisin vasemmalla jalalla, vaikka tykkään seistä oikealla, niin mies ei suuttuisi.

Minkä ikäinen olet. Onko tämä eka parisuhteesi.
Ei suhteessa mietitä mitä tekisi, ettei toinen menetä hermojaan.
Parisuhde on tasavertainen suhde, jossa molemmilla on oikeus näyttää tunteensa, ilman pelkoa väkivallasta.

Sinä et tätä suostu ymmärtämään.
Jokaisen on tehtävä omat virheensä.
Sinä jatkat tuota suhdetta, sanoi tässä ketjussa muut kirjoittajat mitä vain.
Sinä jatkat kunnes miehellä menee lopullinen napsi ja lyö sinua kunnolla.
Sitten läheisesi huomaavat ja auttavat.

Mutta siihen asti jatkat.
Kaikki sanat valuvat kuin vesi hanhen selästä pois mielestäsi.
Ei kenenkään varoitukset auta.

toivon sinulle turvallista jatkoa ja vihjeenä.
Etsi paikkakunnaltasi naisten itsepuolustuskurssi ja liity siihen. Tulet sitä tarvitsemaan.

Hyvää jatkoa sinulle ja voimia