Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
sekaisinko
Moi!
Löysin viestiketjun kun... yllätys, yllätys... kuukautiset ovat myöhässä. Nyt on menossa (vasta) 39/35 että ei vielä niin myöhässä. Negoja on jo pari tehty. Yleensä minulla on ollut ennen kuukautisten alkamista rintojen arkuutta, alavatsakipua, pahoinvointia jne ikäänkuin pms oireina. Nyt ei ole mitään noista ollut tälle kierrolle. Mietityttää kuitenkin yksi asia mihin toivon teiltä tietävämmiltä kommentteja. Minkäänlaista vuotoa ei ole ollut, paitsi kp 34/35 olin miheni kanssa saunassa ja hän sanoi että suihkussa oli minusta jotain verilänttejä tippunut. Hän luuli että kuukautiseni olivat alkaneet eikä ollut kommentoinut sen kummemmin. En kuitenkaan itse huomannut niitä, eikä ennen eikä jälkeen ole mitään verta tai edes mitään pikkasenkaan punertavaa vuotanut. En ymmärrä.
 
Anonymous80
Kp 39/28-32. Nuvaringin jätin pois jo maaliskuussa ja kesästä asti on raskaustoive ollut. Koskaan aiemmin ei ole mitään ongelmaa ollut kuukautisten kanssa, ajallaan ovat aina tulleet. Siirsin viime kierrolla menkkoja Primolutin kanssa yhteensä viidellä päivällä eteenpäin, mahtaisko tämä jotenkin johtua siitä että viime kiertoa manipuloitiin? Ei minkäänlaisia oireita nyt, yhtenä iltana viime viikolla oli ihmeellinen pahoinvointi-kuvotus-vatsakipu yöllä, mutta se meni ohi eikä ole palannut. Kp 34 raskaustesti nega. Muutama viikko sitten oli häät ja kova stressi päällä, voiskohan se nyt ekaa kertaa tehä ovuloimattoman kierron? Ihmeellistä.... miten tein muin kokemukset Primolut-siirtojen jälkeen, onko kierto heti normaalistunut kuitenkin siirron jälkeen takaisin entisiin periodeihin?
 
Ollakkovaieiköolla79
Oli kyllä ihanaa löytää tämä ketju. Mulla nyt Kp 33/28 ja tänään testasin apteekin omalla testillä ekan kerran ja negaa näytti. Tähän asti kuukautiset ollu todella säännölliset ja ehkäisynä käytetty vain keskeytettyä yhdyntää. Oireita ei ole muuta kuin jatkuva, todella kova nälkä ja vessassa saa lentää parin tunnin välein molemmilla hädillä, toisessa rinnassa on omituisia kipupiikkejä välillä ja valkovuotoa on alkanut tulemaan aika runsaasti. En tiedä uskaltaako tässä toivoa salamatkustajaa vai ei. Ajattelin viikon päästä kokeilla vasta uutta testiä, negan näkeminen kun sai nytkin silmät kyyneltymään.
 
Jännittää
Mulla sama juttu kun ylemmällä kirjottajalla. Siis yritystä ei ole,mutta silti pieni mahdollisuus. Tänään kp 31/28 ja pissillä saa ainakin ravata jatkuvasti. Samoin alamahaan koskenut jo monta päivää,mutta silti menkat ei ala. En tiedä edes kumpaa toivon,sitä että olisin raskaana,vai sitä etten ole :eek:
 
jännittää
Mulla ainakin on ollut 37.1 tänäänkin :) Periaatteessa pitäisi testata huomenna kun on kaverin tuparit ja juomista tarjolla. Mutta minäkään en sitä negaa haluaisi nähdä,vaikka ei olla edes yrittämällä yritetty :/ Kai olen sitten juomatta ja maanantaina teen testin jos menkkoja ei näy. Eiväyhän nämä nyt niiiiiiin paljon myöhässä ole, saattaahan se olla että kierto vaan jostain syystä heittää :p
 
eikös niin
Mutta eihän parin ekan viikon aikana nautittu alkoholi vaikuta sikiöön millään tavalla. Niin minä olen ainakin lääkäriltä saanut vastauksen. Eli aivan huoletta voit juhlistaa tilaisuutta ottamalla muutaman lasillisen.
Peukkuja!
Nimin. itse samassa tilanteessa oleva ; )
 
Toiveikas89
Täällä jännitetään kovasti, kun viimekuussa aloimme yrittää vaavelia ja nyt on menkat ollut 3päivää myöhässä.. 2 negaa olen jo tehnyt :( ja olo on niin maassa :(
Oireina on ollut paha olo ja menkkamaiset kivut alavatsassa.. pistää niin pirusti.
maanantaina pitäis viedä pissatesti terveyskeskukseen, ellei ne menkat nyt tule sieltä.. jota pelkään kovin.. rinnat ovat olleet todella arat ja nännit myös. lämpö on ollut siinä 37.1 normaalisti 36.5... autossa tulee huono olo ja päätä särkee päivittäin.. missä vika? milloin se oikein näyttää positiivista? ... jos näyttää ollenkaan :(
Onneksi aina voi yrittää uudelleen =)
 
Toiveikas89
Unohdin lisätä vielä sen että alapäästä valuu kokoajan "nestettä" eli toisinsanoen olen kokoajan ihan märkänä :s onko normaalia? ja seksiä ei tee mieli ollenkaan..
oikein ajatuskin oksettaa..
onko muilla tälläisia oireita..
Tiedän että olen vasta nuori ja aikaa on paljon, mutta tunnen olevani valmis äidiksi :)
 
nana19
Täällä jännäillään myös. Menkat nyt n. viikon myöhässä. Lopetin reilu kuukausi sitten e-pillerit yli vuoden käytön jälkeen, eli ekoja luomumenkkoja tässä odottelen. Päässä pyörii hirveästi ajatuksia mahdollisesta raskaudesta. Toisaalta nyt kun olen lukenut täällä muiden kirjoituksia, niin alan vakuuttua siitä, että hormonit ja kierto ovat vain sekaisin ja voi mennä vielä pitkäänkin ennen kuin tasaantuvat ja menkat alkavat. Mutta saas nähdä :) Muutama päivä ennen menkkojan oletettua alkamispäivää alkoivat tutut pms-oireet (vatsaa nippaili, nännit toosi kipeät, kiukkukohtaukset ilman mitään syytä), mutta menkat vain puuttuivat. Keskiviikkona tein testin, tosin en aamuvirtsasta, ja näytti negaa. En ajatellut asiaa sen kummemmin, vaan heitin testin roskiin. Seuraavana päivänä kuitenkin menin ja kaivoin sen ylös (oli onneksi suht päällimmäisenä roskiksessa) kun olin lueskellut kirjoituksia haamuplussista ja tottakai halusin nähdä, onko mullekin tullut sellainen. No mitä vielä, HAAMUSTA ei ollut tietoakaan. Sen sijaan näytössä komeili todella vahva + ! Tosin pystyviiva oli kapeampi kuin vaakatasossa oleva ja kapeni vielä lisää iltaa kohden. Se kyllä laittoi ihan sanattomaksi. Huomenaamulla olis tarkoitus testailla uudestaan (ellei menkat siihen mennessä ole tulleet) ja jos tulee +, niin soitto neuvolaan, että miten tästä eteenpäin; jos -, niin silti soitto neuvolaan, että missä vika. Nyt jänskättää :) Ei se + huono asia olisi, päinvastoin, ja oon saanut sellaisen käsityksen ettei se avokkiakaan haittaisi :)
 
leeni
hei,
löysin tämän ihanan palstan. Mahtavia viestejä.
Itselläni menossa jo kp 41/28 ja menkkoja ei kuulu mistään. Välillä tuntuu menkkojen tapaisia oireita, ja aina välillä ryntään vessaan tarkistamaan, joko ne alkavat. Mutta ei kuulu. Mistä johtuu? Pillerit lopetin sivuoireiden takia 8kk sitten ja menkat ollu ihan säännölliset siitä lähtien, ollu aina, ennen pillereitäki, joita käytin kaksi vuotta.
kp 35/28 tein raskaustestin (halvin mahdollinen tosin.. vaikuttaako?) ja negaa näytti. Voiko tässä silti olla raskaana? Siihen perjaatteessa on mahis, vaikka kyllä kortsua on aina käytetty.
Itse vaan en toivo sitä tähän elämäntilanteeseen, mutta uskon mä silti tarkoitukseen, jos nyt niin pääsis käymään. Alan vaan stressailla tilanteesta kun menkkoja ei kuulu ja ne on oikeasti _aina_ olleet säännölliset. Saisiko täältä vertaistukea :)
 
että olen ainoa nainen tän asian kanssa
ihanaa nähdä toisaalta, että muillakin ollut samaa ongelmaa. Yritetty ollaan lasta vasta ihan hetken. 11vuotta kuukautiset ollet täysin säännölliset, nyt kuitenkin kuukautiset jääneet pois. edellinen kierto tosin hyvin lyhyt (25pvää) nyt edellisten menkkojen alusta on 34päivää.. mikä on hyvin paljon minulle. kaksi testiä on tehty (molemmat negatiivisiä. Alavatsa kipuilu molemmin puolin joskus oikealla, ja joskus vasemmalla nivusessa asti. oikea alavatsakipu säteilee joskus alaselkään. muita kipuja/oireita ei ole. lievää etomisen tunne tulee ja menee välittömästi ohi. Terkka käski vielä odottaa viikon verran ja tehdä sitten uusi testi edelleen. katostaan nyt miten käy..
 
leeni
Juu. Tää tilanne on jotenkin epävarma.
Mutta en tiedä -miksi menkat yhtäkkiä jäis kokonaan tulematta?!?! on tää mystistä, en koe että elämässäkään olis ollu määräänsä enempää stressiä tai mitään muuta.
Ehkä tästä epävarman ja pikkasen ahdistavankin tekee se, että raskautta ei nyt tosiaan olla yritetty, elämäntilanne ei oikein anna periksi. Mutta uskon mä siihen, että jos on tullakseen niin tulee. Voiko kortsukaan toisaalta niin helposti pettää.. en tiedä.. no... ainahan niitä kertomuksia kuulee...
Ajattelin parin päivän päästä tehdä uuden testin, nyt on jo huono omatunto kun join tänään lasin viiniä ja ajattelin että mitähän nyt tapahtuu JOSJOSJOS....
 
kassu2
Pakko oli googlettaa tarkoittaako negatiivinen varmasti negatiivista. Pillereiden poisjäämisestä 3 kk, edellisistä kuukautisista 32 pv ja negaa näytti. Tosin eka kierto pillereiden jälkeen oli tuo 32pv (tosin ruskeaa vuotoa 4 pv aiemmin) ja toinen kierto olikin sitten 27 pv. Eli vissiin hakevat vielä paikkaansa.

Kuten muutkin kaipaisin tietoa, joko kuukautisten alkua taikka plussaa. Parin päivän päästä varmaan uusi testi.

Ostin 3 kpl testejä täältä: http://www.kotitesti.fi/liuskaraskaustesti_cat_4454.html. Onko kenelläkään kokemusta näistä? Vai pitäisikö hakea apteekista (jos noista kahdesta jäljellä olevasta kumpikaan ei näytä plussaa, eikä kuukautisia silti kuulu)?
 
mie 89
Minulla tuli menkat viimekuussa myöhässä ja silti on edelleen ihan kamalia alavatsa kipuja, sellaista etten pääse edes pöntöltä ylös kun sattuu, en tiedä mikä on :/ toisaalta pelottaa että mikä on.. raskaus asiaa en ole viime kuukautisten jälkeen edes ajatellut ja silti sattuu :( ydyntä tekee kipeää eikä pahemmin halujakaan näy :/ missä lie vika. huomenna on pakko soittaa lääkärille ja todennäköisesti mentävä gynelle.. aamu ja iltapahoinvointia ollut :/ kellään vastaavaa?
 
Igraine
Ihana lukea tätä ketjua! En ole siis lähimainkaan ainoa joka pähkäilee tätä asiaa. Eli taustana, lopetin hormoniehkäisyn viime kesänä yli 10 vuoden pilleriputken jälkeen. Sen jälkeen 2 menkat tulivat ihan säännöllisesti, toiset 29 päivän kierrolla toiset 30. Nyt on sitten menossa kp 36, eikä menkkoja näy. Testejä on kulunut jo 3, ja negaa näyttävät. Onko muilla kokemuksia mammaksin testeistä?

Oireita ei juurikaan ole, mitä nyt jatkuvasti paineen tunnetta alavatsalla. Vähän kuin menkkakipuja muttei kuitenkaan. Joskus nauraessa/aivastaessa vihlaisee kipeästi. Niin, ja huimaa välillä. Siinäpä ne.

Miten pian kannattaisi mennä lääkäriin (ja minne mun pitäisi soittaa? tuskin tätä asiaa työterveydessä hoidetaan..)? Meinasin testailla taas huomenaamulla, mutta jotenkin olen hirveän skeptinen tuloksen suhteen :(
 
mimbaliini
mitäköhän tässä nyt odottelis menkat myöhässä 6 päivää ja eilen tein apteekin oman testin mut negaahan se näytti.. mulla kyllä tullu kaiken näkösiä oireita mut tuleeko vaan toive ajattelusta. silloin kun menkat piti alkaa ihan samanlaiset kivut kun ne yleensä alkaa mut ei näy.. sit oon ollu tosi väsyny.. ja vieläkin alamahassa juilii mut se tuntuu enemmän oikeella puolella.. sit kun herään niin nenä ihan tukossa ja se menee ohi kun on olu hereillä hetken ja tänää alkanu nännit kipeytymäään.. me käydään lapsettomuus hoidoissa... mut milloin voisin testistä nähä oonko pieniin päin?? nyt siis kr 36/30 onko siis mahollisuus kuitenkin vielä ettei se olis eilen näyttäny??
 
Vuorenpeikko vuonolla
Mukavaa, kun löytyy tällaisia ketjuja!
Kiertoni on ollut viimevuodet vaihteleva 26-33, mutta ei sen yli. Nyt sitten yhtäkkiä menkat yli viikon myöhässä. Tein testin maanantaina kun kp oli 39 ja negaa näytti. Tänään sitten aamulla töissä kävin veskissä ennen kotiin lähtöä ja siteessä oli 2 pienta ruskeaa tippaa. kotiin tultuani heti veskiin ja pyyhkiessäni tuli hailakan punaista verta paperiin. No, ajattelin että se siitä sitten. Vaihdoin siteen ja olin pari tuntia hereillä, ennen kuin menin nukkumaan. Ennen sänkyyn menoa käväisin vielä veskissä ja kas kummaa, ei pisaraakaan verta eikä pyyhkiessäkään tullut paperiin minkään sävyistä punaista! Menin nukkumaan ja kun heräsin, ei edelleenkään verestä tietoakaan.

Menkkamaisia kipuja on ollut jo 2 viikkoa. Välillä etovaa oloa, nenän tukkoisuutta, pyörryttämistä, päänsärkyä ja närästystä.
Rinnat eivät kuitenkaan ole arkana eikä vessassa tarvitse hyppäillä usein. Metalin makua suussa oli yhtenä päivänä n. viikko sitten.

Onkohan kaikki oireet vain kuvittelua? Ajattelin testailla seuraavan kerran, kun menkat on 2 viikkoa myöhässä.
Olisiko mahdollista, että kuitenkin olisin raskaana?
 
bumbaliina
täällä kp 41/27 menossa ja negaa vaan näyttää testit...nyt tänään lääkärissä ottivat verikokeen ja tulokset tulee perjantaina,halusivat selvittää tarkan lukeman.En millään jaksais enää kyllä raskauteenkaan uskoa varsinkin kun oireina on vaan vessassa juoksu ja itku herkässä=D
 
Just Wondering
Mulla on edellisistä kuukautisista 30 pvää eli kuukautiset on noin 7-9 päivää myöhässä. Minulla oli jalkasieni, johon lääkkeenä suun kautta otettava terbinafin ratiopharm. Mietin nyt, vaikuttaako ko. lääke kuukautisiin.... Apteekin ja tk:n raskaustestien tulokset olivat nimittäin negatiivisia. Vai voisinko sittenkin olla raskaana? :) Sain keskenmenon vuoden vaihteessa ja ollaan miehen kanssa yritetty siitä lähtien saada uutta alulle, mutta ei vaan tärppää. Masentaa. Ja on tosi ironista, jos tää myöhästyneisyys ei johdu lääkkeestä, vaan siitä, että ovulaatio on myöhässä... Muuten on kuukautiset olleet tosi säännölliset, mutta kyllä ne nyt oikuttelee sitten. Toivottavasti saitte tästä jotain tolkkua :)
 
kp 40
Alkuperäinen kirjoittaja bumbaliina:
täällä kp 41/27 menossa ja negaa vaan näyttää testit...nyt tänään lääkärissä ottivat verikokeen ja tulokset tulee perjantaina,halusivat selvittää tarkan lukeman.En millään jaksais enää kyllä raskauteenkaan uskoa varsinkin kun oireina on vaan vessassa juoksu ja itku herkässä=D
Joko on tulokset tulleet?
Miten kävi?
 

Yhteistyössä