Onko muita jotka tunnustavat käyttävänsä usein eineksiä ja valmisruokia? Suosikkinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko pakastevihannekset ja marjat muka eineksiä? :o

mä oon pitänyt niitä terveellisinä ja hyvänä juttuna syödä niitä :(

Ei ne taida olla...ainakaan jos johonkin valmisruokaan verrataan.
Ja eikös niissä ollu tutkitusti parempi ravintoarvo ku "tuoreissa" vihanneksissa vihanneshyllyissä :D
Mä olen ymmärtäny että nää valmisruoat, nakit ja lihapullat on eineksiä.

Ja mä syön joskus nakkeja kylmiltään.. Ja jos oikein laiskottaa ostan pakastepizzan tai härkäruukun nam :)
Lapsi ei syö eineksiä, kun hän vasta 7kk ja tuskin nakeista niin välittää ;) :D

Mulla on kanssa aika monta einessuosikkia, vaikka ei niitä päivittäin käytetäkkään.
Ns. kiire- tai laiskuuspäivien suosikki on Lidlin perunamuusijauheesta tehty muusi ja siihen kaveriksi vaikka valmiit lihapullat tai nuggetit.
Pakasteista suosikkivalmisruoka on pinaattikeitto.

Pakasteista löytyy sit kanssa kasvissuikaleet, peruna-sipulisekoitus, kalapuikot, pakastenuggetit, ranskalaiset ja pizzapohjat, joita välillä tulee käytettyä. Eniten noista tuota peruna-sipulisekoitusta, koska se on niin helppoa kiusausten ja laatikoiden tekemisessä.

Väli- tai iltapalana saattaa joskus löytyä lihapiirakkaa, hampurilaisia tai niitä ”roiskeläppä-pizzoja”.

Ja nakkeja sekä makkaraakin tulee käytettyä ihan ruuanlaittoon, mutta niitä mie en ihan laske einesosioon itse kuitenkaan, vaikka ne on toki valmiita syötäviä sellaisenaan.

Esikoiselle tulee ostettua sit joskus evääksi (silloin kun on harjoittelujaksolla eikä saa koulusta ruokaa) niitä valmisruoka-rasioitakin, varsinkin jos kotona on ollut ruokana sellaista, mikä on hankala kuljettaa eväänä (esim. keitto) tai sit ruokaa ei vaan ole jäänyt tarpeeksi tai sit ihan muuten vaan, jos edellisen päivän ruoka ei vaikka syystä tai toisesta ole esikoiselle maistunut.
Ja pikkuväelle joskus lounaaksi perunasoselaatikkoa, samaisesta syystä, että lounaaksi ei ole jäänyt edelliseltä päivältä mitään ja ei vaan jaksa kokata.

Ja niin juu, joskus saatan myös ostaa niitä kalapullia tai kala- taikka kasvispihvejäkin.

Ja sit nyt tuli vielä mieleen, että lasketaanko nuo vauvan purkkiruuat einesruokiin? Kuopus syö niitä päivittäin.

Viimeksi muokattu:
meillä syödään eineksiä toisinaan useammin ja toisinaan sitten taas vähemmän.. suosikkejani:

Saarioisten maksalaatikko
En muista merkkiä mut kanapasta joka on foliolaatikossa, kirkkaalla kannella, samanlaisessa rasiassa myydään myös esim. käyttämiämme kermaperunoita, spaghettivuokaa, lihaperunasoselaatikkoa jne.
pakastealtaasta kullanrapeat seitit
kalapuikot ja kananugetit
lihapullat, broilerpyörykät, nakit, makkarat
eines salaatit kuten forssan lounas-salaatti ja italiansalaatti

Nuo on suosikit mutta muitakin tulee joskus kokeiltua

Uusimmat

Yhteistyössä