Onko muita, joilla kotityöt jaettu "naisten ja miesten" töihin?

  • Viestiketjun aloittaja pirttihirmu
  • Ensimmäinen viesti
pirttihirmu
Meillä minä pääsääntöisesti (olen kotiäiti) hoidan kaikki kotityöt sisällä eikä mulle tulisi edes mieleen miestä vaatia niitä tekemään kun käy kuitenkin töissä kodin ulkopuolella ja minä en.
Mies ajaa sitten nurmikot ja tekee lumityöt yms., joita minä en taas tee.
Meillä tämä jako toimii vallan mainiosti. Onko muita?
 
vieras
joo sama täällä,paitsi että mä teen myös lumityöt ja ajan nurmikon kun kerta kotona olen,mies kyllä hoitaa nuo puu savotat mutta ei muuta,touhuilee sitten muksujen kanssa kun on vapaalla,ja kummatkin ollaan järjestelyyn tyytyväisiä:)
 
Jokainen tyylillään
Alkuperäinen kirjoittaja pirttihirmu:
Meillä minä pääsääntöisesti (olen kotiäiti) hoidan kaikki kotityöt sisällä eikä mulle tulisi edes mieleen miestä vaatia niitä tekemään kun käy kuitenkin töissä kodin ulkopuolella ja minä en.
Mies ajaa sitten nurmikot ja tekee lumityöt yms., joita minä en taas tee.
Meillä tämä jako toimii vallan mainiosti. Onko muita?
Näin myös meillä toiminut jo reilut parikymmentä vuotta. :)

 
Meillä tuo homma toimii myös noin. Itse olen myös kotona ja mies tekee ympärpyöreää työpäivää (jotta saisin olla kotona), ei tulisi mieleenkään vaatia enää tarttumaan imurinvarteen kun tuolla ulkonakin on noita töitä hänelle ihan riittämiin.
Ja sitäpaitsi, mä siivoan ja hoidan huushollin paljon mielummin itse, miehen kädenjälki ei kelpaisikaan minulle ;)
 
Kotona ollessani tein kyllä arkena kaiken mitä eteen tuli,isommat siivoukset tehtiin yhdessä,nyt kun olen töissä menee aika tasan varmaan.Ei meillä ole varsinaisesti jaoteltu,toinen tykkää tehdä toista ja toinen toista.
 
vieras
Meillä ei ole varsinaisesti jaettu, mutta jonkin verran kuitenkin käytännössä jakoa tuntuu olevan. Minä kun rupean imuroimaan niin mies automaattisesti tulee perässä pesten lattioita. Minä pääsääntöisesti ulkoilutan koirat ja mies taas hoitaa tiskipuolen. Minä hoidan pyykit ja mies pölyjen pyyhkimisen. Kumpikin siis tekee itselleen mieluisimpia hommia pääsääntöisesti. Ruuanlaitto viikolla on pääsääntöisesti minun vastuulla kun kerta mies tekee 10-12 tuntisia työpäiviä niin ruuan syöminen menisi turhan myöhäiseksi jos odottaisin miehen apua ruuanlaittoon.
 
lumityöt on mun.,. mä tykkään niistä :D
muuten tehään kaikki yhessä. tai se ketä jaksaa.
pyykit hoidan mä.
niin ja remontit hoitaa mies. samoin takan lämmitykset,ja saunan lämmitykset.kauppakassien kannon ja tälläiset raskaat
 
Meillä
Minä olen kotona, mutta yhdessä koti hoidetaan. Kesällä minä ajoin melkein aina nurmikon, mies luuttuaa enemmän ja tamppaa aina matot. Mnä pesen pyykin mies hoitaa enemmän astianpesukonetta. Jos jotain nikkaroidaan yms teen yhtälailla hänen kanssaan miten nyt itseä kiinnostaa. Meillä kotityöt menevät siten,että se tekee kuka ehtii ja haluaa.
 
Meillä vähän samansuuntaisesti, mutta sitten esim. joulun alla mies osallistuu kyllä sisälläkin imuroimalla ja kesäämällä lojumaan jääneitä pyykkejä yms.
Sillä vaan on lasten kanssa kiva tapa siivota; kaikki pyykkikoriin...siellä n sitten kengät, lelut, puhtaat ja likaset vaattet sekaisin... :headwall:
Joten parempi set se hakee lasten kanssa joulukuusen ja siivoaa pihan ja ehkä imuroi :)
Periaatteessa meillä työt jaetaan niin, että se joka tekee nopeammin tekee.
On siis ollu sellasiakin tilanteita, ettämies on siivonnu ja mä hakenu papereita valmiiksi enen jotainEU-tarkastuksia esim.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja pirttihirmu:
Meillä minä pääsääntöisesti (olen kotiäiti) hoidan kaikki kotityöt sisällä eikä mulle tulisi edes mieleen miestä vaatia niitä tekemään kun käy kuitenkin töissä kodin ulkopuolella ja minä en.
Mies ajaa sitten nurmikot ja tekee lumityöt yms., joita minä en taas tee.
Meillä tämä jako toimii vallan mainiosti. Onko muita?
Voi kilin kellit sanon minä. :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Meillä on yhteinen koti ja yhteinen lapsi ja me myös yhdessä hoidamme siivoukset,kokkaukset ja lasten hoidon.



Meillä ei ainakaan riittäisi aika, jos kaikki tekisimme yhdessä. On helpompi kun jaamme hommat. Molempien ei tarvitse osata kaikkea ja jos mä esim tekisin puut yhdessä miehen kanssa, meidän täytyisi yhdessä suunnitella kaikki valmiiksi, mun opetella koneiden käyttö ja aina säätää vuorotellen molemmille sopiviksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Meillä on yhteinen koti ja yhteinen lapsi ja me myös yhdessä hoidamme siivoukset,kokkaukset ja lasten hoidon.



Meillä ei ainakaan riittäisi aika, jos kaikki tekisimme yhdessä. On helpompi kun jaamme hommat. Molempien ei tarvitse osata kaikkea ja jos mä esim tekisin puut yhdessä miehen kanssa, meidän täytyisi yhdessä suunnitella kaikki valmiiksi, mun opetella koneiden käyttö ja aina säätää vuorotellen molemmille sopiviksi.
En nyt tarkoittanut että teemme samaan aikaan asioita, vaan meillä ei mitään olla jaoiteltu, mitä vain toinen tekisi.Tarkoitin että kumpikin osallistuu yhtäpaljon niin lastenhoitoon,siivoukseen kuin kokkaukseenkin.Täällä kun monilla näyttää olevan että yksin tekevät kaiken.
 

Yhteistyössä