Onko muita yhtä huonoja äitejä? Joka ilta tajuaa, ettei tänäänkään ollut huutamatta, sanomatta "pahasti" lapselle

  • Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
vaikka kuinka lupaa itselleen, ettei seuraavana päivänä enää. Aina vaan joutuu jostain huutamaan kun ei muuten mene perille, tai päättää, että koko seuraavan päivän on vain lasten kanssa, leikkii, leipoo tms, ei se pidä

Huomenna ajattelin taas ottaa sellaisen perhepäivän, saa nähdä mitä tulee, vai meneekö hermot johonkin jo aamulla ja se siitä sitten..

Huono äiti olen, kun hermostun noihin lapsiin niin helposti. Kilahtaa vain ihan täysin jos satuttavat toisiaan, se kun ei aina ole mitään "hellää satuttamista" vaan ihan kunnolla ollaan nyrkit pystyssä. Ei sellaisten lasten kanssa sitten enää tee mieli tehdä mitään kivaa, tai puhua nätisti, vaan alan tietysti huutamaan, ettei noin tehdä ja oma maltti menee
 
Jos hermot menee, kun lapset vaikka satuttaa toisiaan eivätkä usko kun kieltää, niin tottakai silloin huutaa että nyt seis, riittää!
En oo koskaan edes ajatellut, etteikö saisi korottaa ääntään tarvittaessa.
Pitää tietty myös kehua ja kiittää kun on aihetta.
 
luigi nono
täällä samanlaiset fiilikset! oikeen korostuu kun on loma-aika ja kaikki yhdessä koko ajan... vannomatta paras eli ei kannata lupailla, kyllä niitä hyviäkin hetkiä on kun muistelee!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos hermot menee, kun lapset vaikka satuttaa toisiaan eivätkä usko kun kieltää, niin tottakai silloin huutaa että nyt seis, riittää!
En oo koskaan edes ajatellut, etteikö saisi korottaa ääntään tarvittaessa.
Pitää tietty myös kehua ja kiittää kun on aihetta.
mutta kun senkin tilanteen voisi varmasti hoitaa nätimminkin, lapset hermotuvat vain lisää kun huudan jne jne tai jos alkaa hillitön riehuminen eikä sanominen tehoa niin sitten meikäläisellä taas kilahtaa ja huudan "NYT RIITTÄÄ" jolloin tietysti hieman pelästyvät (ei taida sekään enää edes tehota, eli turhaan huudan)
 
tsemppiä
Jos äiti on vihainen ja huutaa niin lapset helpommin purkavat pahaa oloa siitä sitten toisiinsa... eli tappelevat myös keskenään enemmän kuin jos kotona on lämmin ja mukava tunnelma... Näin ainakin luulisin?
Toki sisarukset aina tappelevat tai nahistelevat, mutta paha olo synnyttää vain lisää pahaa oloa, jota sitten puretaan johonkin toiseen...
 
ap
no musta tuntuu, että olen tosi kamala lapsille välillä :( joskus on tositosi mukavaa, mut toisaalta taas ärsyttää koko lapset. Ja näin iltaisin kun ovat nukkumassa ja on rauhallista, alkaa niin harmittamaan
 
Ihan sama meillä, lapset 3 ja 5v. Mä aina ajattelen et oon ainoa kamala äiti ku kaikki on välillä yhtä kaaosta mutta nyt ku oon seurannut miten muut äidit toimii lastensa kanssa niin ainakin mun tutuista kaikki on ihan samalaisia, ollaan sitte kaikki yhdessä huonoja äitejä :xmas:
 
vieras
juuri samaa mietin joka ilta.....en tiedä miten saisin hillittyä itseni. Huudan esikoiselle välillä koko ajan. hän on uhmaikäinen ja testaa minua koko ajan. Pikkuveljeä kiusaa koko ajan ja tekee asioita ilman lupaa...istuu päivässä jäähypenkillä useita kertoja ja sitten taas tekee jotain....en jaksa.Mitä muita keinoja teillä on kuin huutaminen ja jäähylle vieminen?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihansekasin:
Ihan sama meillä, lapset 3 ja 5v. Mä aina ajattelen et oon ainoa kamala äiti ku kaikki on välillä yhtä kaaosta mutta nyt ku oon seurannut miten muut äidit toimii lastensa kanssa niin ainakin mun tutuista kaikki on ihan samalaisia, ollaan sitte kaikki yhdessä huonoja äitejä :xmas:
Meidän lapsilla sama ikäero, tuolloin eivät vielä tapelleet tälleen, meillä oli jopa rauhallista, nyt ovat 8v ja 6v ja tappelevat tai riehuvat kokoajan, kokoajan toinen tönii, tökkii tms toista, ellei sitten riehuta tai tapella. Elokuvaa katsellessakin pitää vähän töniä toista, kun on "MUN PUOLELLA" tms..

On mun hermot kovilla, lasten kummitäditkin ovat ihmetelleet, että miten hermoni kestävät niinkin kauan :eek: haluaisin vain, että rauhoittuisivat eikä meillä olisi tuollaista KOKOAJAN!!!! Tuntuu välillä, että KOKOAJAN saa olla sanomassa jostain, tottakai se jossain vaiheessa alkaa niin ärsyttää, että ne hermotkin menevät.

Jos joku keinon tietää niin kertokaa pliis :D
 

Yhteistyössä