Onko muita yhden lapsen äitejä, jotka eivät halua enempää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
vierastelija
Minä olen aivan tyytyväinen tähän yhteen temperamenttiseen lapseeni ja vauvakuumetta ei ole enää. Lapsista tykkään muuten paljon, ainakin jos ei tartte hoitaa ja päivystää 24/7 :)

harmaana nyt
Kyllä toi melkein 5-vuotias erityinen mulle riittää!

Enkä jaksais mitään "sinkkuäidille sulhanen"-operaatiota,mä ja lapsi pärjätään kahdestaan loistavasti.

Meillä yksi lapsi, reilu neljän vanha. ja olen ollut neljä vuotta sitä mieltä ettei ikinä enää. eikä ikinä enää TODELLAKAAN.
Alku oli niin kauhea, poika syntyi keskosena ja oli kuolla. oli kipeä ja toipilas pitkään. itki yöt ja päivät. valvotti 2v 4kk. vieläkin on uni velkaa siltä ajalta mutta eihän sitä saa nukuttua kun ei ole hoitajaa joka hoitas et sais nukkua tai paikkaa minne mennä nukkumaan kun mies hoitaa poikaa.
poika herää aamuisin kuudelta ettei auta et menee aikasin nukkumaan ja nukkuis aamulla pitkään.
ei kiitos uudestaan sitä tuskasta aikaa jos syntyy ennen aikasena ja pelkoa et millon menehtyy.
kukaan ei pysty lupaamaan et seuraava lapsi syntyisi la ja terveenä ja olisi "helppo" vauva.
nyt poika alkaa olemaan sen verran iso ja "helppo" ettei tartte joka askelta seurata missä on pahanteossa tai ittensä loukkaamssa. 34v täytän täs kuussa ja koen olevani liian vanha yövalvomisiin sun muihin vauvahärdelleihin, tehköön nuoremmat vauvat ja nauttikoot sen tuomista iloista :D
poika on meille kultaakin rakkaampi mutta ei enää yhtään lasta meille kiitosh! =)

yksi on juuri sopivasti
Kyllä yksi riittää ja miehellekkin kelpaa. Mies saattaisi haluta ehkä joskus toisenkin, mutta sekin on siis asteella ehkä. Itse haluan tehdä muutakin kuin hoitaa kotona lapsia. Haluan tienata itse omat rahani (vaikka yhteinen tili onkin). Haluan reissata helposti perheeni kanssa ja viettää rauhallista kotielämää. Rahatkaan eivät ole niin tiukalla kun ei tarvitse joka kevät 5:lle muksulle kumppareita ostaa yms. Eivät ne kaikki vaatteet ja tarvikkeet säily lapselta lapselle.
En pidä sotkusta, enkä melusta. Sinnini riittää juuri ja juuri sietämään yhden lapsen muovailuvahat olohuoneen matossa. 5 lapsen sotkut olisivat jo liikaa.

Ärsyttää nämä sukulaiset kuten anoppini joka jatkuvasti tenttaa seuraavan tulokkaan aikataulua. 7 vuotta on jo tentannut ja aina olen sanonut ettei tule enempää.
Ei usko ei sitten millään. Ei vaikka sanoin hommanneeni hormoonikierukan ihan sen takia ettei varmasti niitä lapsia tule. (juu, tiedän ettei ole 100% ehkäisy kierukalla.)

M

Yksi lapsi on aivan hyvä valinta sekin. Ikäeroista sun muista pari sanaa...

Meillä on nyt 2 muksua 1,5v ikäerolla. Pakko sanoa, että oon tyytyväinen, että tulivat näin pienellä ikäerolla, sillä minäkin toivon, että jossain vaiheessa päästään nukkumaan vähän pidempään ja voidaan paremmin tehdä aikuisten juttuja välillä lasten ollessa isompia. Ei niiden nyt kummosia juttuja tarvi olla sillä tykätään tehdä paljon juttuja koko perheenä, mutta joskus olis kiva tehdä enemmän arjen irtiottoja miehen kanssa kaksin.

En olis voinu kuvitellakaan, että ikäero lapsilla olis esim 5v tai enemmän, sillä mustakaan ei ole alottamaan vauva-arkea alusta asti. TYkkään, että homma hoituu parhaiten näin kun kaikki on tuttua esikon ajoilta, tarvikkeet jne on olemassa, vaatteet, lelutkin helposti kierrätettävissä. Yövalvomiset, imettäminen ja vaipanvaihto sujuu rutiinilla kun ei oo niissä taukoo ihmeemmin ollut. Imetyksessä ehti olla 5kk tauko. Yövalvomisissa ehkä saman verran. "Kärsin" mielummin kerralla kuin palaisin samaan sitten kun alkaisi jo tosissaan helpottaa.

Sen verran sanon vielä, että lapset ei oo este matkustamiselle eikä sille siistille kodille, kylläkään. Ei ainakaan meillä. Asutaan Kiinassa ja nytkin pakkaillaan laukkuja suunnatessamme sunnuntaina perhelomalle Australiaan. Kyllä se on asenne kysymys, mitä lasten kanssa pystyy tekemään. Ja niin, no on se tietysti rahakysymys myös. Mutta jos pystyy säästämään matkailuun koko perhettä varten niin kyllä hyvin pientenkin lasten kanssa voi matkustaa vaikka maailman laidalta toiselle, kokeiltu on.

vieras
Ehkä haluaisin mutta ei varmaankaan silti tule.
Meitin poju on aivan älyttömän helppo ollut ja pelkäänkin että toinen ei voi olla samanlainen.
Imetys oli katastrofi jonka en haluaisi toistuvan.
Ja jotenkin sitä ei kahta pientä lasta jaksaisi (olemme miehen kanssa jo aika iäkkäitä)
ja lisäksi lapsi tuli hoidoilla ja emme enää uusiin hoitoihin lähde.

Meillä kanssa tuo 6-vuotias jäi ainoaksi ja ihan tarkoituksella. Tyttö oli vauvana tosi helppo, mutta siltikään en toista halua. Ja tod.näk. se toinen olisi ollut se 2 vuoden koliikkitapaus. :D
Yhden kanssa on melko helppoa, menee vähän siinä sivussa. Ja nyt alkaa olla jo sen verran isokin ettei tarvi koko ajan perässä juosta, niin ei ole pienintäkään hinkua palata siihen yösyöttämisiin ja vaipanvaihtoihin.
Mutta toki olen myös hetkittäin miettinyt, että onko itsekästä tehdä vaan yksi lapsi. Mutta mun hermoille tuo yksi on juuri sopiva luku =)

vieras
Sääliksi käy teidän lapsia! Ymmärrän jos kärsii lapsettomuudesta mutta nää jotkut selitykset täällä....hohhoijaa.Jos ensimmäinen on vaikea,ei se tarkoita että seuraavakin olis vaikea tapaus.Mitä enemmän lapsia,sen relammin osaa ottaa.Ekan kanssa kaikki oli vaikeinta.Nyt kaikki menee jo omalla painollaan :) Itse olin ainoa lapsi ja musta se oli tylsää,kavereita oli mutta ne ei korvaa sisaruksia.Päätin (ja toivoin) jo silloin että haluan enemmän kuin yhden lapsen ja onneksi toiveeni toteutui,meillä on 3 ihanaa lasta.Ihan kateeksi käy,kun heillä on toisensa....

Lunatic
Kyllä mä tähän pinoon kuulun.
Vaikka välillä tulee sellanen olo, että oon vielä joskus raskaana.
Järjellä ajatellen, en ole.

Ja tyttönikin saa kohta sisaruksen, joten ei mun sen takia ainakaan tartte itse enää lasta tehdä.

jokaisen oma päätös
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sääliksi käy teidän lapsia! Ymmärrän jos kärsii lapsettomuudesta mutta nää jotkut selitykset täällä....hohhoijaa.Jos ensimmäinen on vaikea,ei se tarkoita että seuraavakin olis vaikea tapaus.Mitä enemmän lapsia,sen relammin osaa ottaa.Ekan kanssa kaikki oli vaikeinta.Nyt kaikki menee jo omalla painollaan :) Itse olin ainoa lapsi ja musta se oli tylsää,kavereita oli mutta ne ei korvaa sisaruksia.Päätin (ja toivoin) jo silloin että haluan enemmän kuin yhden lapsen ja onneksi toiveeni toteutui,meillä on 3 ihanaa lasta.Ihan kateeksi käy,kun heillä on toisensa....

Eipä tosiaan ole sinun asiasi sääliä meidän lapsia!

Tää on jokaisen oma päätös eikä siihen ole toisilla sanomista; niinkuin ei esim siihenkään hankkiiko joku abortin ei-toivottussa raskaudessa!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jokaisen oma päätös:

Tää on jokaisen oma päätös eikä siihen ole toisilla sanomista; niinkuin ei esim siihenkään hankkiiko joku abortin ei-toivottussa raskaudessa!
Sorry,ei ollut tarkoitus loukata.Mutta huvittaa nää selitykset! Jokainen tekee omat valintansa,lapsen kantilta ajateltuna se on kurjaa ja itsekästä.Hirmu moni pelkää etukäteen jaksamista tms,ihan turhia pelkoja ja selittelyn makua miksi lapsiluku kannattaa jättää yhteen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jokaisen oma päätös:

Sorry,ei ollut tarkoitus loukata.Mutta huvittaa nää selitykset! Jokainen tekee omat valintansa,lapsen kantilta ajateltuna se on kurjaa ja itsekästä.Hirmu moni pelkää etukäteen jaksamista tms,ihan turhia pelkoja ja selittelyn makua miksi lapsiluku kannattaa jättää yhteen.

Eikö se ole parempi jättää toinen lapsi tekemättä, jos ei tunne siihen kykenevänsä? Jokainen kai itse tuntee parhaiten omat voimavaransa. Selittelyä tai ei, minä ainakaan en aio riskeerata mielenterveyttäni toisen lapsen hankkimisen takia. Olemassa olevalle lapselle on huomattavasti enemmän iloa terveestä kuin hullusta äidistä.

Yhteistyössä