Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
kysymysmerkkina
Mulla menossa 35/30kp ja kaksi negatiivista testia takana. Kauheita alaselkakipuja, paansarkya, vasyttaa niin etta olen nukkunut monta iltaa, alavatsaa nippailee... vahan valia pitaa menna vessaan, kun tuntuu, etta no nyt tati tuli...mutta ei ole viela nakynyt. Tsemppia kaikille toivojille!
Teen testin vasta uudelleen sunnuntaina...
 
naks
menkat 7 päivää myöhässä, eli nyt kp 35/28. Ja viimeisin testi tehty 33/28 joka näytti negaa... Alkaa kyllä olla niin semmonen olokin, et raskaana ollaan. Rinnat on kipeytyneet tässä mutuaman päivän aikana ja ollu huono ruokahalu kun kaikki äklöttää. Vihlaisukipuja ollu vatsassa - kokoajan luullu, et menkat alkaa, mut ei.
Ajattelin testata tos kp 37 ennen juhannusta et tietää et saako juoda vai ollako kuskina (niin mielelläni olisin hyvästä syystä kuskina =)).

Voi ku se plussa tulis sieltä...
 
naks
Tänäänkin kokeilin tehdä testiä, en tosin aamupissasta. Negaa näytti =(
Huomenna ajattelin vielä ennen juhannusta tehdä ihan aamupissasta. Sit kai täytyy alkaa uskomaan. Harvoille tommoinen tuuri käy et olisikin raskaana negoista huolimatta =(.
Väsyttää ja palelee... varmaan taas kipeeksi tulossa. Viimeksi kaksi viikkoa sitten olin kipeänä.
Masentaa kyl =(
 
Nikkie
Täällä 36/29, negaa näytti tänään iltapäivällä apteekin halvin. Join kyllä litran vettä pissan saamiseksi just ennen sitä, että ehdin tehdä testin ennen kuin tyttö herää...
Viime (tai toissa?) kuussa oli kyllä sama juttu, myöhässä viikon ja testi negaa (ja tyypillisesti kuukautiset alkoi melkein saman tien kun oli saanut lorautettua tikkuun..arghh).

No, toivo on kuitenkin korkealla, toisin kuin eka raskaudessa nyt yrjöttää, nälkä, levoton olo ja sitten taas yhtäkkinen väsymys (eka raskaudessa ainoa oire olivat kuukautisten poisjäänti, pahoinvointia ei ollutkaan sitten kuin ennen synnytystä...) Eilen oli lämpöä 37 ja risat, tosin se on tavallista kuukautisten tullessakin.

Tietääkö kukaan voiko imetys aiheuttaa helpommin negan? Imetän iltaisin 1,5 v lasta, mutta kuukautiset ovat olleet jo pitempään kuvioissa...
Noh, kattellaan jussin yli ja sitten uudet tikut!
 
^kuutti
Heippa kaikille! Oompa uusi täällä ja onneksi löysinkin tänne. Elikkäs menkat nyt myöhässä kp 40/30. kp37 eka kaupan testi negaa ja samanlainen kp39 negaa. tänään kävin labras ja näytti negaa. Kummallista vaan ku menkat on aina alkanu tasan samana päivänä ku edellisetkin ja nyt ei niin millään. Lasta miehen kanssa toivotaankin, että kai se kova odottaminen on sitten syynä tähän menkkojen pois jäämiseen :/ Koko ajan on sellanen tunne mahassa että menkat alkois muttei kuitenkaan ala. Rinnat on aremmat kun normaalisti menkkojen aikana, ja ruokahalu on kadonnu. Onko muilla ollu samanlaista? Voinko jotenkin ihmeen kaupalla olla kuitenkin raskaana?
 
voi tuska
Mulla melko samanlainen tilanne kuin edellisellä kirjoittajalla. Parina päivänä tällä viikolla oli niin kovat kuukautiskivut, että pidin sidettä housuissa, koska odotin menkkoja alkavaksi koska vaan. Eilen aamulla oksensin aamukahvit komeassa kaaressa työpaikan vessanpönttöön. Kuvotuksen seuraksi sain muhkean menkkamaisen selkäsäryn. Verta ei kuitenkaan tule. Menkat on myöhässä. Rinnat on koko ajan kipeämmät ja lämmöt huitelee 37 hujakoilla. Olen tehnyt kolme raskaustestiä, kaikki negaa. (Kahdessa saattoi olla hailakan hailakka roskishaamu, mutta eihän niitä lasketa. Tänään tehty taas herkällä testillä vitivalkoinen nega.)

Että kaipa tämä sitten voi olla joku virus vaan. Kyllä ottaa päähän. Edelliselle kirjoittajalle kohtalotoverin sympatiat..
 
näin myös täällä
oiskohan jo 47/34.. eikä mitää muuta ku viikon verran parin pvän välein tuhruttanu. Negoja tehtynä varmaa 3, eikä haamuja missään. Kai mulla o sit vaa ovikset ollu päin reisiä. Käy vituttaa kyllä jo, ois jo uudet pilleritki valmiina oottamas mut millos niitä alotat ku kierrossa jarrut päällä. vauvahaaveet o haudattu ja ne saa itseasiassa mullan alla hetken pysyäkin.
 
^kuutti
täällä suunnalla oli ainakin mielestä vaan varmaan kiinni että menkat uupuupi..perjantaina alkoivat menkat kuitenkin ja harmissaan olin tietenkin. Endometrioosi-epäilyn kannalta olisi parasta mahdollisimman pikainen raskaus. Heinäkuun jälkeen tähystykseen jos en raskaaksi ennen sitä ole tullut :/ Joskus kuulemma noi tähystysleikkaukset edesauttaa raskaaksi tulemista paljonkin. Toivottavasti ens oviksella sitten nappais. Voimia kaikille muillekin, jotka kovasti raskautta odottelevat. myös myöhäset juhannukset hei naiset :)
 
avovaimo85
Onko joku tullu raskaaks vaikka kondomi ois toiminu ongelmitta? Mulla menossa päivä 35/27, enkä oikein osaa uskoa raskauden mahdollisuuteen. Elämässä ei oo myöskään tapahtunut mitään mullistavia asioita viime kuukausien aikana. Korkeintaan olen nukkunut vähän huonommin kuin ennen, kiitokset kesäiselle auringon paisteelle. Mitään raskauteen tai kuukautisiin viittaavia oireitakaan en ole oikeastaan vielä huomannut...
 
hämmentynyt voi tuska
Kirjoitin vähän aikaa sitten tähän ketjuun nimimerkillä "voi tuska". Tein tänään plussatestin! kp 44/36. Epäilen kyllä vahvasti, että ovulaatio on ollut myöhemmin kuin luulin, joten en tiedä ovatko menkat "oikeasti" vielä viikon myöhässä.
 
Hermoilija
Kivaa että minäkin löysin tämän ketjun:) Tilanteeni siis on että tänään kävin terveyskeskuksessa raskaustestissä, otettiin virtsasta ja näytti negaa. Nyt kp 34/28. Minulla on ollut aina säännöllinen kierto, enkä ole käyttänyt pillereitä tai muuta hormoniehkäisyä. Oletetun ovulaation jälkeen tuli pientä vuotoa, ei edes alushousuihin asti vaan pyyhkiessä. Valkovuoto lisääntynyt, alavatsa "tuntemuksia", ns.närästystä(jota minulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut paitsi raskaana ollessani), heikotusta/kuvotusta, rinnat turvoksissa ja nännien alueelle ilmestynyt pieniä "nystyröitä".. Olen siis kerran aikaisemmin ollut raskaana ja nytkin vahva tunne siitä mutta miksei se näy testissä?!?! Rfsun testillä tein pari päivää sitten käsittääkseni"haamun" mutta testiä on haukuttu niin paljon etten luota siihen ja tänään terveyskeskuksen virtsasta otettu testi näytti negaa..Sanoivat että tule ensi viikolla uudelleen jos eivät menkat ala. Mutta siis tilanteeni ei välttämättä ole aivan toivoton, saattaisin vielä plussata? 6 päivää menkat myöhässä.. Hjälpa mig:)
 
Mitä tehdä
Täällä myös yksi ihmettelijä: kp34/29 meneillään - testejä tehty 2 (clearblue ekaks ja sitten predictor pari päivää myöhemmin - tänään torstaina) ja molemmat ihan selviä negoja (ei edes mitään roskihaamuja tms.).
Ongelma on se, että olen ollut yli vuoden ilman pillereitä (yasmin), eikä kierto oo heittänyt yhtään sen 29/30. "Oireina" on ollut selväti vatsan kipristely ja mm. ilmavaivat (vaikka rupsuttelu on normaalia, en valitettavasti kärsi siitä ongelmasta :)), ärtyneisyys, etova olo, päänsärky, lämmöt noin 37astetta, alaselkäkivut... Mielestäni ovuloin aina kp13-15 ja juuri silloin heiluteltiin peittoja oiken olan takaa. Ja jotenkin olo oli/on, että nyt on tärpännyt.
Siksipä on hämmentävää, että menkkoja ei kuulu, eikä testit näytä plussaa.
Olenkin päättänyt, että ensi viikolla, mikäli tätiä ei näy, teen uuden raskaustestin. Ja menen terveyskeskukseen. Jotainhan tässä pitää tapahtua.
Onko muuten tietoa, mitkä testeistä olisivat ne "herkimmät"?
 
tk-täti
useimmissa terveyskeskuksissa on käytössä ei-niin-herkkä raskaustesti. Joku labratäti sanoi joskus minulle että herkkä kotitesti on heidän testiään luotettavampi. Verikoe kertoo selvästi mistä kyse.
 
tk-täti
useimmissa terveyskeskuksissa on käytössä ei-niin-herkkä raskaustesti. Joku labratäti sanoi joskus minulle että herkkä kotitesti on heidän testiään luotettavampi. Verikoe kertoo selvästi mistä kyse.
 
Emmeline
Samassa veneessä ollaan. Menkat kymmenisen päivää myöhässä, pari pv sitten testasin negan. "Raskausoireita" on aaltomainen pahoinvointi koko päivän, turvotus koko kropassa. Täytyy odotella vielä muutama päivä ja testata uudestaan sitten jos ei menkkoja ala kuulua. Useita kertoja on kyllä jo tuntunut siltä että nyt alkaa, muttei sitten kuitenkaan. Pillerit lopetin joulukuussa ja vauva olisi kyllä tervetullut, vaikkei kummemmin ollakaan yritetty vielä =)
 
raskaanako?
Mieheni kanssa olemme nyt vähän aikaa yrittäneet vauvaa. Viime ovulaatiosta on vasta runsas viikko, mutta nyt muutama päivä sitten tuli hiivasieni, jota ei ole ollut vuosiin. Siitä heti heräsi epäilys, että josko olisi tärpännyt. En ole hiivan takia koskaan voinut käyttää edes ehkäisypillereitä... eli hormonit vaikuttaa!

Kuinka nopeasti eri oireet yleensä alkavat? Vilutus, pahoinvointi, rintojen turvotus, alaselkäkivut? Itselläni ei vielä ole muuta kuin se hiiva ja rinnat ovat hiukan kipeät. Ne on kyllä usein mulla ollut ovulaatiosta menkkoihin saakka kipeät ja turvonneet - mutta ei nyt muutamaan kuukauteen.

Toi on muuten kumma juttu, että kun oikein toivoo olevansa raskaana, ei menkkoja kuulu ja jo toivoo parasta - ja sitten yhtäkkiä ne monien nega-raskaustestien jälkeen alkaakin. Mulla pisin kierto oli tässä just pari kk sitten 43/30. Eikä siis raskaudesta toivoakaan...
 
Hermoilija
Hahaaa!!! Plussa tuli!! Siis toissapäivänä otettiin terveyskeskuksessa testi pissasta mikä oli negatiivinen, tänään varmuuden vuoksi tein rfsu:n testin kun olin ulos lähdössä.. ja se oli SELVÄ PLUSSA! Siis kiertopäivät tänään 36/28.. Elikkä kaikille teille paljon Plussatuulia ja TOIVOA on:):):) Vähäks oon onnellinen!!! Ja "tunne" oli oikea.. Vaistosin että se tk:n testi näytti väärin, no eihän sitä verestä otettukaan..
 
Hermoilija
Ja siis noita oireita mulla oli jo ennen kuukautisten pois jäämistä.. melkein heti ovulaation jälkeen mahassa jännä tunne ym.. ja vähitellen tullut lisää oireita mitä aikaisemmin mainitsin. Toissa iltana ja eilen aamulla muuten oksensin.. Mutta edelleen kaikille lycka till!! Ja siis minulla näytti plussaa vasta kun 8 päivää oli menkat myöhässä.
 
eka yritys
Ihanaa löytää tälläinen palsta... :) Mulla on eka kierto meneillään e-pillereiden lopettamisen jälkeen, joten en tiedä oikeata kiertoani. Nyt kuitenkin päivät 32/28?. Aamupissasta testatasin tänään Apteekin raskaustestillä negan, jota ei pitäisi tutkia 10 minuutin jälkeen... mutta kun se siihen pöydälle jäi niin noin 40 minsan päästä näytti selkeän toisen punaisen viivan testiruudun reunassa. Tein iltapäivällä aconin erittäin herkän testin, kun en malttanut odottaa ja se näytti myös negaa paitsi testiajan jälkeen noin 20 min näytti heikon punaisen toisen viivan. Olen kyllä lukenut ettei noihin "roskishaamuhin" ole luotamista. Mutta onko muille käynyt samoin?
 
Maria86
Hei, itsellä on nyt 10päivää menkat myöhässä, tein äsken prismasta ostetun Pregent Stick testin ja negatiivista näytti...
Mulla ei oo ollu näin paljoo koskaa myöhässä menkat mutta olen kyllä aika paljon stressannut viime aikoina. Että voisko siitä johtua et menkat myöhässä.. Vai voiko vielä elätellä toivoa ja uusia testi vaikka viikon päästä sitten kun menkat on 2viikkoa myöhässä? Kuinka nopeesti menkkojen myöhästymisestä teillä on testit näyttäny positiivista?
 
Esikoisesta haaveileva
Maria86

Mulla nyt kp39/30-35, yleensä olu 30-32pvä.
Tiistai iltana tein negan, käytössä myös mulla tuo pregent stick-liuskatesti.

Menkka oireita ei oo ja tietenki toivoo että olis salamatkustaja kyydissä kun lukee näitä juttuja et plussa tullu vasta tosi myöhään...

Meillä kylläki käytössä ollu keskeytetty ja kumi joskus...
Että salaa haaveillaan yllärivauvasta... :)
 
Maria86
Esikoisesta minäkin tässä haaveilen... :) Ois se jo niin ihanaa saada se pikkunen...
Toivottavasti nyt ois tärpänny..Menkat ei oo vielkää alkanu..
Kiva ku tässä jännään niin paljon et kuitenki sen takii sit menkat vaa myöhässä :/
 
ärsyttävää...
Ihmeen paljon samanmoisia tilanteitaon ku mullaki... eli mulla nyt kp 44/ 29-36 ja oon tehny testeillä negoja viimeks tänä aamuna ja site meni hermot... eli soitin terkkariin ja käskivät tulla tekemään virtsatestin sinne. Aika lekurille mulla on myöhemmin päivällä ja saan tietää tulokset siellä, vaiks negaa se varmaan näyttää... (toivo mennyt:) ) no, katotaan mitä lääkäri sanoo, käskee varmaan odotella vielä viikon, mut ihana lukea myös muiden kokemuksia, et plussanneitaki on näin myöhäsillä kuukautisilla ja nega- testeillä!!
 
Murmeli1984
Olipa mukava lukea myös muiden samassa "jamassa" olevien kirjoituksia. Itse jätin viime talvena pillerit pois kun olin käyttänyt niitä jo niin monta vuotta ja halusin kokeilla miltä olo tuntuu ihan luomuna. Nyt kevään ja kesän aikana on pikkuhiljaa alkanut kypsyä ajatus pienestä pallerosta ja mieskin alkaa olla jo ajatuksessa innolla mukana. Nyt kp 33/28-36 tein apteekin oman raskaskaustestin mutta negatiivista näytti..=( Mutta eipä tuo kierto ihan täsmällinen ole ollutkaan mutta malttamaton kun olen.. Tosin nyt useamman päivän on ollut epätavalista kuvottavaa oloa ja rintojen arkuutta niin ajattelin, että jos kumminkin olisi jo tärpännyt. Mutta ei kai sitten vielä..
 

Yhteistyössä