onko muita joiden mies ei tee kotona mittään muuta kun makaa sohvalla?

• Viestiketjun aloittaja "mami76"
  • Ensimmäinen viesti
Mun EX ei tehnyt mitään kotona. Ei vaikka pyysin, ei vaikka käskin. Siksi onkin ex, mulle tuli mitta täyteen kodinhengettären pestiä kun oli duunit ja lapsikin hoidettavana.
Paljon helpompaa nyt yksin vaikka taloudellisesti onkin tiukempaa. Enää olen yhden lapsen yh, en kahden :xmas:

"vieras"
Tekeekö noi hommat oma -aloitteisesti? Meillä ei tehdä noitakaan ilman että sanon asiasta sata kertaa. Erota tuosta vätyksestä pitäisi mutta ei oikein raaski kun sillä ei sitten olisi mitään muuta paikkaa mihin mennä, asunto kun on mun nimissäni.

"mami76"
Mun EX ei tehnyt mitään kotona. Ei vaikka pyysin, ei vaikka käskin. Siksi onkin ex, mulle tuli mitta täyteen kodinhengettären pestiä kun oli duunit ja lapsikin hoidettavana.
Paljon helpompaa nyt yksin vaikka taloudellisesti onkin tiukempaa. Enää olen yhden lapsen yh, en kahden :xmas:
ja meillä täällä kuitenkin se kolme lasta minulla hoidettavana...argh..kyllä nuo ukot välillä osaa ottaa pannuun...

[QUOTE="vieras";27356050]Erota tuosta vätyksestä pitäisi mutta ei oikein raaski kun sillä ei sitten olisi mitään muuta paikkaa mihin mennä, asunto kun on mun nimissäni.[/QUOTE]

Nyt sit haloo, toi ei oo mikään syy olla toisen kanssa ja tuhlata elämänsä!

"mami76"
[QUOTE="vieras";27356050]Tekeekö noi hommat oma -aloitteisesti? Meillä ei tehdä noitakaan ilman että sanon asiasta sata kertaa. Erota tuosta vätyksestä pitäisi mutta ei oikein raaski kun sillä ei sitten olisi mitään muuta paikkaa mihin mennä, asunto kun on mun nimissäni.[/QUOTE]

siis ei.aina saapi sanoa noistakin vaikka hyvin tietää mitä täällä milloinkin pitäisi tehä

"vieras"
Mun ex ei maannut edes sohvalla,istui mielumminn jossain baarissa.

"mami76"
[QUOTE="vieras";27356082]Mun ex ei maannut edes sohvalla,istui mielumminn jossain baarissa.[/QUOTE]

tuo on kyllä mielestäni vielä pahempi jos ei pysy kotonakaan...!kotona on kuitenkin läsnä..heh..tai no läsnä ja läsnä..

"vieras"
[QUOTE="mami76";27356096]tuo on kyllä mielestäni vielä pahempi jos ei pysy kotonakaan...!kotona on kuitenkin läsnä..heh..tai no läsnä ja läsnä..[/QUOTE]

Sen takia onkin ex,tyhmä olin kun moisen kansa lapsen tein. Toisaalta poika on kyllä aivan ihana.

"karri"
Olin jossakin vaiheessa elämääni pahasti masentunut. Töiden jälkeen vain sohvalle loppuillaksi makaamaan. Silloinen tyttöystävä vinkui jatkuvasti että laiska paska olen kun vain makaan, ja minä koitin sanoa että ei ole ollenkaan hyvä olo olla.

Muija lähti ja tuttujen painostuksesta pääsin lääkärille joka määritteli minulle vakavan masennuksen, josta sitten myöhemmin selvisin.

Kaikki sai silloin luultavasti alkunsa työpaikan ilmapiiristä, rahahuolista ja kahden läheisen kuolemasta. Täydellinen elämäntapojen muutos voi saada sinunkin miehesi ylös sohvalta! Ravinnolla on usein iso osa väsymykseen.

justjoo
Ei todellakaan. Suurin osa nykymiehistä elää jo 2000 luvulla eikä jossain kivikaudella. Ex oli sellainen, että luuli että naiset tekee kotityöt kunhan hän vain elättää. Mutta ongelma tuli siitä, kun mua ei tartte elättää kun osaan itsekin tienata rahaa. Mä lähdin ja hän otti itselleen myöhemmin naisen, joka varmaan on tyytyväinen että mies luo elintasoa ja itse voi olla kotona vaikka lapset isoja jo. Ex ei ole tyytyväinen tuohonkaan tilanteeseen, kun ei oo koskaan mihinkään, saisi olla kun ei hänekään helppoa ole nykyaikana löytää naista joka tekee kaikki kotityöt. Tuo exän vaimoke on mukavakin vielä, mutta exä ei vain osaa sitäkään arvostaa.

"elli"
meillä kumpikin käy töissä, mutta minä olen se joka pesee pyykin, siivoaa,hoitaa pihatyöt ja huolehtii lakanoiden vaihdosta ja kaikesta mikä kotiin liittyy. Mies kyllä tyhjentää sillointällöin astianpesukoneen ja laittaa pyykkikoneen päälle/tyhjentää sen marinan ja valituksen kanssa. Kotiakaan ukko ei remontoi ja auton huollatan korjaamolla. Renkaat sentään osaa vaihtaa. Ja nyt alan olla toimettomaan ukkeliin täysin kyllääntynyt. Muuten kyllä on tosi ihana mies ja isä, mutta ton saamattomuuden kanssa menee hermo. En tiedä mikä auttaisi ja mitä tekisi....!?

"JepJep"
Tekee varmaan enemmän kun minä.
Paljon innokkaampi siivooman kunnolla, sillon kun siivotaan. Ja tiskit hoitaa sata kertaa paremmin kun mä.

Minä mielellään vähän hampsisin sieltä täältä, kun siltä tuntuu, ei kyllä asuta missään holtittomassa taloudessa silti.

älä ruikuta
[QUOTE="elli";27356984]meillä kumpikin käy töissä, mutta minä olen se joka pesee pyykin, siivoaa,hoitaa pihatyöt ja huolehtii lakanoiden vaihdosta ja kaikesta mikä kotiin liittyy. Mies kyllä tyhjentää sillointällöin astianpesukoneen ja laittaa pyykkikoneen päälle/tyhjentää sen marinan ja valituksen kanssa. Kotiakaan ukko ei remontoi ja auton huollatan korjaamolla. Renkaat sentään osaa vaihtaa. Ja nyt alan olla toimettomaan ukkeliin täysin kyllääntynyt. Muuten kyllä on tosi ihana mies ja isä, mutta ton saamattomuuden kanssa menee hermo. En tiedä mikä auttaisi ja mitä tekisi....!?[/QUOTE]
Kuka hoitaa laskujen maksun ja talouskirjanpidon tai tienaa enemmän???
Vaikka ukkos tekisi kaikki niin silti sä keksisit uutta maristavaa, usko pois.

Saamaton vätys
Vanha viestiketju, mutta pakko kommentoida edellistä kyseenalaistajaa. Meillä sama tilanne kuin edellä ja kulut kyllä maksetaan ihan puoliks. Eli mikään ei "oikeuta" siellä sohvalla makaamaan.

Miestä ei vaan kiinnosta mikään muu kuin televisio. Ja iPadin selaaminen. Jos tuun kotiin vaikka klo 20, ei ole tehnyt ruokaa itselleen ja lapsetkin on syöny vaan leipää. Nyt kun keskimmäinen 10-vuotias tyttö päivät kesällä kotona (miehen tytär) ei huolehdi että on mitään ruokaa tytöllekään.

Kaikki kotihommat jää mulle. Lasten kanssa on silloin kun mulla harrastus, muksut kattoo siis töllöä tai pelaa sen aikaa.

Meillä on nyt 5-vuotias yhteinen lapsi. Ehkä 3 kertaa näiden vuosien aikana käyny meidän kanssa uimassa mies. Pari kertaa kävelemässä.

Merkit oli toki havaittavissa jo heti alussa, mutta silloin oli muita tekijöitä joiden ajattelin aiheuttavan tuon flegmaattisuuden.

Sit odottaa kuitenkin että sytyn hänestä seksuaalisesti...

Lähteä pitäis, asennevamma tuo on eikä siitä valitettavasti miksikään muutu...

vierailija.
Tekeekö noi hommat oma -aloitteisesti? Meillä ei tehdä noitakaan ilman että sanon asiasta sata kertaa. Erota tuosta vätyksestä pitäisi mutta ei oikein raaski kun sillä ei sitten olisi mitään muuta paikkaa mihin mennä, asunto kun on mun nimissäni.
Mies raasloo laittaa sinut kuitenkin hoitamaan myös omat hommansa kotona. Olet ilmeisesti hänelle äidin korvike.

vierailija.
Vanha viestiketju, mutta pakko kommentoida edellistä kyseenalaistajaa. Meillä sama tilanne kuin edellä ja kulut kyllä maksetaan ihan puoliks. Eli mikään ei "oikeuta" siellä sohvalla makaamaan.

Miestä ei vaan kiinnosta mikään muu kuin televisio. Ja iPadin selaaminen. Jos tuun kotiin vaikka klo 20, ei ole tehnyt ruokaa itselleen ja lapsetkin on syöny vaan leipää. Nyt kun keskimmäinen 10-vuotias tyttö päivät kesällä kotona (miehen tytär) ei huolehdi että on mitään ruokaa tytöllekään.

Kaikki kotihommat jää mulle. Lasten kanssa on silloin kun mulla harrastus, muksut kattoo siis töllöä tai pelaa sen aikaa.

Meillä on nyt 5-vuotias yhteinen lapsi. Ehkä 3 kertaa näiden vuosien aikana käyny meidän kanssa uimassa mies. Pari kertaa kävelemässä.

Merkit oli toki havaittavissa jo heti alussa, mutta silloin oli muita tekijöitä joiden ajattelin aiheuttavan tuon flegmaattisuuden.

Sit odottaa kuitenkin että sytyn hänestä seksuaalisesti...

Lähteä pitäis, asennevamma tuo on eikä siitä valitettavasti miksikään muutu...
Näköjään syy on tullut selväksi, miksei miehen aikaisempi liittokaan kestänyt.

vierailijax
Se joka on kotona kaiketi päivät niin joutaa tekemään ne kotityöt. Ihme vitun nillitystä että miehen pitäisi sen lisäksi että elättää perhettä ja myös sitä kotona loisijaa niin tehdä vielä puolet kotitöistäkin!
Ootte ihania kermaperseakkoja kun mikään ei vittu riitä.. Itse jos vain voisin olla koti-isänä niin tottakai hoitaisin kotona kaikki kotihommat, ei tulisi mieleenkään alkaa nalkuttamaan sille joka käy töissä että pitäisi hoitaa puolet munkin hommista..

Se joka on kotona kaiketi päivät niin joutaa tekemään ne kotityöt. Ihme vitun nillitystä että miehen pitäisi sen lisäksi että elättää perhettä ja myös sitä kotona loisijaa niin tehdä vielä puolet kotitöistäkin!
Ootte ihania kermaperseakkoja kun mikään ei vittu riitä.. Itse jos vain voisin olla koti-isänä niin tottakai hoitaisin kotona kaikki kotihommat, ei tulisi mieleenkään alkaa nalkuttamaan sille joka käy töissä että pitäisi hoitaa puolet munkin hommista..

Kotityöt kuuluu molemille.ilman muuta kotona oleva tekee ne kotiaskareet mitä kotona on toisen poissa ollessa,mutta sitä sotkua vaan kertyy lasten kanssa iltaan asti. Mielestäni siinä vaihees kun toinen tulee töistä niin jatketaan yhdessä kodin ylläpitämistä. Jos oisit koti isänä niin huomasit ettet jaksa 24/7 yksin pyörittää lapsitaloutta,helpompaa se on töissä olla se 8h

Yhteistyössä