Onko muita jotka ei osta toisilleen lahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sama Nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sama Nainen

Jäsen
25.11.2009
127
0
16
siis miehen kanssa.

Me ei osteta. Päätettiin tänä vuonna että kun molemmilla on jo kaikkea niin suotta mitään turhaa alkaa ostaa. Laitetaan sitten nekin rahat takkarahastoon :) tai johonkin muuhun mitä oikeasti tarvitaan.

Joulussa mun mielestä tärkeintä se yhdessä olo ja läheisyys.

Tuntuu että kaikki ostaa kasakaupalla toisilleen jotain.

No kyllä on käynyt mielessä, kun en näe siinä kauheasti mitään järkeä. Ja jos tätä avioliittoa tässä vuosikymmeniä jatkuu eteenpäin, niin aika mälsää joka vuosi laittaa pakettiin ne kylpytakit, bokserit, reinot, pullonkylmentäjät sun muut härpäkkeet, jotka voidaan ostaa vaikka tammikuun alennusmyynneistä.

Me ostetaan jotain pientä. Tai sitten teen itse. Me annetaan lahjat kaikille aikuisillekin kenen kanssa vietetään joulua ja saamme myös lahjan. Mutta kaikki lahjat ovat jotain todella pientä, kuten suklaata,viinipullo,pörrösukat,jotain itse tehtyä, joulukukka tai muuta vastaavaa. Tarkoitus on vaan pienesti muistaa niitä kenen kanssa joulua vietetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
No kyllä on käynyt mielessä, kun en näe siinä kauheasti mitään järkeä. Ja jos tätä avioliittoa tässä vuosikymmeniä jatkuu eteenpäin, niin aika mälsää joka vuosi laittaa pakettiin ne kylpytakit, bokserit, reinot, pullonkylmentäjät sun muut härpäkkeet, jotka voidaan ostaa vaikka tammikuun alennusmyynneistä.

Niin musta tää on kans hassua. Väkisin joka vuosi keksiä jotain. Meillä kun jotain haluaa/tarvitsee niin mennään ja ostetaan sitten silloin.

Käytetään ennemmin nekin rahat johonkin oikeasti fiksuun. Vaikka reissuun tms. Nyt meinataan hankkia takka niin laitetaan siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Me ostetaan jotain pientä. Tai sitten teen itse. Me annetaan lahjat kaikille aikuisillekin kenen kanssa vietetään joulua ja saamme myös lahjan. Mutta kaikki lahjat ovat jotain todella pientä, kuten suklaata,viinipullo,pörrösukat,jotain itse tehtyä, joulukukka tai muuta vastaavaa. Tarkoitus on vaan pienesti muistaa niitä kenen kanssa joulua vietetään.

Suklaarasiaa mä mietin kun mies niin kovasti suklaasta tykkää mutta tyhmäähän sekin olisi koska kun mennään kauppaan laitetaan kärriin suklaarasia ja syödään. Pitäisikö siis ostaa yksi ylimääräinen ja pistää joulupaperiin ja antaa aattona :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sama Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:

Suklaarasiaa mä mietin kun mies niin kovasti suklaasta tykkää mutta tyhmäähän sekin olisi koska kun mennään kauppaan laitetaan kärriin suklaarasia ja syödään. Pitäisikö siis ostaa yksi ylimääräinen ja pistää joulupaperiin ja antaa aattona :D

:D Kyllähän se vähän tyhmältä ehkä tuntuu, mutta tapa sekin on viestittää toiselle että muistaa häntä ja pitää hänestä :) Mutta toisaalta, ei viestin välittämiseen kyllä rasioitakaan tarvitse.

Me ei olla yleensä ostettu, mutta nyt huomasin että mieshän tarvii villapaidan, joten sellaisen kävin ostamassa. Se olisi siis ollut hankintalistalla joka tapauksesa. En varmaan itse sit saa mieheltä mitään, kun en mitään tarvi :D

Me kokeiltiin ostamattomuutta yksi vuosi. Ihan hanurista :D Palattiin nopeasti ruotuun.

Mun mies on aivan loistava lahjojen ostaja. Ja musta on ihana pitää villatakkia/ pyjamaa/ kaulakorua, jonka mies on mulle osanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama Nainen:
Toi on justiin fiksua.
Lapsille kyllä ostetaan sitten lahjat tottakai. Paitsi pienimmälle. Ikää vasta 3kk niin ei oikein ymmärrä. :)

Me tehdään lastenkin kanssa niin että koska saavat aivan jumalattoman määrän lahjoja muutenkin niin me panostetaan nekin rahat sinne yhteiseen matkaan. Toki jotain "pientä" saavat meiltäkin.

Joskus ostetaan joskus ei, tänä vuonna sovittiin ettei osteta kun on rahaa vähän. Ostetaan sitte jotain kun oikeasti tarvii. Pääasia että lapset saa lahjoja mut ei kovin montaa meiltä, tosin sen verran kalliita lahjoja esim.legoja että riittää oikein hyvin eikä niitä niin hirveesti tarvi ollakaan.

Yhteistyössä