Onko muita joilla ei ole mitään goretex ulkoiluvaatteita tai vaelluskenkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antimama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antimama

Vieras
Mulla nimittäin ei ole,eikä tule. Jos mennään puistoon niin miksi mulla pitäisi olla ulkoilupuku päällä? En mä muraa siellä maassa tai laske liukumäkeä. Meillä ei myöskään lähdetä ulos jos on huono keli en näe mitään järkeä lähtee sateeseen seisomaan kun sisälläkin voi olla. Talvella lasketaan yhdessä kyllä pulkkamäkeä,mutta siihenkään en tartte mitään ulkoiluvaatteita vaan ihan farkut ja villakangastakki toimii ihan hyvin. Kaiken lisäksi kuka hullu maksaa jonkun 500? jostain ulkoilutakista?

sulla ei selvästikään ole koiraa :D lapsen kanssa voi leikkiä sisälläkin mut koira on käytettävä säästä riippumatta ja se on tosi miellyttävää ettei kastu silloin läpimäräksi :) vie vähän lenkkeilyfiilistä jos jalat on märät ekan minuutin jälkeen.

Mulla ei ole ulkoilupukua myöskään, eikä ihan heti tule. No sen myönnytyksen olen tehnyt, että kovimmille pakkasille ostin kirpparilta toppahousut.
Goretex vaatteet ja vaelluskengät on niin auttamattoman rumia, että en halua sellaisia pukea päälleni. Mä pärjään ihan hyvin muunlaisella vaatetuksella. Tietysti sitä hiukan leikkipuistoissa erottuu mammajoukosta...
No päätin jo ajat sitten, että en aio lapsen saanninkaan jälkeä mammautua. Eli haluan olla edelleen naisellinen :)
Ymmärrän kyllä hyvin, jos joku tekee toisenlaisen valinnan.

Kyllä mulla kengät on, mutta pukua ei vielä ole. Ostan kyllä, kunhan mieleisen ulkoiluasun löydän. On se kivampi lenkkeillä siihen tarkoitetussa asussa esim. tällaisella syyssäällä, kuin farkuissa ja takissa, joka ei yhtään hengitä. Enkä mä aio itseäni kipeäksi maksaa saadakseni sellaisen puvun.

mulla ei ole. Mutta en sanoin että ei tule, voi tullakin. No mun vaatemenot on vuodessa jotain max 500E taitaa viimevuosina VOINUT olla jopa alle 200 e. Joten ei kanskaan mitään goretexejä ostella. Mutta ulkoilen kyllä. 15e:n tuulipuku menee täydestä ja kun kastuu, sen saa kuivaksi. Lidlin sadetakki, varmaan jotain 10 e kovassa käytössä myös. jne...

Alkuperäinen kirjoittaja antimama:
Mulla nimittäin ei ole,eikä tule. Jos mennään puistoon niin miksi mulla pitäisi olla ulkoilupuku päällä? En mä muraa siellä maassa tai laske liukumäkeä. Meillä ei myöskään lähdetä ulos jos on huono keli en näe mitään järkeä lähtee sateeseen seisomaan kun sisälläkin voi olla. Talvella lasketaan yhdessä kyllä pulkkamäkeä,mutta siihenkään en tartte mitään ulkoiluvaatteita vaan ihan farkut ja villakangastakki toimii ihan hyvin. Kaiken lisäksi kuka hullu maksaa jonkun 500? jostain ulkoilutakista?

ei kyllä tarvi välttis noin paljoa maksaa, tolla saa hyvinkin jo koko puvun

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
sulla ei selvästikään ole koiraa :D lapsen kanssa voi leikkiä sisälläkin mut koira on käytettävä säästä riippumatta ja se on tosi miellyttävää ettei kastu silloin läpimäräksi :)

Itseasiassa meillä on koira,mutta sateenvarjon alla sen voi lenkittää. Tosin meillä on chihuahua joka juoksee nopeesti tohon nurmikolle ja siitä takaisin sisään :D Tuntuu että puistoissa saa katseita kun goretex-mamat kun tulen sinne villakangastakissa ja usein koroissa tai saappaissa.

itselläni on goretex kengät mutta vain siksi että ostin hyvästä alesta ja ovat näillä säillä kivemmat pihalla kuin lenkkarit. Tavallinen tuulipuku sen seurana,sekin alesta, eli ei näille ulkoilu tamineille tullut hintaa kuin reilu 50 e. Ja tosiaan kuka hullu ostaa 500 e takin !!!

Viittäsataa en ole koskaan ulkoilutakista maksanut, mies maksoi yhdestä omastaan melkein tuon, on sellainen päällystakki, minkä alle menee pikkutakkikin. Goretex versio löytyy kyllä itseltänikin. Itse vedän kyllä pulkkamäkeen goretex housut päälle, eipä kastu siinä hommassa. Farkut on aika ikävät, kun lunta tunkee lahkeensuusta sisään ja housut kostuu. 13 vuotta sitten tuli esikoisen kanssa testattua =) Sen jälkeen olen panostanut pukeutumiseen, mikä on hyvä olosuhteisiin.

Vaelluskenkiä minulta ei löydy, mutta gore-tex kenkiä kuitenkin. Eivät ne ulkonäöltään erotu, mutta ovat mitä parhaimmat loskakeleille. Sää päivän mittaan voi muuttua, oli kerrankin aika hassunnäköistä kaupungin keskustassa, kun ihmiset virittelivät muovikasseja jalkoihinsa yms., kun aamun kovien pakkasten jälkeen oli iltapäivällä lähemmäs 10 astetta lämmintä ja kadut lainehtivat vedestä.

Kyllä mulla on, koska en tahdo vain seistä tumput suorana jonkun katoksen alla värjöttelemässä ja varoa ettei kengät kastu. Ja olen kyllä omistanut ja kauan ennen lapsen syntymää jo pelkästään työmatkojen tekoa varten. Toiset haluaa liikkua välittämättä pienistä sateista ja tuulista ja varomatta koko ajan. Ja lapsellanikin oli tylsää jos minä aina vain seisoisin jossain syrjässä. Sitä paisti kyllä 500 euroa saa kulutettua paljon huonompinkin tarkoituksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos se villakangastakki+farkut + korot on sulle hyvä vaatetus leikkipuistoon, niin SO? Miksi haet täällä sille jonkinlaista huomiota?

Tietääksen tämä on keskustelupalsta..haen vertaistukea? Harvemmin tuolla leikkipuistossa näkee äitejä farkuissa ja villakangastakeissa..

Musta kunnon ulkoilupuku päällä on vaan yksinkertaisesti miellyttävämpää ulkoilla. Ei tuu kylmä, kun tuuli ja kosteus ei pääse läpi, ja olo on ns. notkeampi. Mä tosin puuhailen pojan kanssa kaikenlaista puistossa, en vain seisoa törötä paikallani.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mulla ei ole ulkoilupukua myöskään, eikä ihan heti tule. No sen myönnytyksen olen tehnyt, että kovimmille pakkasille ostin kirpparilta toppahousut.
Goretex vaatteet ja vaelluskengät on niin auttamattoman rumia, että en halua sellaisia pukea päälleni. Mä pärjään ihan hyvin muunlaisella vaatetuksella. Tietysti sitä hiukan leikkipuistoissa erottuu mammajoukosta...
No päätin jo ajat sitten, että en aio lapsen saanninkaan jälkeä mammautua. Eli haluan olla edelleen naisellinen :)

Eikö edes vähän v*tuta, kun seisoskelee jo vähän pakastavaan päin olevassa tihkusateessa ja tuiskutuulessa esim. farkuissa, saapikkaissa ja villatakissa? Sinnittelin aika pitkään tuollaisissa vermeissä itsekin, kunnes "nöyrryin" ostamaan kunnon ulkoiluvaatteet.

Ja tuli todettua, että kyllä niitä tosi hyvännäköisiäkin ulkoiluvaatteita on kaupan, sen kun lähtee tutkimaan valikoimaa. Ei sitä tarvitse kulkea missään pussitoppahousuissa ja rumassa jahtitakissa canadabootsit jalassa. ;)

Ulkoilusta on tullut niin paljon miellyttävämpää, kun on kunnon vaatteet. Enkä harmi kyllä ole "mammautunut" tuon hurjan rohkean tekoni jälkeen yhtään sen enempää, muulloin näytän yhtä tyylikkäältä ja naiselliselta kuin aiemmin. Taitaa monilla olla jonkin sortin itsetunto-ongelma, kun pelkää naisellisuutensa kaatuvan siihen paikkaan, kun ottaa korkkarit pois jalasta ja pitäisi laittaa soveltuvampaa kenkää tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mila:

Eikö edes vähän v*tuta, kun seisoskelee jo vähän pakastavaan päin olevassa tihkusateessa ja tuiskutuulessa esim. farkuissa, saapikkaissa ja villatakissa? Sinnittelin aika pitkään tuollaisissa vermeissä itsekin, kunnes "nöyrryin" ostamaan kunnon ulkoiluvaatteet.

Ja tuli todettua, että kyllä niitä tosi hyvännäköisiäkin ulkoiluvaatteita on kaupan, sen kun lähtee tutkimaan valikoimaa. Ei sitä tarvitse kulkea missään pussitoppahousuissa ja rumassa jahtitakissa canadabootsit jalassa. ;)

Ulkoilusta on tullut niin paljon miellyttävämpää, kun on kunnon vaatteet. Enkä harmi kyllä ole "mammautunut" tuon hurjan rohkean tekoni jälkeen yhtään sen enempää, muulloin näytän yhtä tyylikkäältä ja naiselliselta kuin aiemmin. Taitaa monilla olla jonkin sortin itsetunto-ongelma, kun pelkää naisellisuutensa kaatuvan siihen paikkaan, kun ottaa korkkarit pois jalasta ja pitäisi laittaa soveltuvampaa kenkää tilalle.

Mä en vaan vieläkään tajua tätä suomalaista mentaliteettia ; ulos satoi tai paistoi. Meillä ei ulkoilla mikäli keli ei ole suotuisa. Osallistun kyllä leikkipuistossa lapsen leikkeihin mutta en mä siellä kiipelytelineessä roiku,ei se mun mielestä ole vanhemman tehtävä leikkiä sen lapsen kanssa vaan lapset leikkii keskenään. Näin ulkomailla asuneena naurattaa tämä suomen meininki välillä.

Aikamoisia cityihmisiä täällä tuntuu olevan, ja gore-tex vaatteiden omistus ei ole mikään merkki mammautumisesta... Mulla oli kunnon goretex varustus jos paljon ennen lapsen saamista, siitä syystä että olemme ulkoilmaihmisiä ja saatamme viettää koko päivän ulkona harrastustemme parissa. Silloin kunnon vedenpitävät vaatteet on ainoa mahdollisuus. Ja mitä hintaan tulee niin olen ostanut esim haglöfsin täysin vedenpitävän huipputakin partiokaupan alerekista 175e. Pieni investointi ottaen huonioon että tuota takkia saa käyttää piiiitkän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkosuomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:

Mä en vaan vieläkään tajua tätä suomalaista mentaliteettia ; ulos satoi tai paistoi. Meillä ei ulkoilla mikäli keli ei ole suotuisa. Osallistun kyllä leikkipuistossa lapsen leikkeihin mutta en mä siellä kiipelytelineessä roiku,ei se mun mielestä ole vanhemman tehtävä leikkiä sen lapsen kanssa vaan lapset leikkii keskenään. Näin ulkomailla asuneena naurattaa tämä suomen meininki välillä.

Mä ainakin tarvitsen edes pienen happihyppelyn joka päivä ja hyvää se tekee kyllä meidän lapsillemmekin. Ei mekään nyt kaatosateessa ulos lähdetä, mutta ei meitä kostea ja tuulinen syyssää saa sisällä pysymään.

Kengät on mutta pukua ei. On mulla joku eräasu mutta ei se gorea ole.
Kotipihalla olen useimmiten toppahaalarissa jonka lähinnä pihahommia (lumityöt) varten hommasin.
Koiraa lenkkeilytän erävermeissä tai ihan hupparilinjalla ollaan vielä tähän aikaan vuodesta.
Lenkille puetaan asianmukainen alusvaatekerta ja päällä hengittävä tuulari ja tarvittaessa välissä joku fleesesysteemi jos oikein kylmää.

Jalkineet on ne goret paitsi lumitöissä käytän karvakumppareita.

Yhteistyössä