onko muita jotka eivät saaneet jouluna lahjoja ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja "karoliina"
  • Ensimmäinen viesti
"karoliina"
olen yh ja itse en saanut keltään koko jouluna yhtään lahjaa,ei edes 5v tyttöni ja hänelle en voinut ostaa mitään koska ei ollut rahaa vasta kuin joulun jälkeen eli ihan surkea joulu oli meillä ainakin.
Ruokaa oli paketti joulutorttuja,valmis pipareita paketti,porkkanalaatikko siinäpä meidän eväät olikin ja kyllä lapseni oli hyvin vihainen minulle.

"vieras"
Enpä saanut minäkään oikeastaan mitään, mutta olen harvinaisen tyytyväinen tilanteeseen. No sain sellaisen jouluaihiesen tiskirätin ja glögilusikat, jotka lahjoitin oitis eteenpäin. En tykkää tavaralahjoista ollenkaan ja miehenkin kanssa ollaan sovittu, että ei lahjota toisiamme.

Onpas sulla muuten tosi tiedostava 5v jos osaa olla oikein vihainen sulle tuosta teidän joulusta...Meidän 5v ei varmaan osaisi olla, vaan tyytyisi siihen mitä saa. tietty eri juttu jos olisi lupailtu etukäteen ihan muunlaista joulua ja sitten ei se toteutuisikaan.

ekis
[QUOTE="karoliina";27754675]olen yh ja itse en saanut keltään koko jouluna yhtään lahjaa,ei edes 5v tyttöni ja hänelle en voinut ostaa mitään koska ei ollut rahaa vasta kuin joulun jälkeen eli ihan surkea joulu oli meillä ainakin.
Ruokaa oli paketti joulutorttuja,valmis pipareita paketti,porkkanalaatikko siinäpä meidän eväät olikin ja kyllä lapseni oli hyvin vihainen minulle.[/QUOTE]

missäs lapsilisät?

Jäkö
Mua oikeesti kiinnostaisi tietää, että miten KUKAAN voi olla muka noin persaukinen. En vaan usko siihen. Ihminen saa katon päälleen, syö ja ostaa joskus jotain ylimääräistäkin myös sillä toimeentulotuella.

:wave: Eikä edes harmita, ei oikeasti harmita.

*muoks* Anteeks... sainhan mä tytöiltä piirustuksen ja töistä ja lahjakortin. Niin ja saatiin me jotain koko perheen lahjoja, jotka toki osaltaan kuuluu myös mulle. Mutta yhtään pakettia en saanu.

Viimeksi muokattu:
"karoliina"
kyllä mua harmittaa kun lapseni ei saanut mitään keltään ja en itsekkään oihan tuo kiva jos joku olis edes pienellä lahjalla ilahduttanut meitä ihan sama millä.
Lapsilisät ja muut on menneet laskuihin ja velkoihin :(

[QUOTE="karoliina";27754738]kyllä mua harmittaa kun lapseni ei saanut mitään keltään ja en itsekkään oihan tuo kiva jos joku olis edes pienellä lahjalla ilahduttanut meitä ihan sama millä.
Lapsilisät ja muut on menneet laskuihin ja velkoihin :([/QUOTE]
Eikö näitä tilanteita varten ole just nää joulupadat mll:n joululahjat yms.?

"viiraska"
Varmaan on lapsesta harmillista. Minä sain sentään uudet patalaput. Itselläni on varaa olla harmissaan siitä, että joulu tuntuu lapsille olevan ylettömän materialismin juhlaa (vaikka meillä on yritetty pitää lahjojen määrä ja koko hyvin kohtuullisena, muutama pieni paketti kullekin). Toivoisin, että lapsillakin (ja itselläkin!) olisi joulun merkitys ja sisältö kristillisenä juhlana tärkein. Joululaulujen tunnelma seimen äärellä, hiljentyminen, yhdessäolo.
Olisiko ollut varaa antaa lapselle vaikka suklaalevy paketoituna? Tai joku omatekoinen juttu, jonka saa ilmaiseksi, kuten vaikka itse askarreltu peli.

"vieras"
Mä olen kyllä aina todella harmissani lapsien puolesta jos eivät saa mitään sillä verukkeella, että vanhemmat ovat köyhiä. Niin pienellä panostuksella voisi lasta ilahduttaa. Jos on 5 v. lapsi, niin tussit ja lehtiö tai car wheels auto, tai jos tyttö niin pinnit, joku paita tms. Oikeesti 10-20 e saat lahjat jos vaan haluat. Ja sen lisäksi tai sen tilalle jotain itse tehtyä, kunhan vain muistat ja ajattelet lasta. Jos on rahat tiukilla nii säästä koko vuoden ajan vaikka joka kk 1-5 e ja osta lahja etukäteen. Osta vuoden mittaan alesta jotain aina tilaisuuden tullen.

Yhteistyössä