Onko muita, joilla epiduraalista ei ollut apua synnytyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Oon yrittänyt tätä kysellä ihan ammatti ihmisiltäkin, sillä omassa synnytyksessäni epiduraali annettiin ihan oikeaan aikaan jne. mutta siitä ei ihan oikeasti ollut mitään hyötyä! Muistan kuinka kätilö totesi hetki puudutksen laiton jälkeen, että nyt varmasti helpottaa. Jouduin toteamaan, ettei ollut mitään kivunlievityksellistä hyötyä siitä.. Kestin kyllä kivut ihan ok, mutta oon vaan jäänyt miettimään että miksei siitä ollut mitään apua. Menikö joku pieleen siinä laitossa vai mitä? Onko kellään muulla käynyt samoinP
 
Mulla se vaikutti vain toiselle puolelle kehoa. En nyt sanoisi että kipu siinä jotenkin mainittavasti olisi puolittunut, huomasi kuitenkin että toinen reisi lakkasi jomottamasta. Ainetta annettiin lisää ja makasin kyljelläni tunteva puoli sänkyyn päin jotta aine olisi "valunut" sinnekin, mut ei apua.
 
näin täällä..
minulle sanottiin myös että kohta helpottaa, mutta eipä se puudutus auttanut vaikka sitä lisättiin ja lisättiin, jolloin nukutuslääkäri sanoi, että eipä tainnut sittenkään osua oikeaan paikkaan.. kysyi että vaihdetaanko paikkaa, mutta en enää halunnut.. hänellä on runsaasti kokemusta alalta, mutta näinkin voi näköjään käydä.
 
neljän äiti
Mulle laitettu 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei auttanut YHTÄÄN! Se kamala painontunne jäi, joka oli pahinta koko synnytyksessä. Spinaali on sen sijaan auttanut 3 krt täydellisesti.
 
- - -
mä sain synnytyksessä epiduraalin ja paraservikaalin (ja jotain muutakin lääkettä vielä), ja niistä ei ollut mitään apua. Vauva oli väärässä tarjonnassa, synnytys jumiutui ja kipu oli tosi kamalaa. Kipu oli enimmäkseen sellaista valtavaa paineen tunnetta (etenkin jumiutumisvaiheessa), ja sellaiseen epiduraali ei kai liiemmin auta.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja näin täällä..;25021577:
minulle sanottiin myös että kohta helpottaa, mutta eipä se puudutus auttanut vaikka sitä lisättiin ja lisättiin, jolloin nukutuslääkäri sanoi, että eipä tainnut sittenkään osua oikeaan paikkaan.. kysyi että vaihdetaanko paikkaa, mutta en enää halunnut.. hänellä on runsaasti kokemusta alalta, mutta näinkin voi näköjään käydä.
eli varmaan mullekkin lipsahtanut väärään paikkaan. Käsittääkseni epiduraalin kanssa pitää osata laittaa oikeiden nikamien väliin, jotta auttaa oikeaan kohtaan. Jos taas tökkää liian syvälle niin sitten mennään jo spinaaliin.

Mulle on jäänyt tosta puudutuksen laitosta kuitenkin semmonen ihme "muurahaisten juoksu" -tunne toiselle puolelle selkää, siis välillä aina tuntuu.. kuitenkin jo kolme vuotta synnytyksestä.
 
"kuuden äiti"
viimeisimmässä synnytyksessä(5kk sitten)mulla epiduraali auttoi vain hetken.kätilö soitti anestesialääkärille josko olis tullu spinaalia laittamaan mutta oli vain käskenyt vetää katetria pari senttiä ulospäin....No sitä ei sit enää kerenny tehdä kun alkoi yhtäkkiä ponnistuttaa...
 
Mulla epiduraali auttoi ekassa alatiesynnytyksessä erinomaisen hyvin, mutta toisessa ei oikein ollenkaan. Jälkimmäisessä synnytyksessä annettiin kaks kertaa maksimisatsi, mutta vähän ennen ponnistusvaihetta letkut otettiin kokonaan irti, kun hyötyä ei ollut. Oli siinä sitten kiva ponnistaa, kun alapään puudutekaan ei ehtinyt alkaa kunnolla vaikuttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;25021598:
Mulle laitettu 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei auttanut YHTÄÄN! Se kamala painontunne jäi, joka oli pahinta koko synnytyksessä. Spinaali on sen sijaan auttanut 3 krt täydellisesti.
Minä taas koin, että se oli hyvä kun se painontunne jäi ja kivut hävisi.
 
Ei toimi minullakaan, annettu ekassa ja kolmannessa synnytyksessä. Neljännessä yritettiin mutta ei useista yrityksistä huolimatta löytänyt oikeaa paikkaa (yritti noin 5 kertaa) ja kärsin sitten helvetillisistä "viiltokohtauksista" kolme kk, eli oikeasta pakarasta lähti viiltävä ja kylmä kipu yhtäkkiä ja päätyi takaraivolle.

Kerran annettu spinaali (hätäsektiossa) ja se toimi.
 
Ekassa synnytyksessä auttoi. Tokassa ei sitten toiminutkaan. Kätilö itse kysyi multa että auttaako ollenkaan, ja totesi hetken päästä että "sulla ei nyt taida epiduraalista olla apua. Haluatko jotain vielä ennen ponnistusvaihetta?" Vetelin kaksin käsin ilokaasua ja olin itseäni tsempannut koko ajan että eiköhän se epi kohta ala vaikuttamaan. Synnytyksen jälkeen huomasin suihkussa että vasemman reiden iho oli puutunut, joten tällä kertaa epin laitto oli epäonnistunut (eli puuduteaine ei ollut levinnyt tarpeeksi laajalle alueella epiduraalitilassa). Katsotaan mitä ehdin saamaan kun kolmas lähtee syntymään,,,
 

Yhteistyössä