Onko muita isiä jotka käy töissä ja sen takia ei auta kotitöissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mun mies on just tommonen.eilen laitoin noi kaks muksua samaan aikaan suoihkuun ja tietty sieltä tuli meteliä niin äijä sohvalta rupes valittaa että ne pitää ottaa pois sieltä...se ei eväänsä liikuttanut,kuhan mulle sano..
sanoin että vois sekin niitä hoitaa kun on kerran siittänykkin!
Se ei ikinä auta mua lasten kanssa,kotitöissä (ehkä 3 kertaa kuukaudessa huuhtelee tiskit kun mä tiskaan)

Mut sehän käy TÖISSÄ!!

Pitää varmaan munkin lopettaa lasten hoito klo:15.30 =)

No mulla on täällä sellainen, vaikka itse käyn töissä. En tiedä mitä tuolle tekisin. Eilen nolotti kun päivähoitaja naureskeli miten lapset oli leikkiny kotia ja sieltä oli kuulunut, että ei miehet siivoa. Ei ole vaikea arvata kenen kakaran suusta se totuus tuli :(.

Ei auta lasten hoidossa, ei kodinhoidossa, nukkuu aina vapaina/lomina niin pitkään kuin tahtoo..eikä silloinkaan tee mitään.Nurmikon se leikkaa kun jaksaa..kaljaa ja viinaa se jaksaa juoda kavereittensa kanssa vaikka kuinka olisi väsy..ainiin,mut sillä on niin raskas työ..lisäksi menee muutenkin menojaan kuinka tahtoo..lisäksi haukkuu minua huoraksi,lehmäksi jne. itse se on lihonnut kaljamahaiseksi punakaksi pöhöksi..itse pidän itsestäni huolta vaikkei omaa aikaa ole yhtän, paitsi yöllä hetki kun lapset olen laittanut nukkumaan..jos sanon että on raskasta tms. niin sitten tulee kehoitus että muuta pois, pidä turpas kiinni jne.

No tottahan se on, et mä tätä huushollia ja muksuja pyöritän lähes tulkoon yksin. Aamupalasta iltaunille. Mies kun ei tee ihan vaan sitä 8h päivässä, et se ei todellakaan kerkiä ja kotona ollessa suon hällekkin sen lepohetken. Mutta kyllä se sitten auttaakin kun pyydän. Se vika siinä on, ettei ihan aina hoksaa, et hänkin vois nyt jotain tehdä :whistle:
Mut ei sentä ajattele, niin et mun tarvis KAIKKI tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mies on just tommonen.eilen laitoin noi kaks muksua samaan aikaan suoihkuun ja tietty sieltä tuli meteliä niin äijä sohvalta rupes valittaa että ne pitää ottaa pois sieltä...se ei eväänsä liikuttanut,kuhan mulle sano..
sanoin että vois sekin niitä hoitaa kun on kerran siittänykkin!
Se ei ikinä auta mua lasten kanssa,kotitöissä (ehkä 3 kertaa kuukaudessa huuhtelee tiskit kun mä tiskaan)

Mut sehän käy TÖISSÄ!!

Pitää varmaan munkin lopettaa lasten hoito klo:15.30 =)

Mun mieheni oli tollanen. Kerran sitten sain tarpeekseni ja olin jo lähdössä pojan kanssa johonkin muualle kun se tajusi että tosiaan ei oo oikein että mä olen vastuussa 24/7 ja hän sais olla vapaana työn jälkeen. Mä teen enemmän, mutta koska lapsi on hänen ja hän täällä asuu niin saa tehdä kotonakin hommia.

Ei tollaisia ukkoja kannata katsella. Minun mies osallistuu kotitöihin ja usein tekee illalla vaikka lasagnen seuraavaksi päiväksi meille valmiiksikin. Olen nyt kahden pienen lapsen kanssa hoitovapaalla ja hän käy töissä. Hänkin on myöntänyt, että helpommalla siellä töissä pääsee.
Vaihtoon vaan, maa on täynnä mukavia miehiä!

Me käydään kumpikin töissä ja tehdään se mitä jaksetaan (eli ei suunnilleen mitään) nyt sen huomaa kun itse palasi töihin, että ei siihen harjanvarteen ole kovin mukava tarttua työpäivän jälkeen. Ymmärrän miestäni poaremmin ja lasten kanssa jaksan touhuta tosi hyvin jne. mutta siivoaminen ei kiinnosta yhtään. en anna sen stressata, koska elämässä on muutakin ja koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, joten ei kannata stressata olemattomalla asialla.

Miehellä ei ole mitään kiinnostusta perusjuttuihin kuten pyykinpesuun ja siivoukseen. Jos saisin sen motivoituakin johonkin, niin jälki ei sitten kelpaa, koska eihän sillä ole Pirttihirmun mielestä mitään näkemystäkään asiasta. Koska mäkin olen töissä, asia ratkaistiin niin että meillä käy siivooja 2 krt/kk (60 % verovähennyksen johdota todellinen kustannus 50 e /kk!) ja muista asioista täytyy edelleen neuvotella tapauskohtaisesti. Mutta varmasti en ikinä saa miestä esim. oma-alotteisesti siivoamaan jotain vessanpyttyä. Ei se näe, että on tarvis.

meilläkin alkuun oli niin että mun olis pitänyt tehdä kaikki kotityöt ja illat vielä yksin hoitaa lapsia kun mies on niin väsynyt kun käy töissä. No kaikki muuttui kun menin töihin ja mies jäi kesälomalle. Hah, annoin samalla mitalla takas ;) En pistänyt tikkua ristiin kun tulin kotiin töistä. Sit keskusteltiin pitkään ja hartaasti. Mies pyysi anteeksi ajattelemattomuuttaan. Ja nyt tehdään kaikki puoleksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Ei auta lasten hoidossa, ei kodinhoidossa, nukkuu aina vapaina/lomina niin pitkään kuin tahtoo..eikä silloinkaan tee mitään.Nurmikon se leikkaa kun jaksaa..kaljaa ja viinaa se jaksaa juoda kavereittensa kanssa vaikka kuinka olisi väsy..ainiin,mut sillä on niin raskas työ..lisäksi menee muutenkin menojaan kuinka tahtoo..lisäksi haukkuu minua huoraksi,lehmäksi jne. itse se on lihonnut kaljamahaiseksi punakaksi pöhöksi..itse pidän itsestäni huolta vaikkei omaa aikaa ole yhtän, paitsi yöllä hetki kun lapset olen laittanut nukkumaan..jos sanon että on raskasta tms. niin sitten tulee kehoitus että muuta pois, pidä turpas kiinni jne.

:hug: Mitäs jos tekisit saman kun mä. Aikani jaksoin ja tosiaan yks päivä otin ja aloin järjestää lähtöä kehotuksen perään. Käskin miettiä haluaako se perheen vai ei. Aivan tosissaan olin lähössä ja kyydinkin saanut jo. Pelästyi se sen verran että alkoi miettiä käytöstään. Mutta tietää että seuraava kerta tarkottaa lähtöä ilman varotteluja. En mä kokonaan ollu lähössä, mutta ottamassa aikalisää ja mietintätaukoa. Joskus niitä ukkoja pitää potkasta kunnolla ja panna tiukille.

Alkuperäinen kirjoittaja ttv:
meilläkin alkuun oli niin että mun olis pitänyt tehdä kaikki kotityöt ja illat vielä yksin hoitaa lapsia kun mies on niin väsynyt kun käy töissä. No kaikki muuttui kun menin töihin ja mies jäi kesälomalle. Hah, annoin samalla mitalla takas ;) En pistänyt tikkua ristiin kun tulin kotiin töistä. Sit keskusteltiin pitkään ja hartaasti. Mies pyysi anteeksi ajattelemattomuuttaan. Ja nyt tehdään kaikki puoleksi.

mä ajattelin tehdä saman tempun kun mies pitää 2 viikkoa isäkuukautta. mulla on samaan aikaan kesäloma! sanoin ukolle, et mä lomailen ja sä hoidat lasta. saas nähdä alkaako ruikuttamaan apua! ;-)

Jep,meiltä myös löytyy tämmöinen paskiainen.Vauva on pulloruokinnassa,ja mies ei koskaan syötä vauvaa yöllä,koska ei sit jaksa kuulema nousta kahdeksaksi aamulla töihin.On se vaan kumma että minun pitää jaksaa yösyötön jälkeen nousta useimmiten jo kuuden aikaan. :whistle: Mielellään sit vittuilee töiden jälkeen miten olen taas jättänyt sitä ja sitä tekemättä.Herran vaan pitäis päästä valmiille,apua ei kyllä mihinkään heru. |O

Silloin kun mä olin kotona niin tein enemmän kotitöitä kuin mies.
Tää oli ihan yhdessä sovittu. Enkä oikein ymmärrä miksi mä odottelisin miestä kotiin laittamaan pyykkikonetta päälle?
Sitten oltiin molemmat töissä ja kotityöt jaettiin ihan ok.
Nyt mies on hoitovapaalla ja mä töissä joten se tekee enemmän kotitöitä.

Lastenhoitoon on osallistuttu molemmat tasapuolisesti kaikissa tilanteissa, mutta lähinnä katson täs kotitöiksi just noi päivittäiset jutut; pyykit, tiskit, imurointi, ruuanlaitto...

Kuinka monen miehellä on ollut samanlainen isä? Siitähän he malin katsovat. Jos äiti on aina tehnyt kaiken niin kyllä poika sen oppii, että miehen ei tarvitse tehdä mitään. Mulla tosin appiukko ei ole maailman innokkain siivooja, mutta mieheni kyllä on. Hoitaa kotiasioita siinä missä minäkin. En katselisi sohvalla röhnöttävää miestä päivääkään! Kyllä tämä on molempien koti, ja niin ollen kotityötkin ovat molempien vastuulla. En yymärrä kuika te annatte miestenne lusmuilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Tää oli ihan yhdessä sovittu. Enkä oikein ymmärrä miksi mä odottelisin miestä kotiin laittamaan pyykkikonetta päälle?

Lastenhoitoon on osallistuttu molemmat tasapuolisesti kaikissa tilanteissa, mutta lähinnä katson täs kotitöiksi just noi päivittäiset jutut; pyykit, tiskit, imurointi, ruuanlaitto...

En minäkään odota miestä kotiin laittamaan pyykkikonetta päälle,vähintä mitä pyydän on että älyisi edes pitää turpansa kiinni jos minä en ole tänään ehtinyt sitä tehdä.Levitän vaan kuulema persettäni kotona enkä viitsi tehdä mitään.

kasvatuksen puutetta. ja lisää niitä kasvaa kun ei ymmärretä teettää lapsilla kotitöitä, pikkusisarusten ammausta ym. ainakin tämän palstan jutuista päätellen.
kerran pidettiin suorastaan rikollisena kun jonkun 16-vuotias poika ammasi pikkuveljeään ja vielä ilman palkkaa! Ei lapsia kuulema saa tehdä siks että niillä vois teettää jotain hommia, sehän on lapsityövoimaa tai muuta vastaavaa.
huokaus!

mun mies kun tulee töistä, se syö ruuan ja laittaa tiskit sen jälkee koneeseen.
mä häippäsen yleensä siinä vaiheessa lenkille tai kauppaan.
illalla hommat jakaantuu sillee, että minä siivoon iltapalasotkut ja mies pesee tenavat yöpymiskuntoon.

meillä mies kyllä auttaa lasten kanssa,imuroi,pesee pyykkiä..
Päävastuu siivouksesta on mulla,kuten miehelle kuuluu pyörien,auton huollot,korjaamiset yms. Ei olla varsinaisesti mitään jaettu,kumpikin tekee mikä helposti luontuu.
Pihatyöt tehdään yhdessä,mies kyllä enemmän kuin mä. Mä ajan joskus nurmikkoa ja haravoin,mies hoitaa pensasaidan ym.
Nyt kun remppa on alkanut niin mies tekee sitä paljon,ja mä koitan hoitaa lapset ja kodin,koska sen mä osaan paremmin kuin jonkun putkihomman ;)
Toisaalta mä taas soitan remonttimiehille ja hoidan aikataulutuksen.

Hitsi,meillähän taitaa olla aika tasapainosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka monen miehellä on ollut samanlainen isä? Siitähän he malin katsovat. Jos äiti on aina tehnyt kaiken niin kyllä poika sen oppii, että miehen ei tarvitse tehdä mitään. Mulla tosin appiukko ei ole maailman innokkain siivooja, mutta mieheni kyllä on. Hoitaa kotiasioita siinä missä minäkin. En katselisi sohvalla röhnöttävää miestä päivääkään! Kyllä tämä on molempien koti, ja niin ollen kotityötkin ovat molempien vastuulla. En yymärrä kuika te annatte miestenne lusmuilla?

minun appiukkoni on sellainen,joka EI KOSKAAN tee kotitöitä,ei ole tehnyt eikä tee. Onneksi anoppi on laittanut mieheni tekemään kotona vähän kotihommia,että on oppinut että mieskin voi tehdä niitä..

Mun mies kyllä tekee. Joskus työpäivä venähtää sinne ihan iltaan asti 19-21 niin silloin annan miehen vaan olla ja kattoo telkkua. Mut ei se ikinä malta olla leikkimättä tai sylittelemättä tytön kans. Mut kotihommiin en todellakaan laita enää sitten jos tulee noinkin myöhään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:

:hug: Mitäs jos tekisit saman kun mä. Aikani jaksoin ja tosiaan yks päivä otin ja aloin järjestää lähtöä kehotuksen perään. Käskin miettiä haluaako se perheen vai ei. Aivan tosissaan olin lähössä ja kyydinkin saanut jo. Pelästyi se sen verran että alkoi miettiä käytöstään. Mutta tietää että seuraava kerta tarkottaa lähtöä ilman varotteluja. En mä kokonaan ollu lähössä, mutta ottamassa aikalisää ja mietintätaukoa. Joskus niitä ukkoja pitää potkasta kunnolla ja panna tiukille.

olen vähn samalla tavalla tehnyt, mutta ei sitä haittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pianza:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

En minäkään odota miestä kotiin laittamaan pyykkikonetta päälle,vähintä mitä pyydän on että älyisi edes pitää turpansa kiinni jos minä en ole tänään ehtinyt sitä tehdä.Levitän vaan kuulema persettäni kotona enkä viitsi tehdä mitään.

Minä kanssa vain kuulemma makaan kotona, ja ei minun tarvitse saada nukkua ikinä tms.koska olen kotona..hän ei voi töissä nukkua..enpä minäkään täällä päivällä voi nukkua..ja yöllä pitä herillä + siihen tämä huono nukahtamis kyky.Lisäksi minulla on ollut nyt erittäin raskas elämänvaihe..+ oireita siitä kun en nuku jne. Neuvolalääkärikin sanoi miehelle kun oli mukana tenavia käyttämässä, että anna armoa välillä...neuvolantäti sekä toinen lääkäri on sanonut samaa ettei vain äidin tehtvä..mutta ei..

Yhteistyössä