Onko muita, joille on ihan sama miten lapset hoidetaan, kunhan hoidetaan?

Tätä palstaa lukiessani olen kyllä todennut olevani tosi omituinen äiti. Katsos, kun en välitä millaisiin vaatteisiin vaatteisiin lapset puetaan. Mulla on ihan sama, onko viimeisintä huutoa olevaa tec-kamaa vai 15 vuotta vanhaa kierrätystavaraa..Pääasia kaiketi on, että lapsella on hyvä ja lämmin olo.

Väliäkö sillä, kuka imettää kuka ei. Pääasia että vauva saa ruokaa silloin kun on nälkä.

Väliäkö sillä, nukkuuko omassa sängyssä, perhepedissä vai omassa huoneessa? Pääasia on, että lapsi saa riittävästi unta ja kokee olonsa turvalliseksi. Se mikä sopii meille, ei välttämättä sovi kaikille..

Onko silläkään mitään merkitystä, ulkoileeko lapsi vain vanhempien kanssa vai isompien sisarusten kanssa? Kaiketi taas pääasia on siinä, että lapset saavat olla yhdessä, tehdä mukavaa yhdessä, olla perheenä.

Mitä sitten, jos jollain on britaxin istuin eikä grago? Makuasioita nämäkin...Turvallisempaa on kuljettaa lasta kummassa tahansa, kuin ilman.

Oikeesti ihmiset, jotka jatkuvasti arvostelevat toisten ratkaisuja, ovat mielestäni kateellisia tai tyytymättömiä omaan elämäänsä.
Kiitos, olen puhunut ja kuulisin mieluusti muiden mieleipiteitä asiasta.
 
hessuhopo
Pitkälti peesaan tätä. Argg.. nämä vanhemmat (useinmiten tälläkin palstalla äidit) jotka haluavat korostaa sitä omaa erinomaisuuttaan ja että heidän toimintatapansa on se ainoa oikea. Ei halutakkaan ymmärtää että jokaisella on se oma elämäntilanteensa johon ei välttämättä sovellu ne kaikki hienot periaatteet esim siitä että lapset hoidettaisiin kotona kouluikään asti.
 
äitee
OON KANSSASI TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!
En näe vaivaa, jos lapsel on reikä kotihousuissa, saa mennä ja lisää tulee varmasti! En välitä jos on vähän likaa vaatteissa tai poskessa, illalla ne pestään kuitenkin pois ( käsien pesusta oon tarkka!)

Välillä tulee kyl alemmuuden tunne kaikkien reimatec-äitien vertailukohtana...
 
vieras
Siis kyllä tietysti nuo perusasiat on ihan sama minulle. Mutta sitten kun mennään sellaisiin asioihin kuin turvallisuus ja terveys, niin siinä vaiheessa vähän tekee mieli sanoa. Esim ilman turvaistuinta tai vyötä kuljettaminen, väkivalta (edes se tukistaminen tai luunappi), alkon nauttiminen lasten aikana, ravitsemus ja rutiinit jne ovat vähän perhekohtaisia mielipiteitä, mutta niistä minulla on kyllä vahva mielipide. Olen kyllä niin raukka, etten IRL tällaisiin asioihin puutu.
 
WildRose
onneksi tytöllä niin paljon vaatetta, ettei äitini tajua etten käytä tytöllä niitä kamalia nukkaisia lion king jne gollegepukuja joita äiti toi.. olen tarkka omista vaatteistani ja vauvan vaatteista. minulla nyt pitkä lila hame ja musta toppi, tytöllä pinkki naruolkain body ja mustat gollege housut.. en imettänyt koska maidon tulo tyssäsi kuin seinään tytön ollessa kaksiviikkoinen, mutta minulle pääasia on että lapsi saa ravintoa. enkä käytä kestovaippoja koska ällöttää ajatus pestä kakkaisia vaippoja ja raahata niitä laukussa yleisellä paikalla, jos tytöllä tulee kakki !
 

Yhteistyössä