Onko muita, jotka ei kertaakaan oo vetäneet hernettä nenään, vaikka mummo olis miten hoitanu lasta?

Eipä oo tullut valitettua.

Äitini kyllä kysyy usein hakiessaan lapset heille että saako antaa karkkia, jätskiä, tms. Sanon, että kyllä saa.

Eikä YHTÄÄN haittaa vaikka isovanhemmilla olisi joskus jätetty hampaat pesemättä vahingossa, annettu valvoa liian kauan, tms. Jos haittaisi, hoitaisin lapset itse :whistle:

Eipä ole ollut aihetta valittaa. Ruuat siellä annetaan vähän omalaatuisiin aikoihin ja lapsi saa siellä aina pullaa, mutta kun hoitokertoja on vain 0-1 krt/viikko, niin musta moisesta valittaminen olisi nitkuutta.

:wave:

Olemme mummujen kanssa sopineet, että mummilassa saa herkutella ja hemmotella. Koska haluan mummuille ja lapselle oman, yhteisen suhteen, johon mulla ei ole nokan koputtamista. Lisäksi ne mummut ovat kasvattaneet ihan mielettömän upeita lapsia, niin ei niiden otteissa NIIN paljon vikaa voi olla.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ärtyny äiti:
kyllä olen ja monesti! Tälläkin hetkellä ei pojilla ole mitään asiaa mummolaan hetkeen...Molempiin mummoihin on hieman luottamus laskenu.

Onko tuo nyt oikein että käytät sitten jotenkin rankaisukeinona tuota että ei saa mennä mummolaan... rankaiset sekä mummoja että lapsia tuolla...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Siis ja tarkoitan nyt moisia "syntejä" kuten päivällisen syöttämistä väärään aikaan, aamupalaksi tarjottuja hampurilaisia, antaa lasten valvoa puolille öin ym. pientä.

:wave: Ikinä ei oo tarvinnu valittaa. Kyllä isovanhempien kanssa voi ja saakin olla eri säännöt.

en vetäisi koskaan tällaisista asioista hernettä nenään.

Suututtaa vain jos serkuksia kohdellaan eritavoin tai osoitetaan lapselle että ei kiinnosat.

Meillä lastenpsykologi kehotti katkaisemaan välit mummoon, kun sille ei voinut puhua mistään. Ekaluokkalaisen pojan häirikkökäytöksen syy löytyi mummolasta ; mitään ei koskaan kielletty ja kun poika löi siskoaan, mummo antoi keksejä ja karkkeja ja otti syliin, koska "lapsi tekee sellaista kun tahtoo huomiota".
Meni aika pitkään, ennen kuin saatiin tuo tapa karsittua pojan käytöksestä, samoin tuo kaikki muu, mikä mummolassa oli sallittua - ikinä ei sanottu ei. Poika sai jopa heitellä autoja kivillä.

Ap:n mainitsemista asioista en todellakaan,
mutta kyllä muita asioita on joista ei olla yhtä mieltä:
1) lapsille ei tarvi ostaa lelua JOKA kerta kun yhdessä käydään jossain
2 ) karkkia ei tarvitse syöttää kuin leipää JOKA kerta kun ollaan yhdessä
3) lapsia ei tarvitse pukea kuin napajäätikölle kun lämpötila on reippaasti plussan puolella
4 ) yhdestä aivastuksesta ja yskäisystä ei tarvitse jäädä pois koulusta
5 ) terve ja reipas 7v ei todellakaan tarvitse LEPOA suurinta osaa päivästä / viikosta

Onhan noita mutta en jaksa niistä(kään) jatkuvasti marmattaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Eipä oo tullut valitettua.

Äitini kyllä kysyy usein hakiessaan lapset heille että saako antaa karkkia, jätskiä, tms. Sanon, että kyllä saa.

Eikä YHTÄÄN haittaa vaikka isovanhemmilla olisi joskus jätetty hampaat pesemättä vahingossa, annettu valvoa liian kauan, tms. Jos haittaisi, hoitaisin lapset itse :whistle:

Sama täällä. Tietenkin on asia erikseen, että mummulat on 400km päässä ja näkee harvoin. Mutta silloin en tosiaan jaksa valittaa, että taapero saa makeaa ja sitä vähän lellitään. Annan mummojen olla mummoja :)

No ei ole tapanan nipottaa ihmiselle, joka lastani suostuu välillä hoitamaan..

Sitä paitsi äitini on jokusen kunniallisen ihmisen tähän maailmaan onnistuneesti kasvattanut, eli eiköhän hän pärjää mun 1-vuotiaan kanssa ihan ilman, että mä tulen siihen väliin osaamaan.

Ei oo koskaan vielä tarvinnu. Onneks on semmoset välit et voidaan sanoa suoraan miten asiat halutaan hoitaa. Ja toisaalta ite ei olla niin tiukkoja etteikö ne isovanhempien tavat kasvattaa sopis sinne sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
:wave: Mummolassa mummolan tavat, kotona kodin tavat.

Samoin meillä.

Kuin myös!

Iloiset lapset olen aina mummolaan jättänyt ja vähintään yhtä iloiset sieltä hakenut :) Mitä väliä, mitä missä ja milloin söivät, moneenko valvoivat tai nukuivat, ym

Yhteistyössä