Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ....Just :
Sä et tiedä mistä puhut. Sektiokipu se vasta helvettiä on. Aivastaminen, yskiminen, kyykistyminen, lapsen nostaminen, nauraminen. Ai Juma*****! Ei enää koskaan, kiitos! ja olen kokenut molemmat , ei se synnytyskään gutaa tee mutta on se ohi muutamassa tunnissa ja ne repeämätkään eivät tee niin kipeetä kuin sektiohaava.
Juu ei, ensimmäisen jälkeen meni 3 kk että pystyin normaalisti istumaan... Eikä synnytys kaikilla ole ohi muutamassa tunnissa, eikä kaikilla kivut suinkaan lopu siihen kun lapsi on ulkona...
Varmasti synnytys sattuu tuli se lapsi ulos miten vaan, mutta tietysti kivun tunne on kaikilla erilainen ja toi sun helvetillinen haavakipu ei välttämättä jollakulla tunnu paljon missään.
Puhinkin omista kokemuksistani, en sinun, enkä hänen. Minulle sektio ei ollut helpompi. Ja alatiesynnytyskään ei minulle kivuton ollut, en väittänyt niin. Alavatsaa viilteli vielä jälkivuodon aikaan, seksiä eikä istumista voinut kuvitellakkaan moneen viikkoon, mutta kuten ilmeisesti kuvittelit että tyätyihän sen synnytyksen olla minulle täysin kivuton kun eihän sektio voi missään tuntua. Verratessasi ehkä sektiohaavaa johonkin pikku naarmuun minkä olet kenties itse saanut joskus ehkäpä kun kissa on raapinut ymmärrän täysin ajatuksen juoksusi. Mutta suosittelen kokemaan sektion, yksilökohtaista missä tuntuu ja millä kerralla tuntuu ja miten paljon, ihan täysin samoin kuin alatiesynnytyksen laitakin. Etukäteen ei voi tietää!!