Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mulla ei ole ulkoilupukua myöskään, eikä ihan heti tule. No sen myönnytyksen olen tehnyt, että kovimmille pakkasille ostin kirpparilta toppahousut.
Goretex vaatteet ja vaelluskengät on niin auttamattoman rumia, että en halua sellaisia pukea päälleni. Mä pärjään ihan hyvin muunlaisella vaatetuksella. Tietysti sitä hiukan leikkipuistoissa erottuu mammajoukosta...
No päätin jo ajat sitten, että en aio lapsen saanninkaan jälkeä mammautua. Eli haluan olla edelleen naisellinen

Ymmärrän kyllä hyvin, jos joku tekee toisenlaisen valinnan.
Eikö edes vähän v*tuta, kun seisoskelee jo vähän pakastavaan päin olevassa tihkusateessa ja tuiskutuulessa esim. farkuissa, saapikkaissa ja villatakissa? Sinnittelin aika pitkään tuollaisissa vermeissä itsekin, kunnes "nöyrryin" ostamaan kunnon ulkoiluvaatteet.
Ja tuli todettua, että kyllä niitä tosi hyvännäköisiäkin ulkoiluvaatteita on kaupan, sen kun lähtee tutkimaan valikoimaa. Ei sitä tarvitse kulkea missään pussitoppahousuissa ja rumassa jahtitakissa canadabootsit jalassa.
Ulkoilusta on tullut niin paljon miellyttävämpää, kun on kunnon vaatteet. Enkä harmi kyllä ole "mammautunut" tuon hurjan rohkean tekoni jälkeen yhtään sen enempää, muulloin näytän yhtä tyylikkäältä ja naiselliselta kuin aiemmin. Taitaa monilla olla jonkin sortin itsetunto-ongelma, kun pelkää naisellisuutensa kaatuvan siihen paikkaan, kun ottaa korkkarit pois jalasta ja pitäisi laittaa soveltuvampaa kenkää tilalle.