onko muita; vastasyntynyt ei itkenyt synnytyssalissa (elossa syntynyt).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipsu

Vieras
Onko täällä muita äitejä, joiden vastasyntynyt ei olekaan itkenyt heti synnyttyään? Kaikissa tv-synnytyksissä ja tuttavieni synnytyksissä lapsi parkuu aina synnyttyään. Minun lapseni syntyi ihan normaalisti alateitse, mutta ei siis parkunut kun syntyi. Mahani päällä vain katseli ja hieman vikisi, pisteitä sai 7-8-9 (miinuspisteet väristä, ärtyvyydestä ja jäntevyydestä). Lapsi on jo 1 v ja ihan normaalisti kehittynyt ja kasvanut ihana lapsi. Tätä kyselen vain siksi, että kiinnostaa, josko joku muukin olisi sellaisen kokenut.

Mä en ainakaan muista että mein prinsessa olis rääkässy... mut mä taisinkii olla semmosessa lääkepöllyssä että paljon muutakaan en muista... koko siitä päivästä.
Mut siis pisteitä yhdeksän sai.... ja niin meillä olikin siis sectio, ei alatiesynnytys :ashamed:

Mä en muista, mutta eihän se enää ole tavoite. Ei ainakaan mitenkään rääkyny siis, kai sen muistais. Lempeässä synnytyksessä nimenomaan pyritään siihen, että lapsi ei itkisi.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ei ole kokemusta.. eikö pellottanut aluksi kun ei itkenyt?

Pelotti. Kysyin, et miksei se itke. Kätilöt (2 kätilöä + 2 harjoittelijaa ) sanovat kaikki yhteen äänee, ettei kaikki itke. Vauva oli kuitenki tosi hyvässä kunnossa, eikä turhia hötkyilly.

Esikoinen ei itkenyt. Köhi kyllä, mutta ei sitä oikein itkuksi voinut sanoa.
Oppi itkemään oikeaa itkua vasta joskus 3kk:n vanhana.

Toinen huusi niin että koko osastossa raikui.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ei ole kokemusta.. eikö pellottanut aluksi kun ei itkenyt?

ei pelottanut..se nukahti siihen rinnalle kunhan oli ensin tillitellyt minua...
(kukapa sitä nyt jaksais seurustella kun herätellään kesken unien. Potku rytmi mahassa oli sitten syntymän jälkeen valveilla olo rytmi).

Esikoinen ei itkenyt, koska oli keskivaikea hapenpuute. Pisteitä 4-6-8. Syntyi siis aivan velttona, hengittämättömänä ja joutui heti virvoiteltavaksi. Hengitys lähti käyntiin ja sitten vietiin lämpökaapissa vauvojen teholle. Selviytyi hengissä ja vammoitta hapenpuutteesta. Nyt jo 8v.

Ei itkenyt täälläkään poika. Pisteet laski juuri tuon itkuttomuuden takia ja happikaappiinkin vietiin, mut taitaa olla vaan niin rauhallinen luonne, kun on sitä edelleen, ettei turhia paru :)

No ei itkenyt. Sai 2 pistettä pelkästään siitä, että vain sydän löi. Vietiin siis elvytykseen ja 20 minuutin kuluttua sain 8 pisteen pojan syömään tissiä. Ei se siitäkään protestoinut. Oli kyllä todella kiltti muksu ne 48 tuntia, kun sairaalassa oli. Parkumiset oli vähissä, mutta kyllä sitten myöhemmin osasi hyvin tuon taidon.

Kyllä mun kaks ekaa parkas ja sillä ihmettelinkin ku poika ei parkassu, ei kyllä jaksanu tissiäkään imeä jo oli hieman alilämpöä, pisteet kuitenki 9/9 ja nyt on reipas miehen alku josta kyllä tarvittaessa ääntä lähtee. =)

Meillä terve, keskikokoinen, hyväkuntoinen ja hengittävä poika, ei itkenyt. Kysyin hädissäni että miksi se ei itke, kätilö sitten tarkisti vielä että hengittää, niin siitä sitten parkaisi, mutta rauhallinen oli heti synnyttyään. Sen jälkeen onkin itkenyt ihan tarpeeksi (korvakierre)...