Onko muita opintiellä

  • Viestiketjun aloittaja ÄitiMamma
  • Ensimmäinen viesti
ÄitiMamma
Lähdin syksyllä opiskelemaan.Tein haaveestani totta ja mies lupasi kullannuppuna hoitaa lapsen.
Ajattelin, että on aika aivonystyröitä vähän verrytellä ja ainahan sitä kuulee hienoja tarinoita, kuinka ihmiset ovat edenneet opiskelun kautta eteenpäin.
Vuosi sitten aloitin työt ja nyt opiskelen työn ohessa, vaikka aika työlästä tämä on ...siitä on niin kauan kun viimeksi opiskelin.Onko muita samassa tilanteessa olevia aikuisopiskelijoita ? Vieläkö motivaatiota riittää ?
Nyt pitäisi päntätä tenttikirjaa,eikä notkua netissä aikansa kuluksi...sitä se on asioiden priorisoimista ;)
Kaiketi tämä on myös jonkinsortin neljäkympin kriisi...luulisin !
 
nettiopiskelija
...täällä kans eräs nelikymppinen opiskelija =) Tein myöskin haaveistani totta ja jatkoin opintojani, muutama vuosi vielä menis kun saisin pätevyyden...mutta hyvää vastapainoa tämä on työlle ja muulle perheen ohella!
 
...Tulin juuri yliopistolta, olen vähän yli 4-kymppinen aikuisopiskelija. Nuorempana opiskelu perustui ammatin hankkimiseen ja tuntui enempi työltä ja pakolta. Nyt oppiminen ja uusien asioiden kanssa puuhastelu on vain ihanaa ja antoisaa. Tietysti joskus on rankkaa, mutta opiskelu on myös ajatusten tuulettamista ja se antaa henkisesti paljon. Työ, opiskelu ja vauvan odotus sopii omaan elämäntilanteeseeni hyvin. Opiskelu antaa haasteita ja onnistumisen, joskus myös epäonnistumisen tunteita, joista niistäkin oppii ainakin itsetuntemusta ja omia rajojaan. Onko ihminen koskaan valmis tai liian vanha oppimaan? Nuorten opiskelijoiden pariin sopeutuu hyvin, kun ei mieti ikäkysymyksiä. Itse olen saanut hyvän vastaanoton erilaisissa opiskelijaryhmissä, enkä mieti ikääni kovinkaan paljon, en tiedä tekevätkö niin toisetkaan. Pitää itse tietää, mitä tekee ja haluaa tehdä, ole uskollinen itsellesi ja haaveillesi: Sinun pitää opiskella, jos haluat opiskella! Opiskelun motivaatio (tai sen puute) kumpuaa sinusta itsestäsi. Tsemppiä kaikille opiskeleville äideille!
 
Fabulous Patsy Stone
Täällä myös opiskeleva :wave: Sairastuin toisen lapsen syntymän jälkeen selkärankareumaan ja joudun nyt hankkimaan kevyemmän työn. Raskasta on hoitaa kaksi lasta, koirat ,opiskelu, mutta suhtaudun tulevaisuuteen valoisalla mielellä.
 

Yhteistyössä