Onko muita, joiden mielestä reilusti ylipainoiset ihmiset ovat jokseenkin laskoja ja/tai saamattomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä!:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kyllä näin ajattelen: lihavat ovat saamattomia ja laiskoja. Ja onneksi rehellinen ja ylipainoinen ystäväni tämän ihan tunnustaakin. Että ei se perse sohvalta irtoa ja käsi lappaa herkkuja suuhun. Mutta suuntahan voi olla aina parempaan.

Mä olen laiska liikkumaan urheilumielessä, mutta ei se musta tee joka asiassa laiskaa ja saamantonta.

Vastasin vain kysymykseen.

Ja mä vastasin, että noin ei todellakaan aina ole.

No ei mulle laihdutus ja liikunta ole mitään arkoja aiheita, ihan vapaasti niistä voi puhua :) Mutta mitäs sit, kun joutuu syömään sellaisia lääkkeitä, mitkä kerää nestettä eli turvottaa ja vielä lisää ruokahalua ja sitä kautta lihottaa? Mulla on esimerkiks tuo mirtatsapiini - mikä on ihan tunnettu lihottaja - unilääkkeenä. Olen syönyt sitä jo useita vuosia unettomuuteen. Kokeiltu on muut lääkkeet, se on sit joko tuo tai täydellinen unettomuus. että ei ole paljoo vaihtoehtoja. Voin kertoa että muutaman vuorokauden valvominen putkeen saa päänupin ihan kivasti sekaisin :/

Kyllä näin ajattelen: lihavat ovat saamattomia ja laiskoja. Ja onneksi rehellinen ja ylipainoinen ystäväni tämän ihan tunnustaakin. Että ei se perse sohvalta irtoa ja käsi lappaa herkkuja suuhun. Mutta suuntahan voi olla aina parempaan.

Mä olen laiska liikkumaan urheilumielessä, mutta ei se musta tee joka asiassa laiskaa ja saamantonta.

Kun mun mielestä on, se on se mun mielipide eikä se siitä muutu vaikka miten mussutat siinä. Ei se mun mielipidettä tai ajatusmaailmaa muuta, vaikka kolmekymmentä läskiä tässä nyt alkaisi selittämään, miten aktiivisia he ovat. Minä ajattelen, että eivät ole. Ei kai tässä tarvitse mielipiteistä alkaa vääntää?

Kun mun mielestä on, se on se mun mielipide eikä se siitä muutu vaikka miten mussutat siinä. Ei se mun mielipidettä tai ajatusmaailmaa muuta, vaikka kolmekymmentä läskiä tässä nyt alkaisi selittämään, miten aktiivisia he ovat. Minä ajattelen, että eivät ole. Ei kai tässä tarvitse mielipiteistä alkaa vääntää?

Sä et sitten vissiin tainnut lukia mun vastausta ajatuksella. Se, että mä olen laiska liikkumaan urheilumielessä ei poista sitä, että mä opiskelen ja käyn töissä. Ei mun mielestä kovin laiskaa.

Mutta väkytä mitä tahdot.

Sä et sitten vissiin tainnut lukia mun vastausta ajatuksella. Se, että mä olen laiska liikkumaan urheilumielessä ei poista sitä, että mä opiskelen ja käyn töissä. Ei mun mielestä kovin laiskaa.

Mutta väkytä mitä tahdot.[/quote]

:D En mä väkytä, vaan sanon mielipiteeni ja vastaan ap:n kysymykseen. Siis mä en nyt ihan ymmärrä, että miten sä tähän nyt liityt. Ai sä valkkaat tästä ketjusta myöntävät vastaukset ja aloitat tykityksen sun aktiivisesta elämästä. Voi kiesus.
En mä lue sun vastausta ajatuksella, koska mä en tullut keskustelemaan mun mielipiteistä, mä tulin vaan vastaamaan ap:n kysymykseen. Sä voit käydä vaikka kymmenessä jumpassa päivässä, mutta se ei muuta mun mielipidettä: kyllä, lihavat ovat minusta saamattomia ja laiskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
:D En mä väkytä, vaan sanon mielipiteeni ja vastaan ap:n kysymykseen. Siis mä en nyt ihan ymmärrä, että miten sä tähän nyt liityt. Ai sä valkkaat tästä ketjusta myöntävät vastaukset ja aloitat tykityksen sun aktiivisesta elämästä. Voi kiesus.
En mä lue sun vastausta ajatuksella, koska mä en tullut keskustelemaan mun mielipiteistä, mä tulin vaan vastaamaan ap:n kysymykseen. Sä voit käydä vaikka kymmenessä jumpassa päivässä, mutta se ei muuta mun mielipidettä: kyllä, lihavat ovat minusta saamattomia ja laiskoja.

Sä saat sanoa oman mielipiteesi, mutta mä en? Hienoa.

:D :D Miksi sä sanot sen "mun ketjuun", viitaten mun tekstiin? Mulla on sulle vinkki: laihduta, se auttaa tuohon sun vaivaasi.

:D :D Miksi sä sanot sen "mun ketjuun", viitaten mun tekstiin? Mulla on sulle vinkki: laihduta, se auttaa tuohon sun vaivaasi.

Niin mihin vaivaan? Siihen, että mun sitten annetaan kertoa mun oma mielipide?

Niin mihin vaivaan? Siihen, että mun sitten annetaan kertoa mun oma mielipide?[/quote]

Nyt pitää vielä sanoa lopuksi, että mielestäni lihavat ovat laiskuuden ja saamattomuuden lisäksi vielä tyhmiäkin. :D

Oon reilusti alipainoinen ja jokseenkin laiska ja saamaton.

Ei minusta reilu ylipaino kerro ihmisestä mitään muuta, kuin että hän arvostaa syömistä ja hyvää ruokaa enemmän kuin esim. liikunnan tuottamaa nautintoa tai timmiä ulkonäköä. Eikä siinä musta ole mitään pahaa, kunhan sen tunnustaa itselleen eikä kuvittele, että voi kuvainnollisesti sekä säästää että syödä kakun.

Mä olen kaukana laiskasta tai saamattomasta ja tämän voi allekirjoittaa ihan jokainen joka mut tuntee. Mutta selkärankaa mulla ei ole suunnilleen lainkaan. Ja siinä syy kiloihini(kin), tekee mieli mässyttää karkkia ja herkkuja, eikä vaan ole luontoa kieltää niitä itseltään.

Enkä mä kyllä oikein kunnollista (sii ei-hyötyliikuntaa) liikuntaakaan harrasta. Siinä mielessä olen juu laiska ja saamaton. Kun on niin paljon muuta (mukamas tärkeämpää) tekemistä koko ajan, ei malta käyttää aikaa esim. kuntosalille. Telkkarin katseluun tuo aika ei kuitenkaan todellakaan ole.

Niin mihin vaivaan? Siihen, että mun sitten annetaan kertoa mun oma mielipide?

Nyt pitää vielä sanoa lopuksi, että mielestäni lihavat ovat laiskuuden ja saamattomuuden lisäksi vielä tyhmiäkin. :D[/quote]

Ja tyhmyys tiivistyi edellisen vastauksessa.

Lihavuuteen auttaa laihdutus, mutta mikä ihme auttaa tuohon sinun vaivaasi!?!

No ei välttämättä. Jotku lihoo tosi helposti ja ei pysty hallitsemaan makeanhimoa. Mulla tähän auttoi karppaus vaikken koskaan oo ylipainoinen ollukkaan :) Mut varmasti olisin jos en karppais, sillä lihoon virallisista suosituksista.

Sit on tietty jotain lääkkeitä jotka lihottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No ei välttämättä. Jotku lihoo tosi helposti ja ei pysty hallitsemaan makeanhimoa. Mulla tähän auttoi karppaus vaikken koskaan oo ylipainoinen ollukkaan :) Mut varmasti olisin jos en karppais, sillä lihoon virallisista suosituksista.

Sit on tietty jotain lääkkeitä jotka lihottaa...

Niin ja laiska ja saamaton oon mäkin vaikken lihava ookaan :D

Sanotaan nyt vielä sitten tähän, että mulla on ylipainoa ihan liikaa - reilusti. Mutta laiskaa ja saamatonta musta ei saa tekemälläkään.

Uin kolmesti viikossa kilometrin. Joka ikinen aamu huolehdin lasten aamutoimista ja hoidan poikatriomme kouluun ja hoitoon, suuntaan töihin, jossa olen sitten täyden työpäivän vaativissa asiantuntijatehtävissä. 4 kertaa viikossa kuskaan iltaisin ja viikonloppuisin lapsia harrastuksiinsa, joka ikinen ilta osallistun lasten läksyjen tekemiseen, esikoisella add ja läksyt jäävät tekemättä, ellei niitä valvo istumalla vieressä, ekaluokkalaisella kielenkehittymisen viivästymä, ei lue vieläkään, joten vaatii myös paljon työtä kotona. Tähän päälle sitten vielä lasten terapiakäynnit ja isoäiti, joka on sairas, ja josta pitää huolehtia. Ja täytyyhän pestä pyykit, laittaa ruokaa, siivota ja viettää aikaa niiden lastenkin kanssa. Omaa aikaa on tuskin koskaan, saati sitten puolisoiden keskinäistä aikaa.

Ja muuten, juttelin painoasioista työterveydenhoitajan kanssa, hän oli vakaasti sitä mieltä, että laihduttaminen ei ole kohdallani mitenkään ajankohtaista erittäin raskaan elämäntilanteen vuoksi.

Niin ja minä olen nimenomaan lohtusyöjä, kun stressi painaa herkut maistuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Etkö ole koskaan kuullut sellaisista sairauksista, jotka estävät liikkumisen?

Uskon kuitenkin että suurin osa ylipainosta johtuu vaan liiasta syömisestä.

No mikäs tämän aloituksen otsikko olikaan... laiskoja ja saamattomia. Miten liika syöminen liittyy laiskuuteen ja saamattomuuteen? Kärvistelisitkö itse koko loppuelämäsi pelkällä rehulla, jos et pystyisi liikkumaan?

Yhteistyössä